Урок "Вивчення малої та великої букви л Л"

Про матеріал
Даний матеріал призначений для використання вчителем на уроках навчання грамоти з учнями початкових класів та дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема: Вивчення малої та великої букви л Л.

Мета: вчити учнів правильно вимовляти звуки [л] [л’], позначати їх літерами  Л, л («ел»); закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви; виробляти навички виразного та свідомого читання; зміцнювати м’язи артикуляційного апарату; коригувати звуко-вимову; виправляти недоліки слухового сприймання; збагачувати активний і пасивний словник учнів; виховувати у дітей пізнавальний інтерес.

Обладнання: папки з картками; картки з буквами; розрізна азбука; зошити; Букварик.

Хід уроку:

І. Організація навчальної діяльності.

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя,  готовність учнів до уроку.

ІІ. Нервово-психологічна підготовка.

Учитель посміхається до дітей і звертається з привітанням:

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

Дзвоник дав сигнал – пора.

Починаєм, дітвора!

Або інше привітання:

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож ми часу не гаймо.

Всі трудитись починаймо!

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель пропонує учням повторити вивчений матеріал (вивчали звуки [м] [м’] позначення їх буквами М, м («ем»).

На цьому етапі уроку можна використати дидактичну гру: «Склади слово з букв або складів» (з повторенням звуків [м] [м’] позначення їх буквами М, м («ем»)). Учасники гри одержують конверти з картками, на яких написані букви або склади. Вчитель називає 3-5 слів, а учні складають їх з цих карток. Виграє той, хто першим виконає завдання.

Також на цьому етапі уроку можна застосовувати дидактичну гру: «Склади схему». Для гри виготовляються таблиці або картки для індивідуальної роботи, на яких записано по три слова.

Слова підбирають так, щоб поданий звук стояв на початку, в середині і в кінці слова.

Кожний учень повинен мати аркуш паперу і олівець. Всім гравцям роздають по одній картці. Завдання гравців – скласти схему поданих слів за такими умовними позначеннями:

.                                            .                                      слово

               .        . склад

 . звук

 

Зразок таблиці (картки) і схем слів:

 

 мак                        морква                           морока

 .                        .         .                        .    .                          .

        .        .                    .          .   .        .     .       .  .       .  .    .

                                                . . .                             . . . . . .    . . ….

 

 

Виграє той, хто швидше складе схеми слів і правильно прочитає слова.

ІV. Повідомлення теми і мети  уроку.

Учитель пропонує учням відгадати декілька загадок, у яких відгадки починаються на букву «ел». Потім після успішних відповідей повідомляє тему уроку.

G:\Фото і фізхвилинка\фото 3 і 4 кл\l.jpg

 

 

 

 V Засвоєння нового матеріалу.

Засвоєння нового матеріалу можна розпочати з мовної зарядки, запропонувавши дітям дидактичну гру «Хто як кричить?». Вчитель називає різних тварин, птахів, комах, а учні пригадують і відтворюють звуки, які вони подають:

півень – ку-ку-рі-ку,

качка – кря-кря-кря,

голуб – гуль-гуль-гуль,

гуска – га-га-га,

бджілка – дзу-дзу-дзу,

жук – жу-жу-жу,

комар – з-з-з.

  З метою зміцнення м’язів артикуляційного апарату можна також використати гру: «Почну – закінчу». Для гри потрібний набір малюнків різних предметів. Учитель показує учням малюнок, на якому, наприклад, зображено дерево липу (лисицю), і говорить перший склад: «Ли». Учні повинні подивитись на малюнок і закінчити розпочате слово.

Далі вчитель пропонує учням послухати вірш і виділити з нього слова зі звуками [л] [л’]:

Лис ласкає лисеня,

А лосина – лосеня,

Лев ласкаво лапою

Левенятко лапає.

Вчитель проводить бесіду з учнями:

  • Які звуки найчастіше зустрічаються в цьому вірші?
  • Назвіть слова з цими звуками.
  • У вірші мова йде по братів наших менших. А як потрібно до них ставитися?

 

Фото 1024x640 | Лисичка высматривает еду, прячась за хвойными ветками | Животные, Лисы,  Картинка лис,  фотография

 

Далі можна використовувати дидактичні ігри і вправи з метою формування правильної артикуляції звуків [л] [л’]:

«Спільний звук у всіх словах».

«Невідомий звук».

Далі йде знайомство із графічним зображенням звуків [л] [л’], тобто з літерою Л, л («ел»).

Розглядання та аналіз форми букви. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву, що вивчається.

Назва і місце букви в розрізній азбуці (касі).

          Вчитель відтворює на дошці графічне зображення літери Л, л («ел»). Потім записує слова з нею. Далі вчитель зачитує текст у Букварі (сторінку з літерою, яка вивчається).

Розчитування: робота з Буквариком. Учні по черзі ланцюжком читають сторінку з літерою, що вивчається.

На цьому етапі можна використати дидактичну гру: «Склади і запиши слово». Учитель на дошці пише чи виставляє з розрізної азбуки букви. Учні повинні з них скласти і записати слова. Наприклад: «У», «П», «А», «Л» (лупа); «И», «П», «А», «Л  (липа). Для гри беруться ті слова, які учні вже читали у букварі. Виграє той, хто перший складе і запише всі слова.

Також можна використати дидактичну гру: «Склади слова з букв, або складів». Учасникам гри вчитель роздає конверти з картками, на яких написані букви або склади, і називає 3-5 слів, які учні повинні скласти з цих карток. Використовуються лише букви, які учні вже вивчили, і нова буква. Виграє той, хто перший виконає завдання.

VІ. Фізкультхвилинка.

Лі-Лі-Лі! Лі-Лі-Лі!

Діти ми малі.

Працювали, натомились,

Відпочити захотілось!

Ла-Ла-Ла! Ла-Ла-Ла!

Захитались дерева!                     

Ли-Ли-Ли! Лі-Лі-Лі!

Гнуться віти до землі! G:\Фото і фізхвилинка\фото 3 і 4 кл\5054552-Cute-cartoon-Sun-with-umbrella-vector-illustration-Stock-Vector-640x459.jpg

До сонечка зростали,                

Височенькі стали!

Від тепла і від водиці,

А ми сідаєм знову вчиться.

VІІ. Корекція набутих знань.

Учні читають ланцюжком сторінку у Букварику з новою літерою.

VІІІ. Підсумок уроку.

Вчитель підводить підсумок у формі опитування:

  • Які звуки ми сьогодні вивчили?
  • Якою буквою вони позначаються на письмі?
  • Пригадайте, про яких тварин ми з вами вели розмову?
  • Як слід ставитися до тварин?

Учитель оголошує якість роботи учнів на уроці (роздає сонечка, смайлики, тощо)

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 березня 2021
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку