Урок " Визначаю суфікс у словах".

Про матеріал
Даний урок з української мови для учнів 3 класу за підручником "Українська мова" автори К.Пономарьова, Л.Гайова ч.1. за темою:Досліджую будову слова.Визначаю суфікс у словах".
Перегляд файлу

Тема уроку.

Визначаю суфікс у словах.

Мета уроку:

 сформувати в учнів поняття про частину основи – суфікс та  його словотворчу роль; активізувати і збагачувати лексику учнів; виховувати інтерес, любов до рідної мови, спостережливість, уважність на уроці.

Методи та прийоми:

 вправи «Мозковий штурм», «Шифрувальник», «Мікрофон»

Обладнання: інтерактивна дошка,орфографічний словник,

                                Хід уроку

І.Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Нас покликав на урок,

Рідну мову ти вивчай,

Частини слова виділяй!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Вправа «Шифрувальник»

Розгадайте слова

новаос, кізанянче, фіпрекс, фісукс.

2.Вправа « Мозковий штурм»

- Які асоціації у вас виникають,коли ви чуєте поняття «основа слова»?

- Які частини основи ви знаєте?

- Яке з розгаданих слів для вас нове?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд перший «Вивчаю суфікс у словах)

Сьогодні ми навчимося визначати суфікси у словах. Відкрийте підручник на ст..63 впр.1 та прочитайте пари слів .

  • Поясніть,як утворилися слова другої колонки.
  • Проведіть дослідження .

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу (Слайд другий « Леся Українка – видатна українська письменниця)

1.Робота над віршем (ст.64,впр.5)

Поблискують черешеньки в листі зелененькім.

Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким:

Дівчаточко й хлоп’яточко під деревцем скачуть,

Простягають рученята, та мало не плачуть.

                                                                                    Леся Українка

  • Прочитайте вірш. Хто написав його? Що ви знаєте про цю людину?
  • Спишіть виділені слова. Прочитайте частину основи, яка стоїть після кореня перед закінченням.

2.Робота з  правилом (ст.63)

Запам’ятайте!

Частина основи слова, яка стоїть після кореня , називається суфіксом. За допомогою суфіксів утворюються нові слова.

3. Випишіть групи споріднених слів впр.2.

- Позначте у них закінчення,основу,корінь і суфікс.

- У яких словах відбулося чергування?

V.   Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Словотворча робота(ст.64,впр.3)

Замініть подані словосполучення слів одним словом.

1 група – Маленький ніс - _________________.

2 група – Маленький м’яч - ________________.

3 група – Маленьке вухо - __________________.

4 група – Маленьке дерево - _________________.

Складіть і запишіть речення з утвореними словами.

Презентація відповідей груп

2.Самостійна робота (ст..65,впр.9)( Слайд третій « Життя і творчість Лесі Українки)

Напишіть текст про Лесю Українку за запитаннями Ґаджика.

1.Хто така Леся Українка?

2. Де пройшло її дитинство?

3.Якою була ця людина?

4. Як ти ставишся до її віршів?

3.Робота з орфографічним словником

Виписати 5 слів із суфіксами

VІ. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що таке суфікс?
  • Як його визначити?

VІІ. Домашнє завдання

Ст..65,впр.10

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку