УКРАЇНСЬКА МОВА 3 КЛАС
Тема. Визначаю в реченні головні і другорядні члени.
Мета:
навчальна: поглибити знання про головні і другорядні члени в реченні, навчати визначати в реченні головні і другорядні члени та виконувати завдання за зразком;
розвивальна: розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності;
виховна – виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни, працьовитість та наполегливість; почуття відповідальності та взаємодопомоги.
Очікувані результати (предметні компетентності):
Ресурси уроку: ноутбук, роздатковий матеріал із завданнями, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Вправа «Чарівний мішечок»
(Учитель обговорює з дітьми, який у них настрій, що вони відчувають).
Завдання. Пропоную скласти в чарівний мішечок усі негативні емоції (зло, образу, сум тощо) і міцно зав’язати його. А з іншого чарівного мішечка взяти позитивні емоції.
ІІ. Уведення в тему. Відтворення фонових знань та умінь.
Завдання. Відгадати ребус. Слово-відгадка буде ключовим поняттям нашого уроку.
Завдання. Записати слова-асоціації до мовного поняття «речення».
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
ярмарок, ярмарок, ярмарок, ярмарок, ярмарок,
Ярмарок – 7 б., 8 зв., 3 скл.
Завдання. Дослідити речення, використовуючи план дослідження.
Друзі приїхали на Сорочинський ярмарок.
Самоперевірка. Друзі приїхали на Сорочинський ярмарок.
(хто?) друзі;
друзі (що зробили?) приїхали.
Завдання. Спочатку перший учень пояснює іншому, які бувають члени речення, використовуючи підказки, вміщені у підручнику. Потім – навпаки.
Завдання 1. Прочитати повідомлення Родзинки.
Завдання 2. Виписати з тексту про ярмарок виділені речення. Підкреслити підмет однією лінією, присудок — двома лініями, а під кожним другорядним членом постав три крапки.
Ключ до вправи.
Полтавщину на весь світ прославляє відоме село.
Щороку тут проходить Сорочинський ярмарок.
V. Тренувальні вправи на закріплення вивченого матеріалу.
- Що таке майстер-клас?
- Чи доводилось вам бувати на майстер-класах? Яких саме?
1. Вправа «Конструктор речень»
Завдання. Скласти речення за поданими зображеннями. Підкреслити головні і другорядні члени в кожному реченні.
Родзинка нанизує на нитку намистинки.
Читалочка ліпить фігурки коників з глини.
Щебетунчик та Гаджик роблять галушки з тіста.
Самоперевірка.
Родзинка нанизує на нитку намистинки.
Читалочка ліпить фігурки коників з глини.
Щебетунчик та Гаджик готують галушки з тіста.
2.Вправа «Творча». Робота в парах.
Завдання. Записати текст з 3-4 речень за поданим початком.
Мене зацікавив майстер-клас з…..
Завдання. Відгадати загадку з допомогою малюнка.
Довго з тіста їх ліпили,
У окропі поварили.
Потім дружно ласували,
Ще й сметанки додавали.
- Що вам відомо про галушки?
- Як і з чого готують ць українську страву?
Завдання. Виписати головні члени з речень, виділених у тексті. Поставити питання від підмета до присудка і навпаки за зразком.
Взаємоперевірка за ключем:
Полтавці (що роблять?) пригощаються;
пригощаються (хто?) полтавці.
Пам'ятник (що робить?) стоїть;
стоїть (що?) пам'ятник.
Завдання. Розглянути малюнки. Об'єднати всі зображення одним словом.
- Що зображено на малюнках?
- З чого виготовлений посуд?
- Хто такі гончарі?
- Чим славиться село Опішня на Полтавщині? Прочитайте повідомлення вправи 9.
- Виконати завдання вправи 9 як домашню роботу.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Метод «НЕЗАВЕРШЕНІ РЕЧЕННЯ»
Завдання. Оберіть цеглинку та продовжіть речення.
У мене вийшло…
Було цікаво…
Мене здивувало…
Було складно…
Я навчився/навчилася…
Тепер я можу….