Урок вивчення нового матеріалу.Безсполучникове складне речення . 7 клас.

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу.Безсполучникове складне речення . Для учнів сьомого класу
Перегляд файлу

Клас: 9

Тема: БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ

Мета: познайомити учнів   з безсполучниковим складним реченням,  вокремити його основні ознаки,  розглянути смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення;навчити знаходити безсполучникові складні речення, характеризувати їх будову, виховувати почуття любові до рідного краю, патріотизм, прищеплювати почуття гордості за Миколаївщину.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу

Обладнання:епіграф до уроку, завдання на листках.

Хід уроку

Минають дні, минають ночі, так невпинно час летить,

а ти старайся кожну хвилю в пам‘яті зберегти.

1.Емоційно-психологічна підготовка учнів до уроку

-Доброго дня діти .

- Погляньте у віконце , як гарно світить сонечко на вулиці. Такий сьогодні сонячний , ясний , зимовий день. Нехай цей день і в нас пройде чудово, продуктивно і  з користю.

Погляньте на епіграф нашого уроку.

1.1 Робота з епіграфом

-Про що в ньому йдеться?

-Чи погоджуєтесь ви з таким висловом?

-Який висновок можемо зробити з цього епіграфа?

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1 Аналіз епіграфа до уроку.

-Який вид цього речення?

- Зі скількох частин воно складається?

-Чим частини речення з’єднані ?

- Між якими частинами цього речення немає сполучника?

Минають дні, минають ночі, так невпинно час летить,

-Які види складних речень ви знаєте ?

3.Мотивація навчальної діяльності учнів

-Отже ми побачили що в епіграфі речення з декількома видами зв’язку. Перших три частини яких з’єднані безсполучниковим зв’язком.Отже сьогодні ми будемо працювати та вивчати безсполучникове речення.

4.Вивчення нового матеріалу

Визначте, у якому складному реченні частини з’єднано без сполучника, а отже, воно і є безсполучниковим.

  1. Тиша навкруги, сплять в росі луги (О. Богачук).
  2. Пройшов дощ, і дерева заясніли під сонцем (Улас Самчук).

Обгрунтуйте свій вибір.

4.1 Робота з підручником (с.136)

-Прочитайте визначення з підручника

4.2 Робота в зошиті

Вправа «Знайди безсполучникове речення»

Запишіть число ( 25) і місяць ( січень),класна робота.

Спишіть з дошки епіграф до уроку .

4.3 Тренувальний диктант

По середині пишемо «Тренувальний диктант»

  • Я читатиму речення, а ви записуєте лише ті , які є безсполучниковими.

1.Ліс – це природна аптека , що з давніх-давен постачає ліки.(складно-підрядне)

2.Дерева вітер нахиляє додолу.

3. Пароплав обганяє плоти, високі хвилі налітають на них.

4. Сонце гріє, вітер віє з поля на долину, над водою гне з вербою червону калину

5. Дніпро ще не зовсім звільнився від криги, проте навігація почалася.(складносурядне)

-Яке з речень ви записали?

-Чому?

- За якої ознакою ви впізнали безсполучникове речення?

-Які ще речення я зачитувала?

 

В свою чергу є декілька видів безсполучникових речень та смислові відношення між  їх частинами (с.136)

 

  • Яку особливість безсполучникових речень ви помітили?

(у безсполучникових речень немає головної і залежної частини)

-Безсполучникові речення з рівноправними частинами дещо подібні до складносурядних.Ось порівняйте :

  • Що схожого?
  • Що відмінного ви спостерігаєте?

 

  • А безсполучникові речення із нерівноправними частинами схожі до складнопідрядних

  • Що схожого ?
  • А що відмінного?

В залежності від інтонації між частинами безсполучникового речення ми можемо ставити : тире, кому,двокрапку

 5  Закріплення вивченого матеріалу

5.1 Колективна робота ( 1 учень на дошці пише , всі інші в зошитах)

Вправа 1

Завдання:розставте розділові знати в безсполучникових реченнях , поясніть свій вибір

1.Мир у світі таки буде: його хочуть усі люди.

2. Мороз притискує, зривається північний вітер, мете сніг через рейки.

3. Ти знаєш приказку: перш ніж: запалає вогонь, мусить вибухнути сірий дим.

4. Стоїш високоне будь гордим, стоїш низько не гнися.

5. Слово до словазложиться мова.

 

Вправа 2

Завдання: з кожної наведеної пари простих речень утворіть складне 6езсполучникове речення.

  1. Судця дав сигнал. Футбольне змагання почалося. 2. М'яч майстерно забили у ворота. Глядачі розійшлися зі стадіону.

6.Рефлексія

6.1 Вправа мікрофон

- То яке речення  називаємо безсполучниковим?

           - Виділіть основні ознаки безсполучникових речень

          - Які знаки можуть стояти між частинами безсполучникових речень?        

           - Наведіть приклад безсполучникового речення.

- Отже сьогодні в нас відбулось знайомство з безсполучниковим реченням , на наступних урок ми продовжуватимемо його вивчати.

6.2 Завдання до дому

-Запишіть у свої щоденники завдання для домашньої роботи.

С.138 вправа 283

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку