Урок по темі: «Властивості квадратних коренів»
Мета уроку: Познайомити учнів з теоремами про властивості квадратного кореня з добутку і дробу;
навчити розпізнавати і застосовувати властивості квадратного кореня з добутку і дробу для обчислення і спрощення виразів, що містять квадратні корені;
розвивати логічне мислення, вміння відстоювати свою точку зору.
Хід уроку:
Учитель: Діти, ми з вами сьогодні на уроці проведемо в рамках Всесвітнього тижня підприємництва гру «Як відкрити свою справу». Це всього лише гра, але вона допоможе нам отримати нові знання по темі «Квадратний корінь з добутку і дробу» і навчитися застосовувати їх на практиці.
Для організації будь-якої справи потрібен початковий капітал, або в нашому випадку - базові знання. Перевіримо, що ви знаєте про квадратних коренях.
Перше випробування «Заповни числовий кросворд». Перевіримо, як ви вмієте працювати з таблицею квадратів.
Заповнюють кросворд (слайд 2).
Учитель:Друге випробування «Чи є помилка?» (Слайд 3,4). Якщо виявите помилку, поясніть,яке теоретичне положення дозволило нам це стверджувати?
повторюють властивості
Учитель: Третє випробування «Досягти висоти» дозволить визначити, хто сильний духом і не боїться труднощів.
Знаходять значення виразів (слайд 5)
Учитель: при вирішенні останнього прикладу виникла спірна ситуація. Одні пропонують знайти значення кореня з твору шляхом знаходження значення твору, а потім витягти корінь, а інші - окремо знайти значення коренів з множників, а потім їх перемножити. Давайте розберемо докладніше цей приклад і обидва випадки.
Учитель:Виникає питання, чи завжди корінь з добутку буде дорівнює добутку коренів. Наведіть приклад.
Учитель: У нас дозріла гарна бізнес ідеядля відкриття свого власного бізнесу, і якщо ми доведемо висунуту гіпотезу, то зможемо реалізувати її і заробити гроші. Тільки для розвитку бізнесу нам потрібна фінансова підтримка впливових людей або кредит у банку. Але вони вкладають гроші тільки в науково доведені і цікаві ідеї. Отже, для просування своєї ідеї і захисту проекту потрібен сміливий, розумний і підприємливий чоловік.
Виходить до дошки учень.
Учитель: Яке умова накладаються на a і b?
Учитель: Щоб довести щось нове потрібно спиратися на наявні знання? Які знання про арифметичний квадратному корені у вас є? Що таке арифметичний квадратний корінь?
Учень:Значення має бути невід'ємним числом, тому що a, то Перша умова виконується. Значення має давати в квадраті подкоренное вираз. . Друга умова виконується.
Учитель: Фактично ми довели теорему про вилучення квадратного кореня з добутку. Спробуйте сформулювати цю теорему. Можна вважати, що ви захистили свій проект, вам видається дозвіл на діяльність в сфері добування кореня з твору, порівняйте ваш винахід з документом.
Порівнюють доказ теореми з доказом на слайді 7.
Учитель: Ваш проект зацікавив ще одного бізнесмена, він пропонує розширити свій бізнес. Є попит на добування кореня з дробу. Доведіть самостійно, що.
Порівнюють доказ теореми з доказом на слайді 8.
Учитель: Якщо ви хочете надавати послуги населенню по вилученню коренів з твору і кореня, що необхідно для того, що люди дізналися про це. Реклама.
Учитель: Потрібно розповісти про це. Тому розкажіть в парах один одному девіз нашої компанії. Оформимо банер в зошиті в красивій рамочці.
Физкультминутка.
Учитель: У кожному офісі бувають кава-паузи. Ми теж відпочинемо.
Учитель: Після трудомісткої роботи з документами, потрібно самим спробувати вирішити приклад.
Приклад 1.
Приклад 2.
Учитель: Для роботи компанії потрібен штат працівників. Необхідно серйозно підходити до відбору кандидатів, займатися навчанням персоналу, допускати до роботи з клієнтами тільки досвідчених співробітників. Для перевірки кандидатів виконуємо замовлення з книги нашої компанії №369, №370. Кожен кандидат вирішує один приклад на знаходження кореня з твору, інший на добування кореня з дробу.
Учитель: Пора заробляти гроші. До вас надходять замовлення. Першими звернулися сім'я Петренко з вул. Макаричева, б. №374. Вони намагалися самі довго вирішити приклад, але подкоренное вираз представлено у вигляді твору, де множники НЕ квадрати цілих чисел. Чи можемо ми їм допомогти, використовуючи свій винахід.
б)
в)
г)
Учитель: Замовлення від громадянина Дробейкіна з вул. Макаричева, д. №385
Чи можна використовувати наше рівність і для таких прикладів.
б)
в)
г)
Учитель: Шановні панове підприємці. Доходи від минулих замовлень пішли на сплату податків, транспортні витрати, послуги юриста. Тепер потрібно заробити гроші для себе. У компанію надійшло безліч замовлень. Кожен виконує свої завдання. Хто встигне виконати основну роботу, може взяти додаткову і заробити більше грошей.
Кожне замовлення оцінений від 100 гривень до 200 гривень. Додаткове замовлення по 500 гривень. Кожен виконане замовлення перевіряється. Наша компанія випускає тільки якісну продукцію.
Кожен уч-ся отримує картку з завданнями.
Учитель: Бізнесмен працює сім днів на тиждень. Для отримання більшого прибутку ви повинні попрацювати вдома, виконати два замовлення №371, №375. А хто хоче підвищення по кар'єрних сходах і зайняти місце віце-президента, повинен подумати про розширення бізнесу і перевірити чи виконується рівність.
Учитель: Ви добре попрацювали. Клієнти задоволені і ви при грошах. Але ви повинні пам'ятати, що для того, щоб досягти успіху, потрібно мати хороший багаж знань. Чому ми сьогодні навчилися на уроці? Які теореми довели?