18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок на тему "Прикметник"

Про матеріал
Урок української мови за темою "Прикметник". На уроці використано різні види роботи: Це урок - інтернет-подорож за сторінками вайбера.
Перегляд файлу

4 клас

Тема : Прикметник у вайбері

 

Мета:

  1. узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень навченості із даної теми;
  2. розвивати   здібності школярів;    
  3. виховувати любов до мови, рідного слова, рідного краю, природи, вчити бути спостережливими.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: урок – інтернет - подорож.

Обладнання: дошка та мультимедійний проектор, презентація,  індивідуальні картки, роздавальний матеріал.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

    Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Урок – інтернет-подорож.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота над матеріалом, що узагальнюється.

Ви добре знаєте, що сьогодні ми з вами будемо говорити про прикметник.

Прикметник — це частина мови,
без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово пречудове,
йому, як другові, всміхнись.

Але тема нашого уроку трохи незвичайна «Прикметник В ВАЙБЕРІ». Як ви розумієте її? Чого ви очікуєте від уроку?

Давайте разом з вами визначимо основні цілі та завдання, які ми ставимо перед собою  на уроці:

  • закріпити, поглибити та узагальнити знання про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
  • розвивати усне та писемне мовлення, уміння виділяти головне в навчальному матеріалі, розвивати самостійне мислення.
  • мислити креативно та нестандартно
  • вміти застосовувати вивчений матеріал у нетрадиційних умовах.

ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання завдань.

У сучасному світі дуже багато інформації, яку ви можете вільно отримати з будь – яких джерел.

  • Звідки ви дізнаєтесь про останні події в світі?(з інтернету)
  • А ділимось ми своїми новинами,вітаємо зі святами один одного в соціальних мережах. І звичайно – в вайбері.

Отже, уявіть собі, що така частина мови, як прикметник, теж зареєструвалася в вайбері. Вам здається це дивним? Ви б хотіли мати собі такого друга? Для чого це вам?

Ми сьогодні будемо не раз звертатися до сторінки Прикметника  .  Ми будемо з вами виконувати завдання, які розміщені на  сторінці Прикметника. Ми познайомимось з його друзями, проаналізуємо фотографії та залишимо свої коментарі. Але, перш за все запишіть у зошитах число, класна робота.

«Вчусь писати»

Пп

Рр

«Вчусь читати»

Кинтемкирп (прикметник), ньедург(грудень),ньечіс(січень),йитюл(лютий), амиз(зима).

            Пригадайте, про що ви пишете у вайбері?

Давайте поміркуємо, що написано у Прикметника.?

  1.                «Вірю не вірю».

 Вайбер . Вашій увазі пропонується 10 питань, на які ви маєте дати стверджувальну чи заперечну відповідь. Якщо ви погоджуєтесь з питанням, то підніміть праві руку, якщо ні – ліву.

1. Прикметник – це частина мови.  Так .

2. Прикметник означає дію. Ні

3. Відповідає на питання Чий? Який? Яка? Яке? Які? Так

4. Частіше за все прикметник у реченні виступає означенням?  Так..

5. Прикметник не змінюється за відмінками?   Ні

6.Прикметник змінюється за числами й родами? Так

7. Прикметник змінюється за відмінками?

8. Прикметник зв`язаний у реченні з іменниками? Так

9. Прикметник в реченні стоїть в тому числі , відмінку, що й    

іменник?Так

10.  Рід, число та відмінок визначають по іменнику? Так

- Подивимось з вами на схему. Спробуємо узагальнити наші знання та    пригадати, про  прикметник.

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\прикмет.jpg

 

  1. «Сердечко слів»

 

Ви дуже кмітливі та енергійні. Давайте з вами спробуємо трохи порозважатись та  разом знайдемо прикметники чоловічого, жіночого та середнього роду,

 

Чоловічий рід: заячий, нижній, лисячий, сміливий,великий.

Жіночий рід: заяча, нижня, лисяча, смілива, велика.

Середній рід: заяче, нижнє,лисяче,сміливе, велике.

Множина: заячі, нижні, лисячі, сміливі, великі.

C:\Users\Admin\AppData\Local\Temp\Word Art.png

  1. « У світі ребусів

Я думаю, що кожен з вас любить розв’язувати різного роду ребуси, кросворди, логічні завдання. Це дуже цікаво та захопливо.

Я пропоную вам сьогодні теж трохи погратися та розв’язати декілька ребусів.

C:\Users\Admin\Desktop\url.png

 

 

 

Сміливий

 

https://pp.userapi.com/c841627/v841627003/3a15a/kDVuGcBt5UU.jpg

 

Мудрий

 

  1. «Розгадай мене»

 

  1. Прийшла до нас бабуся                                                                                                                                                           

                                              у білому кожусі.

                                                    Поля причесала-

                                                    Пухнастим снігом вкрила.

                                                    Відгадайте,хто вона,ця бабуся чепурна?(зима)

 

                                                Зима – зимовий ранок, зимова пісня, зимове вбрання, зимові   

                                                чоботи.

           

  1.    В огні не горить, у воді не тоне

                                              ( Крига )

  1. Між берегів текла, текла,
    Мороз зміцнів – під скло лягла.

                                               (Річка)

 

 

 

  1.  «Прочитай мене»

                                                   Перший варіант.

                                                  ЯК ДЗВЕНЯТЬ СНІЖИНКИ

 Оповідання

 

         Це було ввечорі. Сонце сховалось за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в небі.
Раптом з півночі насунула хмара. Пливе над снігами. Потемнів килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до снігопаду і чую дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить велика чаша, до якої доторкається молоточок.
Що воно дзвенить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від ялинки, що росте у нас на подвір'ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять сніжинки. Висять на гілочках, доторкаються одна до другої, немов дзвіночки. І дзвенять, дзвенять. Аж місяць прислухається.

 

 

 

Василь Сухомлинський

ЯК ДЗВЕНЯТЬ СНІЖИНКИ

Оповідання

 

             Це було темного зимового вечора. Сонце сховалось за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в глибокому небі.
Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить велика кришталева чаша, до якої доторкається срібний молоточок.
Що воно дзвенить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас на шкільному подвір'ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до другої, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять. Аж місяць прислухається.

 

 

  • Про що йдеться в текстах?
  • Який текст більш точніше описує сніжинки ? Чому?
  • Запишіть виділені речення, підкресліть хвилястою лінією прикметники.
  • В другому реченні підкресліть основу.

V . Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання: онлайн-тест.

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
27 січня 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку