Урок "Визначаю початкову форму іменників"

Про матеріал
Мета: узагальнити знання про іменники; вчити визначати початкову форму іменників; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни та країн-сусідів.
Перегляд файлу

 

 

Тема: Визначаю початкову форму іменників

 

Мета: узагальнити знання про іменники;  вчити визначати початкову форму іменників; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни та країн-сусідів.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Емоційне налаштування.

Мовонько рідна,

Мово єдина.

Ти неповторна,

Як Україна!

З тобою будем

Жити – творити.

Просто не можна

Тебе не любити.

Відчуй себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо:

Ми прийшли на урок навіщо?

Уважно слухати!

Старанно працювати!

Вчитися!

Учитель

- Сьогодні урок буде незвичайним, ми проведем його у кафе.

- Ви були у кафе?

- З якою метою ви відвідували цей заклад?

- Але ми сьогодні будемо не тільки відпочивати, а й працювати. Кафе наше буде незвичайне, а «мовне»

- Ми будемо замовляти страви, що стосуються української мови. Бо їжа потрібна не тільки для нашого шлунку, а й для розвитку нашого мозку.

- І меню у нашому кафе буде незвичайним.

- Ознайомимося з ним

 

Меню

Валюта

1.

Гра «Так-ні»

Правильність

2.

Хвилинка каліграфії

Старанність

3.

«Знайди пару»

Швидкість

4.

Повідомлення із-за кордону

Уважність

5.

Робота в групах

Взаємодопомога

6.

Працюємо разом

Згуртованість

Учитель:

- Вам все цікаве у нашому меню?

- Тому ми все охоче скуштуємо.

- А розраховуватись ми будемо такою валютою. Це валюта, за яку ви зможете придбати будь – яку страву з нашого меню.

2. Вправа «Мозковий штурм». Гра «Так – ні» (індивідуальні картки)

- І перша «страва». Яку пропонує нам кафе, це гра так – ні, а розрахуємося правильністю його виконання.

- У квадратики, що відповідають порядку запитань, вставте букви, які відповідають правильній відповіді.

1) Частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? або що?

І – так                                        Д – ні

2) Назви істот відповідають на питання хто?

С – ні                                           М – так

3) Назви неістот відповідають на питання що?

Е –ні                                        А – так

4) Слова які допомагають визначити чоловічий рід – він мій

С – ні                                        Н – так

5) Слова які допомагають визначити жіночій рід – вона моя

Н – так                                    О - ні

6) Слова які допомагають визначити середній рід воно моє

К – ні                                   И – так

7) Зміну закінчень іменників називають відмінюванням

В – ні                                   К – так

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

- Яке слово у вас вийшло Іменник. Вірно. Що ще можете сказати про іменник? ( Власні назви пишемо з великої букви, іменник в називному відмінку головний член речення)

3. Каліграфічна хвилинка

- А наступна наша страва, яку пропонує кафе – це хвилинка каліграфії. Продегустуємо її.

- Сьогодні день української писемності та мови. Людина може володіти кількома мовами, залежно від її здібностей. Але найкраще, найдосконаліше вона має володіти рідною мовою. Рідна мова – це невід’ємна частина Батьківщини, голос народу її чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонкіші й найніжніші струни людської душі.

- Я пропоную вам Хмарину слів, слова які вам припали до душі запишіть каліграфічно у зошит. (сіли рівненько, зошит під нахилом, записали число класна робота)

- Складіть словосполучення з цих слів. Речення. (рідна мова, барвисті слова, Українська мова немов запашна квітка. Калиновою, солов’їною називають українські поети нашу мову.

- Своєю старанністю ви розрахувались за каліграфічну хвилинку.

І. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми з вами навчимося визначати початкову форму іменників.

4. Вправа « Знайди пару». Робота в парах.

- Вживання страв у нашому кафе допоможе оволодіти цими знаннями.

- Ознайомитись з новою стравою нам допоможе гра знайди пару.

- Об’єднай те слова в пари, визначте рід.

Лісом – ліс

Коня – кінь

Батькові – батько

Рибою – риба

Землю – земля

Солі – сіль

Сонця – сонце

Містом – міст

  •          Яким словам швидко підібрали рід? Який відмінок мають  ці слова?
  •          В якому відмінку легше визначити рід?  Чому?

Висновок!

Отже, Форма називного відмінка однини є початковою формою іменника. За початковою формою визначають рід іменника.

       - Чи сподобалась вам ця страва? Чи можна назвати її корисною? В чому її користь? (познайомились з початковою формою іменника)

   7. Гімнастика для очей.

ІІ. Основна частина.

  1. – Замовляємо нашу наступну страву «Працюємо разом»
  •          Своєю згуртованістю і умінням працювати разом ми розрахуємось за це блюдо. Виконуємо вправу 2 ст.41

Робота з підручником.  Робота біля дошки. Вправа 2. Спиши словосполучення. Підкресли іменники. Усно постав  їх  у  початковій  формі  й  познач  рід.

- Виконуючи цю вправу ми потренувались ставити іменники в початкову форму.

- Щоб поставити іменник у початкову форму, треба іменник поставити у називний відмінок.

2. До нас в кафе підсіли угорські школярі.  Вони  запропонували нам скуштувати страву із за кордону, за яку ми повинні розрахуватись уважністю.

  •          На картках текст, читаючи його використовуйте позначки

Вправа Читання з позначками

 

+

!

-

?

Я це знав/знала

Це для мене абсолютно неочікуване

Це нове або суперечить тому, що я знав/знала

Я хочу знати про це більше

 

  •          Яких позначок у вас більше? Прочитайте, що для вас було нове, про що хочете дізнатися більше? Як ми можемо більше дізнатися? З яких джерел?
  •          Розкрийте дужки, оберіть правильну букву. Підкресли іменники в називному відмінку і познач закінчення. Самоперевірка.
  •          Підніміть руки в кого виконано все вірно, молодці, гарна робота. В  кого є помилки. Попрацюйте ще  над цією темою і у вас все вийде.
  1. Фізкультхвилинка.
  2.  Вправа 4. Пригадай, як називається найбільше озеро в Україні.

Перевір себе, склавши слово з пазлів.   

  •          Так, це озеро Світязь.
  •          Уявіть, що ви на березі озера. Що ви відчуваєте? Що чуєте?
  •          Ми перейшли до наступної страви робота в групах за яку ми повинні розрахуватись взаємодопомогою.
  •          На картках повідомлення про озеро Світязь. Об’єднайтесь у групи для виконання завдання.
  1. Робота в групах. Уважно прочитайте завдання і приступайте до його виконання, для початку
  •          Давайте, нагадаємо правила роботи в групі

(Правила на екрані)

1 група

Мальовниче озеро Світязь – центральна водойма системи Шацьких озеро. Воно є другим (після Ялпуга) і найглибшим озеро з усіх українських водойм природного походження, з найбільшими запасами прісної води.

 

Виправте помилку у виділених словах, якщо вона є. Поставте виділені іменники в правильну форму. Визначте відмінки у виділених словах.

2 група

По одній із версії , походження озеро є карстовим , по іншій , що озеро Світязь утворилося під час відходження Дніпровського льодовика. Вапнякові породи ,котрі залягають на дні , протягом тисячів років розмивалися водами озеро , що призвело до утворення мережі підземних карстових печер наповнених водою , котрі живлять озеро.

Виправте помилку у виділених словах, якщо вона є. Поставте виділені іменники в правильну форму. Визначте відмінки у виділених словах.

3 група

Серед природних туристичних зваблювань Прибужжя на першому місці озеро Світязь. Воно найглибше в Україні. Вода в озеро У сонячну погоду дно видно на кількаметровій глибині. Розташований Світязь неподалеку селища Шацьк. Окрім нього, тут є ще двадцять озеро. І найкрасивіше серед них — Світязь.

Виправте помилку у виділених словах, якщо вона є. Поставте виділені іменники в правильну форму. Визначте відмінки у виділених словах.

  •          Презентація робіт груп.
  •          Прочитайте виправлений текст.
  •          А давайте запросимо угорських школярів відвідати озеро Світязь. Складіть розповідь з 3-4 речень. (Відповіді)
  •          У кожного з вас є таблиця самооцінювання роботи в групі, поставте собі позначки так  або ні за свою роботу в групі.

Таблиця самооцінювання

Оцінка роботи в групі

Так

Ні

Я працював у групі активно

 

 

Я допомагав іншим учасникам групи

 

 

Я потребував допомоги інших учасників групи

 

 

Наша робота в групі була злагоджена

 

 

Усі учасники дотримувались правил роботи в групі

 

 

 

  •          Останньою стравою буде працюємо разом з вправою 6 с.42.
  1. Вправа 6. Прочитай, чим пишаються угорці. Постав виділені іменники в початковій формі й запиши за зразком. Познач закінчення. Виконання учнями біля дошки.
  •          Отже, щоб іменники поставити в початковій формі, треба іменники поставити в називному відмінку.
  •          Розрахувались за цю страву своєю згуртованістю.

ІІІ. Заключна частина.

  1.               Підсумок.
  •          Ми все скуштували, за всі страви розрахувались, поповнили свй мозок знаннями і з радістю можемо підвести підсумок нашого перебування в кафе.
  •          Яку частину мови ми вивчаємо?
  •          На які питання вони відповідають?
  •          Навіщо потрібно визначати початкову форму іменників?
  1.               Рефлексія. Гра «Мовчанка»

Учитель пропонує дітям оцінити свою діяльність на уроці та показати це за допомогою жестів і міміки!

  1. Як я працював на уроці?
  2. Яким було завдання цікавими/ нецікавими?
  3. Як я впорався із завданнями?
  4. Який настрій у мене після уроку?
  5. Чи знадобляться мені ці знання?

 

  1.               Домашнє завдання. С. 42 впр. 7

 

 

 

docx
Додано
27 серпня
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку