18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
На даному уроці застосовуються методи критичного мислення,які допомагають учневі розвивати природні якості,творчо самореалізуватися.
Перегляд файлу

Тема.  Дієслово. Роль дієслова у реченні.Зв’язок дієслова з іншими частинами мови. (Вправи 316-324).

                                                                    ( автор підручника Л.О.Варзацька)

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • визначати роль дієслова в реченні;

 -   встановити зв’язок дієслова з іншими частинами мови;

  • змінювати дієслова за числами і вводити їх у речення ;
  •  доводити власну думку;
  • стр;

-     продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу   .

                        

                        План змісту уроку

1.Повторення про дієслово , як частини мови.

2.Відпрацювання лексичних одиниць та граматичних структур дієслів через виконання завдань.

                                       Регламент уроку

           1. Вступна частина – до 7хвилин.

       2.Основна частина- до26хвилин

       3.Заключна частина – до 7 хвилин.                  

      Обладнання: диск до підручника, зведена таблиця відомостей про дієслово.

                     Організація пізнавальної діяльності учнів

I.Вступна частина уроку.

1.Створення емоціонального настрою.

Подивіться один на одного і скажіть всі в один голос:

« Я – найкращий, ТИ – найкращий, МИ – найкращі»  та потисніть один одному руки.

2.Актуалізація опорних знань.

  • Ви навчаєтеся у дуже гарній школі, яка, я знаю, має свою назву. Яку?  (Мрія)
  • До якої частини мови відноситься це слово. Що ви можете сказати про цей іменник? (що?,  загальна назва, неістота, ж.р, однина, Н.в., в реченні може бути підметом або другорядним членом)
  • Давайте доберемо до слова мрія ознаки – прикметники. Мрія ( яка?) казкова, гарна, заповітна, світла.
  • Яку частину мови ми називаємо прикметником?
  • А хто може мріяти? (я, ти , він вона, вони) . Ці слова називаються … (займенниками. Як можуть змінюватися займенники?
  • У кожного із вас є мрії. І ви мабуть дуже хочете, щоб вони… ( збулися, здійснилися, справдилися).
  • До якої частини мови ми віднесемо ці слова?
  • Так, це дієслова.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Давайте пригадаємо, що ви знаєте про дієслово.

Метод « Кластер»( дієслово).

4.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні  у нас тема уроку « Повторення вивченого про дієслово».Ми повторимо все , що знаємо про дієслово, з’ясуємо роль дієслова в реченні та наприкінці уроку визначимо кращого знавця української мови. Тому ви всі маєте працювати на повну силу.  А чи знаєте ви,  що дієслово по вживаності у мовленні займає ІІ місце після іменника, хоча іменників в українській мові  у 2 рази більше.

Інтерактивна вправа «Очікування»

- Чого кожен з вас очікує від уроку?

Я очікую, що …

 Цей урок навчить мене …

 ( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе;   будемо працювати в групах, парах; … Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого… )

Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

точно і красиво висловлювати свої думки;

 злагоджено працювати в парах та групах;

зумієте переконати всіх, що любите і знаєте рідну мову.

 

ІІ.Вступна частина уроку.

1. Читання епіграфа до уроку.

«Весна прийшла так якось несподівано» (Ліна Костенко).

— Знову поетичні рядки нашої улюбленої поетеси допомагають почерпнути нові знання з української мови. Прослухайте вірш повністю у музичному супроводі і розгляньте малюнок на с. 146.

— Які слова змальовують весну і зиму наче живих істот?

— У якому значенні вжито ці слова прямому чи переносному?

— На які питання вони відповідають?

— До якої частини мови належать слова, що означають дію?

Послухайте вірш Д.Білоуса « Частини мови» і дайте відповідь на запитання: — Чому дієслово отримало таку назву?

                                        Чи ти задумувавсь, відкіль оті

у нашій мові злитки золоті?

Як намистини, диво калинове —

частини мови!

Візьмімо назву — дієслово,

само підказує, що діє слово!

Ще й прикладу на нього не навів,

а вже до півдесятка дієслів!

Дмитро Білоус

— Що означає дієслово?

— Для чого воно слугує у мовленні?

2. Каліграфічна хвилинка (за вправою 317).

Із поданих складів утворіть слова.

— До яких частин мови належать слова веснонька, весніє, весняний? Обгрунтуйте свою думку.

— Доберіть до слова весніє інші дієслова, які передають, що відбувається навесні. (Зеленіє, розпускається, лине, співає, летять, квітнуть.)

3.  Запис речення під диктування. ( Вправа318)

— Запишіть: «Земля одягається в розкішну сукню». Розберіть речення за членами речення.

— Зробіть висновок про роль дієслова у реченні.

— Розгляньте таблицю на с. 147 і порівняйте дані зі своїми висновками.

Фізкультхвилинка.

2) Самостійна робота. Виконання вправи 319.

— Ми звикли уявляти весну в образі прекрасної дівчини. А от наші предки створили і чоловічий образ весни. Прочитайте текст «Ярило» і уявіть образ цього юнака. Яким ви його бачите?

— Дієслова надають цьому образу руху, динаміки. Випишіть дієслова, які відтворюють дії  Ярила.

— А тепер з цими дієсловами складіть і запишіть речення про маленького хлопчика.

— Чи ви помітили, як змінився характер тих самих слів?

3) Гра «Я тобі, ти – мені»

Ми сьогодні вже згадували споріднені слова. Пропоную вам погратися. Я вам іменник, а ви мені – спільнокореневе дієслово.

Мрія -    мріяти

Любов – любити

Ціна – цінувати

Шана – шанувати

Життя – жити

Дружба – дружити

Здоров’я –

VI. Підсумкова частина уроку.

1.Вправа « Мікрофон»

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Пропоную вам закінчити речення:   Сьогодні на уроці я …
  • Які дієслова ви тільки що використали?
  • Ми ще раз переконалися, що без дієслів висловитися неможливо.
  • Я теж ними скористаюся. Я щаслива, що у мене сьогодні були саме такі учні, я вам вдячна за роботу.

Аркуш самооцінки

 

Бали від 0 до 2

1. Метод « Кластер».

 

2.  Добір дієслів – синонімів.

 

3. Вибірковий диктант (виписати дієслова)

 

4.  Складання речень.

 

5. Добір спільнокореневих дієслів

 

6.Каліграфічнеоформлення роботи

 

Підсумок

 

2.

 

  

 

 

 

 Домашнє завдання.

1. Вправа 320 або

2. Для тих, хто хоче знати більше: проекспериментувати - спробувати розповідати про щось лише дієсловами.

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку