Урок з алгебри в 8 класі з теми «Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником»

Про матеріал

Тема «Розв'язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником»

Мета:

1) навчальна:узагальнити знання учнів з даної теми; повторити означення степеня з цілим показником та стандартного вигляду числа; навчити застосовувати властивості степеня з цілим показником до розв'язування вправ; повторити відомості про обернену пропорційність як функцію,побудову її графіка, дослідження властивостей оберненої пропорційності;

2) розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей, увагу, пам'ять, вміння слухати товариша; розвивати математичну мову у процесі повторення та узагальнення матеріалу теми та при перетворенні виразів і знаходженні числового значення; вдосконалювати обчислювальні навички школярів, достатні для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також у процесі розгляду різноманітних практичних застосувань математичних знань;

3) виховна: виховувати інтерес до математики, старанність i працьовитість.

Тип уроку:формування вмінь та навичок.

Наочність та обладнання: конспект уроку, ноутбук, проектор, дидактичний матеріал, підручник.

Перегляд файлу

Урок № 27            Алгебра, 8-А клас

Тема «Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником»

Мета:

  1. навчальна:узагальнити знання учнів з даної теми; повторити означення степеня з цілим показником та  стандартного вигляду числа; навчити застосовувати властивості степеня з цілим показником до розв’язування вправ; повторити відомості  про обернену пропорційність як функцію,побудову  її графіка, дослідження властивостей оберненої пропорційності;
  2.  розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей, увагу, пам'ять, вміння слухати товариша; розвивати математичну мову у процесі повторення та узагальнення матеріалу теми та при перетворенні виразів і знаходженні числового значення; вдосконалювати обчислювальні навички школярів, достатні для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також у процесі розгляду різноманітних практичних застосувань математичних знань;
  3. виховна: виховувати інтерес до математики, старанність i працьовитість.

Тип уроку:формування вмінь та навичок.

Наочність та обладнання: конспект уроку, ноутбук, проектор, дидактичний матеріал, підручник.

Хід уроку

  1. Організаційний етап. Оголошення теми та мети уроку.(1хв.)

Доброго дня, я рада вас бачити! Я хочу почати урок з таких слів
«Нехай хто-небудь спробує викреслити з математики степеня, і він побачить, що без них далеко не заїдеш». (М. В. Ломоносов)

Ці слова ми візьмемо за девіз нашого уроку, на якому ми будемо узагальнювати та закріплювати знання з теми «Функція у = , де к ≠ 0» та «Степінь з цілим  показником», покажемо зв'язок даної теми з іншими науками та сферами діяльності.  І головне завдання нашого уроку – закріпити вміння перетворювати та обчислювати вирази, що містять степені з цілим показником, щоб добре підготуватися до контрольної роботи.

  1. Перевірка домашнього завдання. (5 хв.)

1.        Обчисліть значення виразу: а) (-2)-3  (-5)0; б)  3-5 : (3-6 : 3-2).

2.        Спростіть вираз: а)  (6а-2b-3)2; б) (2a )-2 ∙ 8 a 3.

3.        Побудуйте графік функції . Користуючись побудованим графі­ком, знайдіть корені рівняння  = х + 2;

 

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь. (15 хв.)
  1. Вправа « Асоціативний кущ»

Питання до класу: Які поняття у вас асоціюються з функцією « Обернена пропорційність»?

А зараз прослухаємо звіт творчої групи учнів про виконану пошукову роботу на тему «Застосування графіка оберненої пропорційності і інших сферах діяльності»

Розглянемо прояви оберненої пропорційності у явищах природи та галузях людської діяльності. Цим ми ще раз підтвердимо слова Г. Галілея: «Природа формулює свої закони мовою математики».

  1. Обернена пропорційність  у біології:

У біології можна знайти багато прикладів обернено пропорційних залежностей: Наприклад, чисельність особин певного виду на деякій території i кількість кор­му, розміри тварин та їхня рухливість (наприклад, порівняємо ящірку i варана, слона та мишку); діаметр кровоносних судин і тиск крові (із звуженням судин тиск крові збільшується).

2. Обернена пропорційність у фізиці:

1) Залежність тиску від площі поверхні

Изображение 287Ця залежність описується графіком p =

Тиск, який чинить тіло на деяку поверхню, обернено пропорційний до площі цієї поверхні.

За графіком бачимо, що із збільшенням площі поверхнізменшується тиск на неї, i навпаки.

Наприклад, людині важко йти по пухкому снігу, вона провалюється на кожному кроці. Але на лижах можна йти по снігу, майже не провалюючись у нього. Сила, з якою  людина діє на сніг, в обох випадках однакова, проте різна площа поверхні на яку тисне лю­дина на лижах i без них.

 

3) Залежність між швидкістю і часом 

Изображение 287

Певну відстань із більшою швидкістю можна проїхати за менший час, за умови зменшення швидкості їхати доведеться довше. Отже, швидкість i час обернено пропорційні величини.

 

3.Обернена пропорційність в економіці

Изображение 287

В економіці прикладом оберненої  пропорційності є закон попиту: якщо ціна якогось товару підвищується i при цьому решта умов залишається незмінними, попи­том буде користуватися менша кількість цього товару.

 

  1. Інтерактивна вправа «Математичний переполох»

  1. aman=am+n
  2. am:an=am-n
  3. (am)n=amn
  4. b = a·10n, 1≤ a <10
  5. (ab)n=anbn
  6.        ()n=.

 

  1. Інтерактивна вправа « Знайди помилку»

  1. a-6a9=a-6+9=a-3
  2. a7:a-3=a7+(-3)=a4
  3. (2a4b-2)-3=2a-12b6
  4. 959-7=97-5=92=81
  5. ==3-39
  6. =()-5=2-5 = = .
  7. =
  8. = =0
  9. 35400=3,54∙105
  10.      0,00248=24,8∙10-3

  1. Формування вмінь і навичок (20 хв.)
  1. Робота з підручником № 293 с. 66 (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знову звертаємось за допомогою до творчої групи. Учасники творчої  групи також з’ясовували, які науки крім математики працюють з числами, записаними в стандартному вигляді.

  1. Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

3. *Додатково. Знайдіть значення виразу:

1) ; (=8==,  2-9 = )

2) ; (=, 9=. =:====9)

3) 100-2 :1000-50,016;  (100-2 :1000-50,016=(102)-2 : =            ====0,1

VI. Підсумки уроку. Виставлення оцінок (3 хв.)

Демонстрація кластера « Степінь з цілим показником»

 

VII. Домашнє завдання. (1 хв.)

Повторити п.8-10, № 281, 294, 338*

 

 

Робота в парах

I ряд    II ряд   III ряд

 

 

 

 

 

 

 

 

1 ряд

0,04

0,125

9

125

81

144

 

2 ряд

0,25

25

144

9

27

144

 

3 ряд

3

144

169

64

0,125

9

 

3. *Додатково. Знайдіть значення виразу:

1) ;  2) ;  3) 100-2 :1000-50,016; 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку