Урок "«Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною»

Про матеріал
Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок. На уроці використовуються інтерактивні технології. Клас обладнаний інтерактивної дошкою, є документ-камера, підключено інтернет.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Джерело» Комишуваської селищної ради Оріхівського района Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з геометрії у 7 класі

«Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною»

 

Вчитель: Пісоцька Вікторія Вікторівна

 

 

 

 

 

 

2019 – 2020 н.р.

Мета уроку: вивчити властивості паралельних прямих та кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; розвивати в учнів увагу, вміння співвідносити геометричний матеріал з об’єктами навколишнього середовища, співставляти, порівнювати, аналізувати, досліджувати математичні моделі природних явищ та процесів; виховувати толерантність, вміння дискутувати, діяти за алгоритмом, виражати і відстоювати власну думку, працювати в команді.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.

Обладнання: Інтерактивний комплекс, документ-камера, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (2хв)

Щоб нам у світі знань не заблукати

Серед наук цікавих і складних.

Завжди із нами буде крокувати найстарша дочка математики

А звуть її?  Ви всі чудово знаєте

Хіба якийсь невдаха ще знайдеться.

Це – геометрія, точніше не буває.

Вона усюди: в Праці, у Мистецтві

Мореплавстві, Астрономії

У Землеробстві і в Машинобудівництві.

Навколишнє – все істинне і чисте

Як геометрія яку ні з чим не порівняти!

Леся Квіт.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (13 хв)

Учням вдома потрібно було вивчити п.9 та виконати № 172, № 174, № 176.

Перевірка домашнього завдання проводиться в декілька етапів, ґрунтовно, оскільки тема уроку продовжує вивчене на попередньому.

1)Номери учні коментують, використовуючи документ-камеру, по черзі.

2)Перевірка теоретичного матеріалу перевіряється в ігровій формі. Частина учнів зайнята у грі «Істина чи Хиба?», слабшим учням можна дати завдання «Намалюй картину».

Гра  «Істина чи Хиба?».

Учні працюють в парах. Кожному -   вчитель видає картку з початком твердження. Учні повинні придумати декілька варіантів закінчення речення, серед яких лише один правильний. Потім вони по черзі зачитують свої речення, а опонент говорить істина це, чи хиба. Правильні відповіді фіксуються на листку, де писали варіанти речень, після завершення листки повертають вчителю.

Дві пари учнів відповідають одне одному біля дошки.

Твердження:

  1. Якщо при перетині двох прямих січною відповідні кути…
  2. Якщо при перетині двох прямих січною внутрішні різносторонні кути…
  3. Якщо при перетині двох прямих січною сума внутрішніх односторонніх кутів …
  4. Дві прямі, перпендикулярні до третьої …

Ця вправа розвиває увагу, вміння співставляти, порівнювати, аналізувати.

3)Гра «Намалюй картину».

В цей час деяким учням роздати « заготовки» картин, на яких зображені паралельні прямі. Завдання: домалювати картинку з оточуючого життя.

Перевірити і оцінити роботи з допомогою документ –камери.

4)Один учень через інтерактивну дошку відповідає на запитання онлайн тесту за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/kuti-utvoreni-pri-peretini-dvoh-pryamih-sichnoyu-oznaki-paralelnosti-pryamih-18056.html.

Учні класу або вчитель обов’язково кожну відповідь учня супроводжують запитаннями уточнюючого характеру.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу. (5 + 10 хв)

Групова самостійна робота. Клас поділити на групи, в які учнів розподілити рівномірно (один, високого рівня навчальних досягнень, є  керівником групи).

1 група. Що таке обернена теорема.

        2 група. Теорема 1. (властивість паралельних прямих).

3 група. Теорема 2. (властивість відповідних кутів, що утворилися при перетині паралельних прямих січною).

4 група. Наслідок 1. (властивість внутрішніх різносторонніх  кутів, що утворилися при перетині паралельних прямих січною).

5 група. Наслідок 2. (властивість внутрішніх односторонніх  кутів, що утворилися при перетині паралельних прямих січною).

Завдання кожної групи зрозуміти суть твердження та довести його.

Група може натиснути «Червону кнопку», щоб скористатися допомогою вчителя. На роботу 5 хвилин.

Потім представники від групи по черзі демонструють результати своєї роботи біля дошки. Відповідають на запитання інших учнів.

Вчитель коротко підсумовує все, що сказано учнями, виправляє, наголошує на головному. Учні конспектують пояснення вчителя. 5 (хв.)

ІV. Закріплення матеріалу. Розвязування задач.(12 хв)

 № 198. Рисунок виводиться на екран. Працюємо усно.

Письмово №№ 200, 202, 206, 208.

V. Підсумок уроку. (3 хв)

Зворотній зв'язок:  повторення теорем та наслідків, вивчених на уроці.

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання. Вивчити параграф 10, виконати № 201, № 203, № 207. Підручник О.С. Істер «Геометрія 7», 2015 р.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
2554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку