20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок.": Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках."

Про матеріал
: ознайомити учнів з поняттям «власні іменники», «загальні іменники»; вчити вживати їх у власному мовленні; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, збагачувати словниковий запас; виховувати почуття прекрасного, інтерес до вивчення рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «власні іменники», «загальні іменники»; вчити вживати їх у власному мовленні; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати,  збагачувати словниковий запас; виховувати почуття  прекрасного, інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: картки, презентація, малюнки.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  1. Привітання.

Поверніться один до одного, посміхніться.

Давайте прочитаємо девіз  нашого уроку.

Не просто слухати, а  чути,

 Не просто дивитися, а бачити,

Не просто мандрувати, а міркувати.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Каліграфічна хвилинка.

Пп по до ож

Подорож

Складіть і запишіть речення з цим словом. Підкресліть головні члени речення.

  1. «Мозковий штурм».
  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Що таке іменник? (наведіть приклади)
  • До яких іменників ставимо питання хто?
  • До яких що? (приклади)
  1. Новий матеріал.

-Діти!  Сьогодні я запрошую вас у цікаву подорож  зимовою країною. Ми з вами побуваємо у різних містах, селах піднімимось у гори і т.д А мета нашої подорожі навчитись розрізняти і писати власні та загальні іменники.

Що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів)

Вчитель: Я теж  хочу висловити свої очікування щодо уроку:

 щоб ви точно висловлювали свої думки, злагоджено працювали в парах, зрозуміли  як пишуться власні та загальні іменники.

  1. Подорож у країну музики. (слайд 1)

Зараз разом з відомим композитором  П.І Чайковським ми будемо подорожувати просторами нашої країни. Допоможе нам в цьому музичний твір «Січень». Закрийте очі і насолоджуйтесь звуками музики, а потім скажете, що ви уявили, коли слухали музику.

Після прослуховування твору учні називають загальні іменники. (мороз, сніг, дерева, птахи…). Це назви, які дають багатьом  предметам, називають їх загальні іменники і пишуться вони з малої літери.

Запис іменників у зошит.

  1. Подорож у західну Україну. (слайд 2)

Наступна наша зупинка у горах Карпатах. Біля них знаходяться різні міста і села, протікають річки.

-Як пишуться назви міст, сіл, річок, гір?(Івано Франківськ, Львів, Тернопіль Карпати, Буг).

А зараз помандруємо до столиці нашої країни.

-Як вона називається? (Київ) (слайд 3)

Яка головна площа Києва? (Хрещатик)

Всі ці іменники власні назви. Пишуться з великої букви.

Запис власних іменників.

Робота по таблиці.

  1. Узагальнення і систематизація отриманих знань

1.Робота в парах по картках. Вибіркове списування. (слайд 4)

Виписати з тексту власні іменники і пояснити їх правопис.

У Софійському соборі в Києві є багато фресок. На одній з них зображено князя Ярослава Мудрого, його дружину Ірину та їхніх  дітей: Анну, Єлизавету, Анастасію, Всеволода, Ізяслава.

(фреска – живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства)

Фізхвилинка

2.Добери і запиши загальну назву до кожної групи іменників.

Тополя, явір, граб …

Яблуко, груша, слива …

Харків, Запоріжжя, Ужгород …

Шевченко, Франко, Глібов …

Малинівка, Адамівка, Довге …

Слова для довідки: Села, дерева, прізвища, міста, фрукти.

Перевірка роботи. Назвати загальні та власні іменники.

  1. А зараз наша подорож підходить до кінця і ми з вами знову опинились у рідному краї.  Перевіримо чи добре ви знаєте сві рідний край. Самостійна робота. (слайд 5)

Зєднати власну і загальну назву.

Руслан                                             вчитель

Каховське                                       вулиця

Нікополь                                         місто

Херсонська                                     імя

Дніпро                                            водосховище

Наталя Михайлівна                     річка

  1. Гра «Хто більше за хвилину». Робота в групах.

група – назва міст

 група – назви вулиць

 група – імена дівчат

 група – імена хлопців

  1. Підсумок уроку.
  • Як пишуться власні іменники? Наведіть приклади.
  • Як пишуться загальні іменники? Наведіть приклади.

Гра «Ланцюжок імен». Продовжте  ланцюжок власних іменників, щоб кожний кінцевий звук попереднього слова був першим звуком наступного слова. (Руслан,Наталка, Анастасія )

  • Чи справдились ваші очікування? Відповіді дітей)
  1. Домашнє завдання.

Вправа 287, с.122. правило с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку