Тема «Розв'язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником»
Мета:
1) навчальна:узагальнити знання учнів з даної теми; повторити означення степеня з цілим показником та стандартного вигляду числа; навчити застосовувати властивості степеня з цілим показником до розв'язування вправ; повторити відомості про обернену пропорційність як функцію,побудову її графіка, дослідження властивостей оберненої пропорційності;
2) розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей, увагу, пам'ять, вміння слухати товариша; розвивати математичну мову у процесі повторення та узагальнення матеріалу теми та при перетворенні виразів і знаходженні числового значення; вдосконалювати обчислювальні навички школярів, достатні для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також у процесі розгляду різноманітних практичних застосувань математичних знань;
3) виховна: виховувати інтерес до математики, старанність i працьовитість.
Тип уроку:формування вмінь та навичок.
Наочність та обладнання: конспект уроку, ноутбук, проектор, дидактичний матеріал, підручник.
Урок № 27 Алгебра, 8-А клас
Тема «Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником»
Мета:
Тип уроку:формування вмінь та навичок.
Наочність та обладнання: конспект уроку, ноутбук, проектор, дидактичний матеріал, підручник.
Хід уроку
Доброго дня, я рада вас бачити! Я хочу почати урок з таких слів
«Нехай хто-небудь спробує викреслити з математики степеня, і він побачить, що без них далеко не заїдеш». (М. В. Ломоносов)
Ці слова ми візьмемо за девіз нашого уроку, на якому ми будемо узагальнювати та закріплювати знання з теми «Функція у = , де к ≠ 0» та «Степінь з цілим показником», покажемо зв'язок даної теми з іншими науками та сферами діяльності. І головне завдання нашого уроку – закріпити вміння перетворювати та обчислювати вирази, що містять степені з цілим показником, щоб добре підготуватися до контрольної роботи.
1. Обчисліть значення виразу: а) (-2)-3 ∙ (-5)0; б) 3-5 : (3-6 : 3-2).
2. Спростіть вираз: а) (6а-2b-3)2; б) (2a )-2 ∙ 8 a 3.
3. Побудуйте графік функції . Користуючись побудованим графіком, знайдіть корені рівняння = х + 2;
Питання до класу: Які поняття у вас асоціюються з функцією « Обернена пропорційність»?
А зараз прослухаємо звіт творчої групи учнів про виконану пошукову роботу на тему «Застосування графіка оберненої пропорційності і інших сферах діяльності»
Розглянемо прояви оберненої пропорційності у явищах природи та галузях людської діяльності. Цим ми ще раз підтвердимо слова Г. Галілея: «Природа формулює свої закони мовою математики».
У біології можна знайти багато прикладів обернено пропорційних залежностей: Наприклад, чисельність особин певного виду на деякій території i кількість корму, розміри тварин та їхня рухливість (наприклад, порівняємо ящірку i варана, слона та мишку); діаметр кровоносних судин і тиск крові (із звуженням судин тиск крові збільшується).
2. Обернена пропорційність у фізиці:
1) Залежність тиску від площі поверхні
Ця залежність описується графіком p =
Тиск, який чинить тіло на деяку поверхню, обернено пропорційний до площі цієї поверхні.
За графіком бачимо, що із збільшенням площі поверхнізменшується тиск на неї, i навпаки.
Наприклад, людині важко йти по пухкому снігу, вона провалюється на кожному кроці. Але на лижах можна йти по снігу, майже не провалюючись у нього. Сила, з якою людина діє на сніг, в обох випадках однакова, проте різна площа поверхні на яку тисне людина на лижах i без них.
3) Залежність між швидкістю і часом
Певну відстань із більшою швидкістю можна проїхати за менший час, за умови зменшення швидкості їхати доведеться довше. Отже, швидкість i час обернено пропорційні величини.
3.Обернена пропорційність в економіці
В економіці прикладом оберненої пропорційності є закон попиту: якщо ціна якогось товару підвищується i при цьому решта умов залишається незмінними, попитом буде користуватися менша кількість цього товару.
Знову звертаємось за допомогою до творчої групи. Учасники творчої групи також з’ясовували, які науки крім математики працюють з числами, записаними в стандартному вигляді.
3. *Додатково. Знайдіть значення виразу:
1) ; (=8==, 2-9 = )
2) ; (=, 9=. =:====9)
3) 100-2 :1000-50,016; (100-2 :1000-50,016=(102)-2 : = ====0,1
VI. Підсумки уроку. Виставлення оцінок (3 хв.)
Демонстрація кластера « Степінь з цілим показником»
VII. Домашнє завдання. (1 хв.)
Повторити п.8-10, № 281, 294, 338*
Робота в парах
I ряд II ряд III ряд
1 ряд |
|||||
0,04 |
0,125 |
9 |
125 |
81 |
144 |
2 ряд |
|||||
0,25 |
25 |
144 |
9 |
27 |
144 |
3 ряд |
|||||
3 |
144 |
169 |
64 |
0,125 |
9 |
3. *Додатково. Знайдіть значення виразу:
1) ; 2) ; 3) 100-2 :1000-50,016;