Урок, Власні і загальні іменники ( 3 клас)

Про матеріал

навчально – організаційні вміння і навички:

-дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних

завдань;

загальномовленнєві вміння і навички:

-виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове,

незрозуміле;

контрольно-оцінні вміння:

-знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя;

-інформаційно – комунікативна:

-знаходить у тексті конкретні відомості;

-здоров'язбережувальна:

-розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

-соціальна:

-знає правила культури поведінки на уроці.

Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку

з української мови

 по темі:

Власні і загальні іменники

( 3 клас)

 

 

 

 

 

                                                                                                        Підготувала:                              

                                                                                    Нікітенко Інга Владиславівна

                                                                                        вчитель початкових класів

                                                                      Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі

                                                                                                 Яворівського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключеві компетентності:

 

  • вміння вчитися:

навчально – організаційні вміння і навички:

  • дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних

завдань;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове,

незрозуміле;

         контрольно-оцінні вміння:

  • знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя;
  • інформаційно – комунікативна:
  • знаходить у тексті конкретні відомості;
  • здоровязбережувальна:
  • розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
  • соціальна:
  • знає  правила культури поведінки на уроці.

 

Предметні компетентності:

Початковий рівень

  • визначає іменники;
  • цитує правило про іменник;
  • впізнає в тексті власні і загальні іменники;
  • вибирає серед кількох слів – іменники.

Середній рівень

  • розрізняє іменники, які відповідають на питання хто? що?;
  • розташовує слова за запитаннями;
  • переказує правила своїми словами.

Достатній рівень

  • списує прислівя, слосполучення;
  • пише під диктовку;
  • добирає до власних назв – загальні;
  • добирає до загальних  назв – власні.

Високий рівень

  • самостійно складає і записує речення, прислівя;
  • перевіряє списане, виправляє помилки;
  • встановлює відповідність між власними і загальними іменниками;
  • складає слова – назви істот.

 

 

 

ПЛАН  УРОКУ

 

  1. .Перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Повідомлення вчителем правил у грі подорожі « Ми –  кухарі». (Додаток1)
  3. Слухання учнями вірша.  Вибирають  іменники, які відповідають    на питання хто?що? Складають слова – назви істот.

Гра «Зроби    правильний вибір.    (Додаток 2)

  1. Робота над новою темою.
  2. Виразне читання вірша учнем. ( Додаток3)
  3. Каліграфічна хвилинка.( Додаток4)
  4. Запис під диктовку словосполучень . (Додаток 5)
  5. Постановки проблеми: на які питання відповідають дані слова і чому одні пишуться з малої літери, а інші з великої. ( Додаток 6)
  6. Знайомство і робота з правилами. Визначення власних іменників і загальних. (Додаток 7)
  7. Фізкультхвилинка. (Додаток 8)
  8. Розподіл слів на групи за питаннями хто?, що?. (Додаток 9)
  9. Підведення підсумків. Гра « Мікрофон»    (Додаток 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      Додаток 1

  • Діти, хто любить смачно поїсти?
  • Сьогодні ми з вами будемо мандрувати по сторінках «Книги про смачну і корисну їжу». Вам прийдеться уявити, що ви на кухні.
  • Скажіть, будь ласка, чи доводилося вам допомагати матусі готувати якусь страву?
  • Сьогодні ми теж будемо готувати. Скажіть як називається те, що ми їмо зранку? У середині дня? Ввечері?
  • Отже на нашому уроці ми разом займемося приготуванням сніданку, обіду і вечері.
  • Починаємо ранок зі сніданку.
  • На мою думку, вам легше буде приготувати бутерброди.

 

                                                                                                                       Додаток2

 

                                                                                                            

1.  Прослухайте уважно вірш.

 

   На скибочки хліба намажемо масла,

   А зверху шматочками: шинку чи м'ясо,

   Паштет, ковбаса або рибка згодяться,

   Варених яєць не завадять кружальця.

   Прикрасимо зеленню ми бутерброда –

   Готово!!! Вже проситься сам він до рота!

2.  Виконання завдань, написаних на зворотній стороні зображених

       бутербродів.

а)  «Згадай правила»

   -  Пригадайте, що називають іменником?

   -  Які іменники відповідають на питання ХТО?

   -  Які іменники відповідають на питання ЩО?

б)  «Завдання для кмітливих»

   З поданих складів складіть слова – назви істот (усно)

 

    КО  СЯ  ПО  ВА

    ПО  КА  РО  БІЛ

в) Гра «Зроби правильний вибір»

   - Діти, зараз я буду зачитувати ряди слів, а ви серед них

                       виберіть тільки іменники.

 

   Синій, зелений, морозний, добрий, добро, щасливі.

   Пише, читає, готує, учень, малює, ліпить, швидко, бігає.

 

                                                                                                                      Додаток 3

- А у нас сьогодні на обід український борщ. Приготування борщу –

  справа дуже серйозна.

 

  1. Виразне читання вірша учнем.

Бурячок, цибулю, моркву

Нашаткуєм, як соломку,

І на маслі у каструлі

Протушкуєм без води.

Ні біда, що буде густо,

Докладемо ще капусту

І картоплю. Помішаєм

І бульйончику туди.

Хай кипить. А поки швидко

Сковорідочку на плитку,

В ній томатик протушкуєм

І у борщ. Підсолим все!

У тарілки наливайте,

Кріп, сметану додавайте,

Їште борщ, не забувайте –

Він здоров'я нам несе!

          2. Виконання завдань, що записані на зворотній стороні зображених

    овочів.

  • Діти, від того, як ви правильно будете виконувати завдання,

     залежить чи всі овочі потраплять до каструлі, тобто чи вийде наш

     борщ смачним. Отже – до роботи!

                                                                                                            Додаток 4

 

  а)       Беремо картоплю.                                                   

Каліграфічна хвилинка (з двох частин)

Юю    лю    ют    ий    ти    лютий

Завдання на вибір

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Молодці! Гадаю, що картоплю можемо відправити до каструлі.

                                                                                                                      Додаток 5

 

                б)     Тепер потрібно покласти цибулю.

 

Записати під диктовку словосполучення:

 

    Село Старичі, річка Верещиця, місто Львів, країна  Україна.

  • Гадаю, що із завданням цибульки ви впоралися без проблем. Вона

              також потрапляє до каструлі.

                                                                                                                      Додаток 6

 

 в)      Беремо моркву.

 

 Постановка проблеми

 

  - Повертаємося до попереднього завдання.

                   -  На яке питання відповідають слова село, річка, місто, країна?

                  -       А на які питання відповідають слова Старичі, Верещиця, Львів,

                      Україна?

   -   Отже всі слова відповідають на одне питання, але чомусь одні

                       пишуться з маленької букви, а інші з великої. Чому так? Сьогодні

                    ми з вами і в цьому будемо розбиратися.

   -   Ви зрозуміли, чим ми будемо сьогодні займатися? Тому кладемо

                     моркву у каструлю.

 

                                                                                                                    Додаток 7

             г)      На черзі – капуста!

 

Знайомство і робота з правилами

   

  • читання правил
  • перевірка засвоєння правил

                                 -   Скажіть, будь ласка, які іменники є власними? Які – загальними?

  - Подивіться ще раз на наш диктант. Назвіть власні іменники (…).

        А тепер загальні (…).

 

  - З правилами ви познайомились. Тому капуста «мандрує» за

                       іншими овочами.

 

                                                                                                                     Додаток 8

 

 ґ)     А бурячок пропонує нам трішки відпочити.

 

Фізкультхвилинка

 

   - Ми з вами зараз будемо пекти хліб. Адже борщ без хліба

     не такий смачний.

 

Печу, печу хлібчик

Дітям на обідчик.

Меншенькому – менший,

Більшенькому – більший.

Шусть – у піч. (2 рази)

 

   - Відпочили і бурячок у каструльку поклали.

 

                                                                                                                      Додаток 9

 

 д)     Залишилося кинути в борщ зелень.

 

Виконання вправ підручника

 

I варіант  – вправа 370 (самостійно)

 

II варіант – вправа 369 (колективно)

  • Молодці! Справилися з цим завданням. І остання складова

               нашої страви – зелень – кладемо до каструлі. Я думаю, що

               борщ у нас вийшов смачним, тому що ми нічого не забули

                туди покласти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток 10

 

  • Ось і добралися, нарешті, до вечері.
  • А у нас на вечерю будуть прості оладки.

Кефір підсолимо ми трошки.

Туди яйце і цукру ложку.

Ще й соди крихітка не лишня –

Тоді оладки будуть пишні.

Змішаєм з борошном – хай стане

Вся маса, як густа сметана.

В сковорідку наллємо олію,

Її на плитці розігрієм,

І, обережно біля жару –

Усі оладки пережарим.

Тепер одержали ми право

Смачну покуштувати страву.

 

  • За гарну роботу на уроці я пригощу вас оладками.

 

 

 

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
  • Як ви вважаєте, з якою професією я вас сьогодні познайомила?
  • А чи є бажаючі приміряти на себе форму справжнього кухаря?
  • А зараз спробуйте оцінити свою роботу на уроці одним словом.
  • Продовжіть речення … ( Гра « Мікрофон»).

 

  • Я працював ( працювала) на уроці … швидко, старанно, добре, наполегливо, чітко, відмінно, уважно …

 

  • Як ви думаєте, яких слів сьогодні було найбільше? Слів було багато і, звичайно, найбільше було слів щирих, розумних, добрих, бо промовляли їх діти з чистим серцем  та щирою душею.

 

     Дякую вам за роботу на уроці.

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку