За допомогою різних форм і методів навчання випускники повторюють основні орфограми, закріпивши правописні навички, розвиваючи культуру мовлення. Урок стане у нагоді під час підготовки до ЗНО з української мови.
Тема. Орфографічно-пунктуаційний практикум. культура мовлення
Мета: повторити основні орфограми, закріпити правописні навички, розвивати культуру мовлення
Мозковий штурм. Які орфограми викликають в учнів найбільші труднощі? Чому?
Словниковий диктант. електро/силовий, св…ято, різ…ба, тепло/обмінний, як/таки, не/по/людськи, тим/то, віце/президентський, сам/один, загально/освітній, право/бережний, воле/любний, дерево/обробний, контрольно/вимірювальний, важко/розчинний, легко/перероблювальний, загально/промисловий, абсолютно/сухий, діаметрально/протилежний, гр…юкати, мере…тіти, гіл…яч…я, різко/окреслений, суспільно/необхідний, десяти/річний, вісімдесяти/поверховий, науково/технічний, пів/міста,
Попрацюйте в парах. Виправте помилки у словосполученнях і реченнях, зважаючи на правила милозвучності української мови та культуру мовлення.
Брала участь у обласній олімпіаді. В приміщенні актового залу відбудеться вечір. За час навчання в школі виступав в районних змаганнях по волейболу. Видавництво уже існує кілька років. Учні 10–11 класів навчаються в Академії щосуботи з одночасним навчанням в школі. Проводиться набір в групу аеробіки. Ламінарія – справжня скарбниця вітамінів, а за вмістом йоду їй взагалі немає рівних серед всього живого. В збереженні природи – спасіння людства. Навчання в школі закінчив в 2007 році.
Робота в групах. Розподіліть: 1 колонка - слова зі вставленою буквою е, 2 колонка - зі вставленою буквою и, 3 колонка – зі вставленими м’яким знаком, 4 колонка – із вставленим апострофом. Поясніть вставлені букви посиланнями на правила.
Група 1 Мат..матика, м..лкий, ос..литися, ж..брак, ж..раф, нав..сати, акт..вний, нам..рзати, н..ктар, тр..вожний, р..зикувати, ет..кет, бр..ніти, арт..стичність, опам..ятатися, бур..як, дев..ять, р..явкати, нев..язкий, електрозвар..ювання, ад..ютант, атель..є, голуб..ятко, духм..яний, об..їзд, різ..ба, парас..чин, дикан..ський, стан..мо, заховайс.., у куз..ні, прал..ня.
Попрацюйте в парах. Замініть подані слова так, щоб у них відбувалося чергування о, е з і чи о, е з нулем звука.
Стіл, бік, рідний, січень, ночувати, дорога, перець, верболіз, біль, джміль, вона, беру, дріт, вогонь, стерегти, червень, вощина, гора, свого, синього, якоїсь, шостий, третього, слово, творити, щебетання, моста, роги, вечір.
Мікрофон. Чи згодні ви з твердженням Л. Жуховицького : «Гармонійній людині легко в спілкуванні: їй не треба шукати теми для розмови. А спілкування — це наше, якщо так можна висловитися, соціальне дихання.»? Обґрунтуйте свою відповідь.
Самостійна робота . Виправте мовностилістичні, граматичні та правописні помилки у тексті.
В той ранок в сім годин я позвав свою собаку і, задумавшись, ми вийшли на вулицю. На углу я побачив сусіда, бувшого завідуючого управління по учбовим закладам. Він наближався назустріч. Досихпір ми іноді зустрічалися разом і обсуждали всякі проблеми. Але неділю назад ми посорилися із-за собаки. І ось тепер я рахував, що треба щось сказати, і тому предложив піти в кафе (собака ждала на вулиці). Там він прийшов у хороший настрій і пригласив до себе у гості. Я його подякував. Перед тим, як уходити, він сказав, що розкаже щось більш інтересніше – про те, як його племінник із племінницею посітили по визову Германію і через Вену і Словакію.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.