КЗ « Миколаївська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів»
Миколаївської сільської ради
Петропавлівського району
Урок у 7 класі
Учитель математики
Грінько Олени Володимирівни
Цілі.
Формування компетентностей:
Хід уроку
«Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще»
Джоан Хіксон
І. Організаційний момент.
Доброго дня, діти. Я рада вас бачити, тому кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були:
«У» - усміхненими;
«С» - спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.
Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!
В нашій роботі нам допоможе вислів Джоани Хіксон: «Якщо відразу немає успіху, то спробуй ще і ще».
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Самоперевірка. На дошці записано розв’язок домашнього завдання. Учні самостійно перевіряють його і виправляють помилки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Однією з важливих складових успіху є досвід, тобто набуті знання. Пропоную вам повторити вивчений матеріал.
Чи вірні твердження?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
так |
ні |
так |
так |
ні |
так |
так |
так |
ні |
так |
так |
так |
так |
так |
ні |
Прямі a і b паралельні, якщо
А тепер пропоную вам повторити ознаки паралельності прямих.
Казка
Погане життя було у діда і баби без дітей. Зробив дід хлопчика – соломинку, а він і ожив. Назвали його Терешечка. Старі ненатішуться ним. Почав Терешечка підростать і запитання задавати. Тату подивися у мене
. Скажи, чи паралельні у мене моя ніжка КМ та ручка ВА? ВА і СF?
Дідусь здвинув плечима.
Діти , давайте допоможемо дідусю.
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети й завдань уроку
Проблемна ситуація. Чи можна, користуючись зображенням прямих, робити висновки щодо їх паралельності?
Чи є паралельними прямі які ви бачите ? Як це визначити?
Якими властивостями наділені кути ,що утворюються при перетині паралельних прямих січною ? Це і треба буде з’ясувати на нашому уроці.
Ілюзія Герінга (ілюзія вєєра)
Попрацюємо в парах. Якщо ми дружно попрацюємо, то зможемо вивести «формулу успіху», що допомагатиме боротися з труднощами не тільки в математиці, але й у реальному житті.
Я роздаю вам завдання.
Вам потрібно ,чітко дотримуючись інструкції провести дослідження кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною і записати висновок
Дозволяється радитися , щоб сформувати спільну думку.
Приступайте до роботи.
1 ряд. (завдання до готового рис.)
2 ряд . (завдання до готового рис.)
4.Запишіть результати вимірів у зошит.
3 ряд . (завдання до готового рис.)
Час вичерпано. Переходимо до формування спільної думки.
Один учень з ряду презентує свої висновки біля дошки.
Допишіть ті висновки , яких у вас в зошиті не вистачає.
ВИСНОВОК.
Якщо дві паралельні прямі перетинаються січною, то:
Ми провели велику дослідницьку роботу і можемо тепер вивести
« формула успіху» (Успіх = працелюбність + впевненість + цілеспрямованість + наполегливість + прагнення досягти успіху + бажання перемогти.
V. Розв’язування вправ
1.Усно за готовим рис
Прямі a і b , m і n будуть паралельними? Чи правильно вказані кути.
2. Виконання письмових вправ.
Завдання 1.
Дано: а ║b,
Знайти:
Розв’язання.
За умовою задачі а ║b, тоді за властивістю внутрішніх різносторонніх кутів, утворених при перетині паралельних прямих а іb січною с
, як внутрішні односторонні кути при а ║b й січній с.
= 180˚ - 55˚ = 125˚.
= = 55˚, як відповідні кути при а ║b й січній с.
Відповідь: , = 55˚.
Завдання 2.
Дано: m ║n, .
Знайти:
Розв’язання.
За умовою m ║n, тоді за властивістю внутрішніх різносторонніх кутів, утворених при перетині паралельних прямих m і n січною k Отже,
.
Відповідь:
Завдання 3
Дано: а ║b,
Знайти
Розв’язання.
За умовою , тоді за властивістю внутрішніх різносторонніх кутів, творених при перетині паралельних прямих а і b січною с,
Нехай градусна міра
Маємо рівняння
х + 4х = 180˚;
5х = 180˚;
х = 36˚.
Відповідь:
VI.Завдання додому.
1.Доведення властивостей кутів.
2. §10, № 199, 203, 213(2).
VII.Підсумок уроку.
Продовжіть речення:
Якщо дві паралельні прямі перетнути третьою,то…………
Діти, чи існує універсальна формула успіху?
Це питання належить до розряду проблем пошуку філософського каменя, створення вічного двигуна, побудови машини часу. Але без віри людини у можливість їх створення не було б кроку вперед, не було б прогресу.
На згадку про наш урок я хочу подарувати вам ось таку зірочку з іще одним рецептом успіху: «Успіх — це тільки 10 % таланту і 90 % щоденної наполегливої праці».
Дякую вам за урок, хочу сказати, що я вірю у ваш успіх.