Урок "Визначаю рід іменників"

Про матеріал
Конспект уроку української мови за навчальною програмою О. Я. Савченко до підручника К.І. Пономарьової «Українська мова та читання» для 3 класу у 2-х частинах. Тема. Визначаю рід іменників. Мета: ознайомити дітей з поняттями «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; вчити визначати рід іменників; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати любов та повагу до рідної мови, до традицій своєї країни. Обладнання: презентація, сніжинки із завданнями, три білих круга з паперу різного діаметру, на яких написано «Чоловічий рід», «Жіночий рід», «Середній рід», два менших та два більших круги з білого паперу, оченята, ніс- морквинка, усмішка , мітла, відро, ґудзики та шарфик з кольорового паперу, сніжки, два кошики, шість цеглинок Леґо. Хід уроку І. Організаційна частина. Слайд 1. Емоційне налаштування на роботу. Веселий сніг Падав сніг, падав сніг – Для усіх, усіх, усіх. І дорослих, і малих, І веселих, і сумних. Всім, хто гордо носа ніс, Він тихцем сідав на ніс. А роззяві, як на сміх, Залетів до рота сніг. Вереді за комір вліз І довів його до сліз. А веселі грали в сніжки – Сніг сідав їм на усмішки І сміявся з усіма: - Ой, зима, зима, зима! О. Сенатович Слайд 2. Перевірка домашнього завдання. Зима-чарівниця махнула своїм широким рукавом і розсипала білі та іскристі сніжинки у нашому класі. Зберіть їх і виконайте завдання володарки хуртовин та заметілей. Завдання на сніжинках: від поданих прикметників та дієслів утвори спільнокореневі іменники. (Дружити, братський, малювати, українська,дихати,зимовий,ранкова,вечірній, чесний, муркотіти, загартовувати, досліджувати) Слайд 3. Перевірка виконаного завдання. (Дружба, братерство, малювання, Україна, дихання, зима, ранок, вечір, чесність, муркотіння, загартовування, дослідження). Слайд 4. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати досліджувати іменники та визначати їх рід. Слайд 5. Каліграфічна хвилинка. (Іменник, чоловічий, жіночий, середній) Слайд 6. Відпочинок для очей. Погляньте, яка почалася хурделиця. Нумо, затанцюймо нашими оченятками разом зі сніжинками. ІІ. Основна частина. 1.Вивчення нового матеріалу. Слайд 7. Вправа 1, с.85. Прочитайте слова в колонках. Автобус океан лимон ведмідь вулиця річка грушка сорока озеро яблуко кошеня місто Слайд 8. Проведемо дослідження! 1. Визначте, у якій колонці іменники можна замінити словом він. 2. У якій колонці іменники можна замінити словом воно? 3. Яким словом можна замінити іменники в колонці, що залишилася? 4. Прочитайте правило про ці групи іменників. Слайд 9. Запам’ятайте! Іменники бувають чоловічого, жіночого і середнього роду. Іменники, які можна замінити словом він, належать до чоловічого роду. До них можна додати слово мій. Наприклад: плащ (він, мій) Іменники, які можна замінити словом вона, належать до жіночого роду. До них можна додати слово моя. Наприклад: куртка (вона, моя) Іменники, які можна замінити словом воно, належать до середнього роду. До них можна додати слово моє. Наприклад: пальто (воно, моє) 2.Закріплення вивченого матеріалу. Слайд 10. Вправа 2, с.86. Ой, скільки пухнастого снігу подарувала нам сьогодні Зимонька-віхола. Давайте разом зліпимо з нього снігову бабу. Нумо, качати першу кулю.(Вивісити білий круг із надписом «Чоловічий рід». Аналогічно, другу і третю - «Жіночий рід», «Середній рід») Завдання: визначити рід поданих іменників. Записати їх на відповідні круги. 3. Гра «Чи знаєш ти …» (Повідомлення дітей про відомого хірурга М.І. Пирогова. Вікторина. Хто відповідає правильно на питання – приліплює оченята, ніс- морквинку та усмішку сніговій бабі) Слайд 11. Вправа 3, с.86 Разом з однокласниками/однокласницями дайте відповіді на запитання Родзинки. Напишіть ці відповіді на головному уборі – відрі снігової баби. 1. Чи знаєш ти, що таке гіпсова пов'язка? 2. Для чого її використовують? 3. Хто винайшов гіпсову пов'язку? Слайд 12. Вправи 4 і 5. Дізнайтеся з тексту, чи правильно ви відповіли на останнє запитання Родзинки. Придумайте заголовок до тексту про музей. Спишіть текст. Визначте рід виділених іменників. Виконавши правильно ці завдання, ми зможемо зліпити ручки та ніжки для нашої снігової баби. (Вивісити після виконання завдань) 4. Фізкультхвилинка. Слайд 13. 5. Робота в групах. Об’єднаємося у групи за білими та іскристими сніжинками. Слайд 14. Вправа 6, с. 87. Ознайомтеся з графіком роботи музею. Випишіть назви днів тижня на прутиках, з яких ми складемо мітлу для нашої бабусі. Позначте рід цих іменників. Слайд 15. Вправа 7, с.87. З'ясуйте, чи зможуть друзі потрапити в музей, якщо приїдуть туди в середу о 17 годині 10 хвилин. Поясніть чому. Запишіть свої пояснення на різнокольорових ґудзиках та прикрасьте ними снігову бабу. ІІІ. Заключна частина. 1. Підсумок уроку. Слайд 16. Нашій бабусі не вистачає цього кольорового шарфика. А подаруємо його тоді, коли дамо відповіді на питання. Що вивчали на сьогоднішньому уроці? Якого роду бувають іменники? Як визначити рід іменника? Наведіть приклади іменників чоловічого роду? Наведіть приклади іменників жіночого роду? Наведіть приклади іменників середнього роду? 2. Рефлексія. «Гра в сніжки». Слайд 17. Кожен обирає собі з кошика «сніжку» та продовжує речення. (Сьогодні на уроці я навчився/ навчилася… На уроці я запам’ятав/ запам’ятала … Найкраще мені вдалося … Найбільше мені сподобалося … Труднощі виникли … Урок завершую з … настроєм!) Слайд 21. Рухлива вправа. «В сніжки». Влучити у кошик. 3. Домашнє завдання. Слайд 18. Пояснення домашнього завдання. С. 87, вправа 8. Прочитайте текст. Спишіть обведену частину. Визначте рід виділених іменників. 4. Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку Леґо. Слайд 19. 5. Рефлексія. Створимо вежу нашого настрою. Слайд 20.Дякую за плідну роботу!
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови за навчальною програмою О. Я. Савченко до підручника  К.І. Пономарьової  «Українська мова та читання» для 3 класу у 2-х частинах.

Тема.  Визначаю рід іменників.

 

Мета: ознайомити дітей з поняттями «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; вчити визначати рід іменників; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати любов та повагу до рідної мови,  до традицій своєї країни.

 

Обладнання: презентація,  сніжинки із завданнями, три білих круга з паперу різного діаметру, на яких написано  «Чоловічий рід», «Жіночий рід», «Середній рід»,  два менших   та  два більших круги з білого паперу, оченята, ніс- морквинка, усмішка , мітла, відро,   ґудзики  та шарфик з кольорового паперу, сніжки,  два кошики,  шість цеглинок Леґо.

Хід уроку

І. Організаційна  частина.

         Слайд 1. Емоційне налаштування на роботу.    

Веселий сніг

Падав сніг, падав сніг –

C:\Users\user\Desktop\4.jpgДля усіх, усіх, усіх.

І дорослих, і малих,

І веселих, і сумних.

        Всім, хто гордо носа ніс,

        Він тихцем сідав на ніс.

        А роззяві, як на сміх,

        Залетів до рота сніг.

Вереді за комір вліз

І довів його до сліз.

А веселі грали в сніжки –

Сніг сідав їм на усмішки

І сміявся з усіма:

- Ой, зима, зима, зима!

                        О. Сенатович

 

        

 

 

         Слайд 2. Перевірка домашнього завдання.

       Зима-чарівниця махнула своїм широким рукавом і розсипала білі та іскристі сніжинки у нашому класі. Зберіть їх і виконайте завдання  володарки хуртовин та заметілей.

C:\Users\user\Desktop\download.png

       Завдання на сніжинках: від поданих прикметників та дієслів утвори спільнокореневі іменники. (Дружити, братський, малювати, українська,дихати,зимовий,ранкова,вечірній, чесний, муркотіти, загартовувати, досліджувати)

 

        Слайд 3.  Перевірка виконаного завдання. (Дружба, братерство, малювання, Україна, дихання, зима, ранок, вечір, чесність, муркотіння, загартовування, дослідження). 

 

       Слайд 4. Повідомлення теми  та мети  уроку.

     Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати досліджувати іменники та визначати їх рід.

Слайд 5. Каліграфічна хвилинка.  (Іменник, чоловічий, жіночий, середній)

Слайд 6. Відпочинок для очей.

     Погляньте, яка  почалася хурделиця. Нумо, затанцюймо  нашими  оченятками разом  зі  сніжинками.

ІІ. Основна частина.

1.Вивчення нового матеріалу.

Слайд 7. Вправа 1, с.85. Прочитайте слова в колонках.


Автобус                    

океан

лимон

ведмідь

 

вулиця

річка

грушка

сорока

 

озеро

яблуко

кошеня

місто

 


      Слайд 8. Проведемо  дослідження!

  1. Визначте, у якій колонці іменники можна замінити словом він.
  2. У якій колонці іменники можна замінити словом воно?
  3. Яким словом можна замінити іменники в колонці, що залишилася?
  4. Прочитайте  правило про ці групи іменників.

      Слайд 9.  Запам’ятайте! Іменники бувають чоловічого, жіночого і середнього роду.

       Іменники,  які можна замінити словом  він, належать до чоловічого роду. До них можна додати слово мій. Наприклад: плащ (він, мій)

       Іменники,  які можна замінити словом  вона, належать до жіночого роду. До них можна додати слово моя. Наприклад: куртка (вона, моя)

       Іменники,  які можна замінити словом  воно, належать до середнього роду. До них можна додати слово моє. Наприклад: пальто (воно, моє)

2.Закріплення вивченого матеріалу.

Слайд 10. Вправа 2, с.86.  Ой, скільки пухнастого снігу подарувала нам сьогодні Зимонька-віхола. Давайте разом зліпимо з нього снігову бабу. Нумо, качати першу кулю.(Вивісити білий круг із надписом «Чоловічий рід». Аналогічно, другу і третю  - «Жіночий рід», «Середній рід»)

C:\Users\user\Desktop\d453216cc116b38c3d14cd1fac618539.jpg Завдання:  визначити рід поданих іменників. Записати  їх на  відповідні круги.

  1. Гра  «Чи знаєш ти …» (Повідомлення дітей про відомого хірурга М.І. Пирогова. Вікторина. Хто відповідає правильно на питання – приліплює оченята, ніс- морквинку та усмішку сніговій бабі)

Слайд 11. Вправа 3, с.86 Разом з однокласниками/однокласницями дайте відповіді на запитання Родзинки. Напишіть ці відповіді на головному уборі – відрі снігової баби.

  1. Чи знаєш ти, що таке гіпсова пов'язка?
  2. Для чого її використовують?
  3. Хто винайшов гіпсову пов'язку?

       Слайд 12. Вправи 4 і 5. Дізнайтеся з тексту, чи правильно ви відповіли на останнє запитання Родзинки. Придумайте заголовок до тексту про музей. Спишіть текст. Визначте  рід виділених іменників. Виконавши правильно ці завдання, ми зможемо зліпити ручки та ніжки для нашої снігової баби. (Вивісити  після виконання завдань)

  1. 280 Зимові розваги ideas in 2021 | розваги, малюнки, освіта Фізкультхвилинка. Слайд 13.

 

  1. Робота в групах.  Об’єднаємося у групи  за білими та іскристими сніжинками.  Слайд 14. Вправа 6, с. 87. Ознайомтеся  з графіком роботи музею. Випишіть  назви днів тижня на  прутиках, з яких ми складемо мітлу для  нашої бабусі.  Позначте  рід цих іменників.

Слайд 15. Вправа 7, с.87. З'ясуйте, чи зможуть друзі потрапити в музей, якщо приїдуть туди в середу о 17 годині 10 хвилин. Поясніть  чому. Запишіть  свої  пояснення на різнокольорових  ґудзиках та прикрасьте ними снігову бабу.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок уроку. Слайд 16.

Нашій бабусі не вистачає цього кольорового шарфика. А подаруємо його тоді,  коли дамо відповіді на питання.

 

Що вивчали на сьогоднішньому уроці?

Якого роду бувають іменники?

Як визначити рід іменника?

Наведіть приклади іменників чоловічого роду?

Наведіть приклади іменників жіночого роду?

Наведіть приклади іменників середнього роду?

 

  1. Рефлексія. «Гра в сніжки». Слайд 17.

Кожен обирає собі з кошика «сніжку» та продовжує речення.

(Сьогодні на уроці я навчився/ навчилася…

На уроці я запам’ятав/ запам’ятала …

Найкраще мені вдалося …

Найбільше мені сподобалося …

Труднощі виникли …

 Урок завершую з … настроєм!)

Слайд 21. Рухлива вправа.  «В  сніжки». Влучити у кошик.

  1. Домашнє завдання.

     Слайд 18. Пояснення домашнього завдання. С. 87, вправа 8.

Снігова баба | Казочка на добранічПрочитайте текст.  Спишіть  обведену частину. Визначте рід виділених іменників.

  1. Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку Леґо. Слайд 19.
  2. Рефлексія.  Створимо вежу нашого настрою.

 

Слайд 20.Дякую за плідну роботу!

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку