Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
Уроки з критичного мислення на уроках української мови, які допомагають учневі у співпраці з однокласниками розвязати проблему поставлену перед ними.Методи застосовані на уроці дозволять розвинути в учнів навички самостійної роботи, творчої діяльності.
Перегляд файлу

УРОК 73 

Тема. Особові займенники. (Вправи 292-296).

                                                ( автор підручника Л.О.Варзацька)

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • пояснювати термін « особові займенники »;

 -   розрізняти і застосовувати особові займенники в усному  і писемному   

          мовленні;

  • визначати в текстах особу і число займенників;
  •  доводити власну думку;
  • структурувати інформацію у вигляді кластеру;

-     продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу   .

                        

                        План змісту уроку

1. Знайомство з особовими займенниками.

2. Робота з граматичною структурою особових займенників.

                                       

                         Регламент уроку

           1. Вступна частина – до 7хвилин.

       2.Основна частина- до26хвилин

       3.Заключна частина – до 7 хвилин.                  

      Обладнання: таблиця.

            Організація пізнавальної діяльності учнів

І. Вступна частина уроку.

1. Організація класу.

Привітання, побажання хорошого настрою.

2. Перевірка домашнього завдання.

 Учні читають речення і називають займенники та частини мови, замість яких вони вжиті.

3. Читання епіграфа до уроку.

«Пісня і праця — великі дві сили» (Іван Франко).

Вчитель пропонує учням висловити свої міркування про те, чому поет назвав пісню і працю великими силами, навести приклади сили пісні та праці.

3. Переходячи до актуалізації знань учнів до нової теми, прошу відповісти на запитання.  

— Коли ви висловлювали свої припущення, які займенники використовували?

— Які ще займенники ви запам’ятали?

— Прочитайте вірш Анатолія Костецького (вправа 292

— Які особові займенники використав автор? (Він, ти, я.)

Усі названі займенники виписують на дошку і записують у зошити.

А чи знаєте ви ,як  мовознавці називають такі займенники?

Їх називають особовими займенниками.

4.Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці і ми будемо вивчати « особові займенники», визначати особу і число, вживати їх в усному  і писемному мовленні.

- Що ви очікуєте від уроку?

 

5.Проблемна ситуація.

 

- Від якого спільнокореневого слова походить слово « особові»?( іменник)

- Що означає слово « особа» ( доберіть синоніми)?

- Як ви розумієте словосполучення « особові займенники»?

 Прочитайте правило про « особові займенники» у підручнику на с. 134.

6. Розв’язання проблемної ситуації в групах через опрацювання нового матеріалу.

   

— Поміркуйте, на скільки груп і за якою ознакою ми можемо тепер поділити особові займенники я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони (пропоную розділити  займенники записані раніше в зошити ( я, він,ти, ми,вона,ви,воно,вони) на групи за значенням ( на що вказують) .  Якщо не зможуть виконати завдання,то пояснюють по таблиці « Значення особових займенників»).

Групи презентують роботу.

Перевіряють з поясненням в підручнику( с.135)

7. Каліграфічна хвилинка (за вправою 293).

Учні каліграфічно списують слова вправи і підбирають займенники, якими можна їх замінити. (Він, вона.)

Учні висловлюють свої пропозиції, а потім звіряють з таблицею до вправи 294.

 Фізкультхвилинка.

8. Самостійна робота з метою закріплення нових знань.

Виконання вправи 295 (завдання 1, 2).

Взаємоперевірка в парах.

9. Розвиток мовлення. Доповнення розповіді описом (вправа 296.3).

IІІ. Підсумкова частина уроку.

Метод « Кластер»( робота в групах).

Групи презентують свою роботу.

 Домашнє завдання.

1. Вправа 296.4 (записати текст, доповнений описом зимового поля).

2. Для тих, хто хоче знати більше: вправа 295.3.

Mgid

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку