Урок вивчення прав дитини

Про матеріал

Урок з використанням інтерактивних методів. Учні вчаться співпрацювати в групі, домовлятися, передавати знання один одному. Використано різноманітні форми і методи роботи, що активізують пізнавальну діяльність учнів.

Перегляд файлу

 ТЕМА.   Права людини.

 

 МЕТА.   Продовжити знайомство з правами  людини

                  згідно Декларації прав людини, Конституції України.

                 Впроваджувати елементи гендерної політики держави.

                 Виховувати гідних громадян нашої країни.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

 

І.    ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

ІІ.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ 

 

Сьогодні продовжуємо вивчати права та обов’язки людини.

 

ІІІ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

  • Що таке права людини ?
  • Що таке обов’язки ?
  • Для чого вони людині ?
  • Навіщо їх треба знати ?
  •  

ІУ.  АКИВІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

 

  1. Завдання «Виправ помилки в тексті». Робота в групах.  

 

І група

 Закон – це необов’язкове правило. Він не повинен захищати людей та їхні права.

 Діти в країнах світу не можуть мати права, бо вони діти.

 

ІІ група

         

      Діти завжди отримують медичну допомогу останніми, ця допомога може бути будь-якою.

      Держава не забовязана піклуватися про дітей – інвалідів, бо це турбота їх батьків.

 

 

     ІІІ група

       Діти мають право ходити до школи тільки за гроші.

       В школі головна людина – директор.

 

     ІУ група

        Дитині можна працювати на будь – якій роботі.

        Дитиною вважається людина до 15 років.

 

      У група

        Батьки не несуть відповідальності за своїх дітей, а діти за своїх батьків у старості.

        Батькам не обов’язково звертати увагу на харчування дітей.

 

      УІ група

        Декларація – документ, в якому викладено права і обов’язки всіх людей.

        Дітей можна залучати до бойових дій.

 

       Учні обговорюють групах завдання, презентують роботу. Інші групи вислуховують, коректують, доповнюють.

 

 

  1. Завдання « Права дитини в малюнках» . Робота в групах.    Учні за малюнком впізнають зашифроване право, дають йому пояснення. Учні інших груп доповнюють та виправляють.

 

 

  1. Завдання « Аналіз художніх творів». Робота в групах.             За поданими уривками із художніх творів учні визначають порушення прав дитини.

 

І група

  « Хліба» ( бабусина розповідь).

 

ІІ група

  А. П. Чехов «Спати хочеться»

         

 

 

 

 

     ІІІ група

       Б. Грінченко «Олеся»

 

     ІУ група

       М. Коцюбинський «Маленький грішник»

 

      У група

       П. мирний «Чіпка»

 

      УІ група

   В. Сухомлинський «Руденький»

 

У.    ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

  1. Формування поняття «особисте життя».                                     а) Розповідь вчителя. Розкриття поняття «особисте життя».

 

                       В житті ми весь час знаходимось під чиїмось контролем: діти під контролем батьків, вчителів; дорослі – під контролем держави. Але у людини можуть бути свої особисті секрети, мрії, з якими вона  не хотіла б ні з ким ділитися. Це те, що належить тільки нам самим, і ніхто не повинен в це втручатися.

     б) Заповнення кола на аркушах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            У вас на аркуші намальоване коло, в середині намалюйте схематично чоловічка. Це – ти. В коло впишемо: думки, почуття, фантазії та інше, що стосується нашого особистого життя, а за ним залишається: інші люди, книги, закони та інше, що стосується не тільки нас. Це коло і є наш приватний особистий простір, наше особисте життя. Це оболонка, що захищає нас від зовнішнього світу і дозволяє зберегти свою індивідуальність. Про це сказано в 16 статті Декларації прав людини. ( вчитель зачитує)

 

      в) Аналіз життєвих ситуацій, що інсценують учні. Обговорення ситуацій та помилок.

 

  • Під час уроку в класі кинули записку, яку забирає вчитель та читає її вголос.
  • Мама зайшла в кімнату доньки, коли її не було і прочитала особистий щоденник дівчинки.
  • Брат відкрив без дозволу лист сестри і прочитав його.
  • На перерві діти взяли записник однокласниці, куди вона записувала складені особисті вірші, почали з насмішкою читати вголос, обговорювати.

 

Висновок : порушення права на недоторканість особистого життя може привести до дуже серйозних наслідків.

- Як правильно повестися в подібних ситуаціях?

 

 

2. Знайомство з поняттям « рівноправ’я».

 

     а) Бесіда

- Які професії суто чоловічі? Чи є такі?

- Які суто жіночі?

- Чи завжди так буває?

 

     б) Гра «Стереотипи». Чи вірні висловлювання ? « Кутки»

 

  • хлопчики – сильніші за дівчаток
  • дівчатка – розумніші за хлопчиків
  • дівчата не можуть стати адвокатом, суддею
  • хлопці не вміють готувати їжу
  • дівчата не можуть грати в футбол
  • хлопці не можуть стрибати через стрибалку
  • хлопці не вміють шити

- Чому?

Висновок : твердження не обґрунтовані, це стереотипи – забобони, їх треба розпізнавати.

Конвенція : всі хлопчики і дівчатка мають рівні права. І в Конституції України сказано, що жінки і чоловіки мають рівні права.

 

  1. Розповіді учнів.

 

  • З якими стереотипами ви зустрічалися в своєму житті?

 

  1. Оформлення «серця».

 

  • Для чого дітям права?
  • Що потрібно дітям для щастя? Це допоможе дорослим краще зрозуміти вас і не робити помилок в майбутньому.

 

Учні записують свої думки на паперових квіточках, зачитують та наклеюють їх на великому серці, що кріпиться на дошці.

 

УІ. ПІДСУМОК  

 

  • Що було для тебе новим на уроці?
  • Що сподобалось?
  • Що буде корисним для життя?

 

     - Напишіть або намалюйте з якими забобонами, стереотипами ви та ваші батьки зустрічалися в житті ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку