Конспект урок з української мови в 3 класі Тема: «ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК. ІМЕННИКИ, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ІСТОТ ТА НАЗВИ НЕІСТОТ. НАВЧАЛЬНИЙ ДІАЛОГ» Тема: Загальне поняття про і

Про матеріал

Конспект урок з української мови в 3 класі

Тема: «ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК. ІМЕННИКИ, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ІСТОТ ТА НАЗВИ НЕІСТОТ. НАВЧАЛЬНИЙ ДІАЛОГ»

Тема: Загальне поняття про іменник. Іменники,що означають назви істот та назви неістот.

Мета:розширити знання про іменник;вдосконалювати вміння виділяти його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів,виховувати навички грамотного письма.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Конспект урок з української мови в 3 класі

Тема: «ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК. ІМЕННИКИ, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ІСТОТ ТА НАЗВИ НЕІСТОТ. НАВЧАЛЬНИЙ ДІАЛОГ»

Тема: Загальне поняття про іменник. Іменники,що означають назви істот та назви неістот.

Мета:розширити знання про іменник;вдосконалювати вміння виділяти його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів,виховувати навички грамотного письма.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Сядьте,  діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

Девіз уроку Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Діти, а що це за скринька у мене на столі? Ніхто не губив? (Послання)

Шановні діти, учні З класу, У скринці цій завдання., Але зовсім вони не прості. Треба виконати, діти, завдання ці. І ми будемо тоді молодці.—Ану, поглянемо, що там у скринці?

III Актуалізація опорних знань.

1-КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА— Отже, сіли всі рівненько, записали число,

класна робота, і дістанемо з торбинки перше завдання. Списати. Скласти зі словом речення. Записати слово в словник. Зробити малюнок

Тт ТТ то тм тр те мп ра температура

                           2.Перевірка домашнього завдання

3. Гра « ЗАСЕЛИ БУДИНОЧОК»

(після гри прибираю всі будиночки, крім будинку ХТО?ЩО?)

IV Оголошення теми уроку

1. Скринька передбачень

- Щось не зрозуміла я, в скриньці лише моє ім’я?

Хто про тему здогадався? Ні не хто, тоді я знов завітаю в скриньку.

- В скриньці віршик опинивсь

Хто ти? Що? Твоє ім’я?

Іменна моя сім’я.

Знають всіх в ній поіменно,

А зовуть сім’ю  … (іменник)

Тема нашого уроку ІМЕННИК.

V.Вивчення нового матеріалу.

Отже, сьогодні йдемо в гості до Іменника.

1.АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

На дошці слова ІМЕННИК

Сніговик запрошує знавців української мови

2.Сторінка-цікавинка

 Послухайте інформацію про іменник.

Учені-мовознавці дослідили, що половина всіх слів у нашій мові, припадає

на іменник. Це, очевидно, тому, що він дає назву всьому, що нас оточує. А світ

же такий велетенський! Виходить, що кожне друге слово в нашій мові -

іменник.

Спостереження показали, що іменник - це перша частина мови, яка

з'являється в мовленні людей. Їх оточує світ речей і вони поспішають дати їм

назву.

Термін «іменник» уперше виник в українській мові в 70-х роках ХІХ

століття. А слово ввів у мову Омельян Осипович Партицький.

У жителів острова Товариства в Тихому океані немає таких загальних назв,

як рослина, тварина, одяг, їжа тощо. Вони до кожної речі приставлять ціле

словосполучення або фразу: «схожий на...». Цікаво, наприклад, що слово

«хвіст» вони не розуміють, але є такі слова, як риб'ячий хвіст, собачий хвіст,

хвіст у птаха.

У народів Півночі ненців і чукчів немає взагалі слова «сніг», але є близько

20-ти назв окремих видів снігу.

У казахів немає слова «кінь», але існує декілька десятків назв порід і

різних мастей коней.45

У стародавніх арабів «меч» мав 500 назв, стільки ж назв мав звичайний лев,

а для верблюдів існувала тисяча слів (залежно від віку, масті, породи, зросту.

-А чому будинок з іменниками має два запитання? Правильно, іменники відповідають на запитання Хто?, Що?

Вчитель. А що ви можете сказати про ці слова?

Діти. Назви людей і тварин відповідають на питання хто?. Назви всіх інших слів на питання що?.

Вчитель. А я розкажу вам ще нове про іменник. Іменники поділяються на істоти та неістоти.

Іменники, що є назвами людей і тварин і відповідають на питання хто?—є істотами.

Іменники, що відповідають на питання що? — є неістотами.

VІ. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

1.Читання правила с.101

Вправа 248

- прочитати текст, уставляючи пропущені букви,

- переказати

- на основі цієї вправи пограти в гру 

Чуєте сигнал «Ту-ту» починаємо нову гру. «Веселий потяг»

Розмісти пасажирів в свій вагон.  вагон – назви істот, 2 вагон – назви неістот

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2.Робота в парах

Спираючись на  матеріал  вправи 247 виконай завдання. Встав пропущені слова у вірші.
Ми ходили по крамницях, 
Нашукали, подивіться:
Старенькій__________-
  Тепленькі___________,
Молодій  ____________-
_____________-красуні,
______________Марусі -
  З бурштину_________,
І для _______________-
  Барвисті____________. 

VІІ. Закріплення нового матеріалу.
2. Гра « Оживи іменник» Колективно на дошці

Що? Хто?

Сніг          Сніговик

Трактор   тракторист

Суд          суддя

Кухня       кухар

Футбол     футболіст

VІІ . Розвиток зв’язного мовлення

Навчальний діалог.

Прочитати діалог в  особах.

Виписати назви істот і назви неістот

Вів я чорного вола —
Прив’язати до кола.
— А де ж той віл?
— Комар його з’їв.
— А де ж той комар?
— Водичку товче.
— А де ж та вода?
— Молоком тече.
— А де молоко?
— У море влилось.
— А море оте?
— Вогнем зайнялось.
— А де ж той вогонь?
— Залив казанець.
— А що в казанці?
— Утопивсь брехунець!

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Гра « Кореспондент»

На які питання відповідає іменник?

Що нового ви дізналися про іменник?

Що ви зробили самостійно? Що вдалося?

Хто з однокласників був сьогодні кращім?

VIІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
3731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку