Арифметика — це лічильна мудрість. Без цієї мудрості
ні філософа, ні лікаря не може бути.
Л. П. Магницький
Тема уроку. Властивості арифметичного квадратного кореня.
Мета уроку.
Навчальна: формування вмінь використовувати властивості арифметичного квадратного кореня при розв’язуванні завдань;
Розвиваюча: інтелектуальний розвиток учнів, розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, уміння аналізувати, робити умовиводи за аналогією.
Виховна: виховання акуратності записів, чіткості й точності думки, працелюбства, наполегливості, алгоритмічної культури.
Тип уроку: УРОК ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Методи і прийоми: математичний диктант, розгляд математичних софізмів, метод «Мікрофон».
Хід уроку
І. Організація класу .
ІІ. Актуалізація і корекція опорних понять та уявлень.
Математичний диктант.
Учні записують тільки слова так , ні..
Учні обмінюються зошитами і виконуємо разом оцінювання, даючи правильні відповіді на запитання. Аналізуються ті завдання де допущено найбільше помилок. Правильна відповідь +1 бал.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Отже, на попередніх уроках ми вивчили поняття квадратного кореня та арифметичного квадратного кореня, навчилися їх шукати. Та є ряд завдань, які виникають перед людьми, для розв’язання яких потрібно знати значно більше. Зокрема, властивості арифметичного квадратного кореня. Тож відкрийте зошити і запишіть тему уроку: «Властивості арифметичного квадратного кореня»
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Життя ставить перед нами щодня свої вимоги і завдання. Досить часто потрібно розв’язувати завдання із використанням нових способів і методів, які вчить нас математика. Бо саме ця наука найкраще вчить міркувати по новому, узагальнюючи й вдосконалюючи наші вміння. Логічні задачі із життя нерозривно зв’язані із завданнями математики. Є й досить багато підприємств, організацій, які для покращення умов людського існування відкривають нові можливості для людства, винаходять нові прилади і обладнання, винаходять нові технології для розвитку галузей медицини, освіти, промисловості, науки і техніки.. Ця робота зв’язана з великим об’ємом математичних обчислень де не обходиться без використання знаходжень арифметичних квадратних коренів.
А тепер уявіть ситуацію коли необхідно виконати наступні обчислення:
Для обчислень даних виразів необхідно скористатися властивостями які ми сьогодні будемо вивчати.
V. Сприймання нового матеріалу та його усвідомлення.
Отже, властивість 1. Для будь якого дійсного числа а виконується рівність .
Доведення випливає з рівності .
Які приклади , ми можемо розв’язати, використовуючи дані властивості?
Очікувана відповідь. Приклад 1, 5.
Учнів розв’язують, кажуть результати вчителю. Для слабших учнів робляться записи на дошці.
Властивість 2.Для будь якого дійсного числа а і натурального числа п виконується рівність
.
Використовуючи дану властивість ми з вами зможемо виконати приклади 4 і 8.(вчитель виконує на дошці з поясненням кожного кроку).
Властивість 3.Для будь-яких дійсних чисел а і b таких, що а, виконується рівність
.
Розгляньте приклади9, 2 і 6.
В прикладі 9 обчислюємо окремо корінь із 100 та корінь із 3600 і шукаємо добуток результатів..
Використовуючи дану властивість ми можемо внести числа під один корінь в прикладі 2. Отримаємо арифметичний корінь із 36 рівний 6. А в прикладі 6, внісши все під знак кореня, число 34 запишемо як два множники 17 і 2.Отримаємо
Властивість 4 Для будь-яких дійсних чисел а і b таких, що а, виконується рівність
Використовуючи дану властивість виконайте самостійно приклади10, 3 і 7.
VI. Узагальнення та систематизація набутих знань.
1)Усно №471, №479,№485.
2)Розглянемо математичний софізм:
1.Знайдіть де допущена помилка в моїх міркуваннях.
Я стверджую, що 4=5, бо 16-36=25-45, 16-36+20= 25-45+20, (4-= (5-, 4-, 4=5.
3)Письмово №473(непарні), №478(непарні),№482, №487.
VII. Підсумки уроку.
Метод «Мікрофон»
Дайте відповіді на запитання:
1. Що таке арифметичний квадратний корінь?
2. Чи існує арифметичний корінь з будь-якого числа?
3. Сформулюйте властивості арифметичного квадратного кореня?
4. Чи важливим є використання даних властивостей при виконанні обчислень?
5.Наведіть приклади
VIII. Домашнє завдання.
Вивчити п 15 (теореми та доведення), запитання 1-5 (ст.118).
№472,№476,№480(усно)
1