Урок "Властивості степеня з цілим показником"

Про матеріал

Мета уроку:

- засвоєння учнями означення степеня з цілим від'ємним показником та його властивостей;

- формування вмінь та навичок застосовувати означення і властивості степеня з цілим показником для обчислення значень виразів та перетворення виразів із змінними;

- продовжити роботу з формування вмінь самостійно працювати з навчальною літературою та складати конспект;

- розвиток навичок усного підрахунку, логічного мислення, вмінь порівнювати, аналізувати і робити висновки, працювати в групі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АЛГЕБРА 8 КЛАС

 

  СТЕПІНЬ З ЦІЛИМ ПОКАЗНИКОМ І ЙОГО

ВЛАСТИВОСТІ

(урок з використанням мультимедійної дошки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Холодних И.Н.

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку.    Степінь з цілим показником і його властивості

Мета уроку

-  засвоєння учнями означення степеня з цілим від’ємним показником та його властивостей;

-  формування вмінь та навичок застосовувати означення і властивості степеня з цілим       показником для обчислення значень виразів та перетворення виразів із  змінними;

-  продовжити роботу з формування вмінь самостійно працювати з навчальною  літературою               та складати конспект;

-  розвиток навичок усного підрахунку, логічного мислення, вмінь порівнювати, аналізувати і робити висновки, працювати в групі.

 

Тип уроку урок засвоєння нових знань

 

Наочність та обладнання: підручник. Алгебра, 8 клас. Г. П. Бевз, В. Г. Бевз; збірник завдань і контрольних робіт з алгебри для 8 класу. Мерзляк А.Г., Полонский В. Б., Рабинович Е.М., Якир М. С.; конспект; роздавальний матеріал ("Скарбничка",  диференційовані картки, картки з самостійною роботою)

 

 

 

Хід уроку

 

I.      Організаційний етап (1 хвилина)

 

II.   Перевірка домашнього завдання

          Перевіряється наявність домашнього завдання впродовж уроку.

 

III. Актуалізація опорних знань (7 хвилин)

 

 

                                                     Диференційована робота на місцях (4-6 учнів)

                                                  

image1. Одночасна                              Двоє учнів записують на дошці властивості         робота                                  степеня з натуральним показником  

 

                                                      Фронтальне опитування за планом 

 

 

 

 

 

План фронтального опитування

 

1)  imageОзначення степеня з натуральним показником.

2)  Множення степенів з однаковими основами.

3)  Ділення степенів з однаковими основами.

4)  Піднесення степеня до степеня.                                        Слайд №1 5) Піднесення дробу до степеня.                                            

6)  Піднесення добутку до степеня.

7)  Означення цілого числа.

8)  Означення натурального числа.

Завдання для диференційованої роботи на місцях:

 

 

 

           Картка високого рівня                                                      Картка основного рівня

 

 

1)  a2a3

2)  a6 :a2

3)  (a5)3

4)  (a2)3 ∙ (a4)2

                   Обчисліть                                                                         Спростити вираз

1)                  image(-1)n • (-1)n • (-1)n • (-1)n                                                                                                                                 Спростити вираз                                                     

2)                  x3n – 1 : x3n – 2                                                                        

3)                     

 

 

Після проведення фронтального опитування перевірити і прокоментувати властивості степеня з натуральним показником. Учні здають картки, перевірка впродовж уроку.

 

image        33;    (-5)2;    110;   

2) Спростіть вираз:

    a3 • a0            5 • 52              x : x             a : a                    

Таким чином, наших знань про степінь замало. Розв’язання проблеми є одночасно й мотивацією і метою навчальної діяльності.

 

IV. Повідомлення теми, мети, епіграфа, структури уроку (2 хвилини). – слайд №3

Учитель: сьогодні накопичувальна система оцінки за урок (дидактична гра "Скарбничка"), кожен вид діяльності учнів на уроці оцінюється окремо.

Учні записують своє прізвище в "Скарбничку" .

Учитель: оцініть свою роботу на етапі актуалізації опорних знань. 

Учні самостійно оцінюють свою роботу . 

Учитель: "Хто заробив 1 бал"? Підніміть руку.

 

Слайд №4

              «Скарбничка»  _____________________________________

                                                               Прізвище, ім'я

1

Фронтальне опитування. Усний рахунок.

 

 

Властивості степеня з натуральним показником. 

 

 

2

 Розв’язання обовязкових завдань

 

3

Додаткові завдання. Диференційовані картки.

 

4

Самостійна робота

 

5

Активна робота на уроці

 

 

Оцінка за урок

 

12б

 

 

 

V. Робота з підручником за планом, усна робота по складанню  конспекта (8 хвилин)

 

План роботи за підручником (параграф 10)

1.  imageОзначення степеня з цілим показником.

2.  Приклади застосування означення степеня з цілим показником. 

3.  Означення степеня з цілим показником для основи  image .                                   Слайд №5

4.  Приклади застосування означення степеня з цілим показником для         основи  image .

5.  Властивості степеня з цілим показником.

 

 

Учні знаходять у підручнику відповіді на питання. Аналізують властивості степеня з цілим від’ємним показником, порівнюнюють з властивостями степеня з натуральним показником, розглядають приклади застосування степеня з цілим від’ємним показником. 

Скласти конспект вдома за зразком. 

 

 

 

 

 

 

Конспект (зразок) – слайд №6

 

1.  Означення степеня з цілим показником

 

    Якщо a ≠ 0; n – натуральне число, то    a-n = image  

2.  Приклади:

    1)    3-2 = image  =  ;      2) 5-1 = image  =  ;     3) (-2) 3 = image    =  

 

 

3.  Означення степеня з цілим показником для основи  image   

 

    Якщо   image ≠ 0; n – натуральне число, то ( image ) n = ( image ) n .

 

4.  Приклади:

imageimage  1)  (  )-2 = (  )2 =            = 2  ;        2)  (- image )-1 = (-  )1 = - ;  

3)    image( 1 )-3 = (  )-3 = (  )3 =           ;

4)    0,7-2 = image   .

 

5. Властивості степеня з цілим показником

1)                  am • an= am+n;                               

2)                  am : an= am-n;

3)                  (am)n= amn;     4) (ab)n= anbn;

5)                  image(  )n =    ;

6)                  Если a ≠ 0, n ≠ 0, то a0 = 1, 0n = 0;     7) 00 – не имеет смысла.

 

VI. Формування вмінь та навичок (13 хвилин)

1)  Повернутися до завдання 

image                  Подайте числа у вигляді степеня з основою 2:  ,    ,     ,             .

2)  Розв’язання вправ біля дошки з коментуванням (гра «Ланцюжок» -                    беруть участь усі учні), охочі можуть працювати самостійно й                    заробляти бали.

Обов'язкове завдання за підручником: №458, №459

                                           за збірником: №197 (1, 2, 3, 6, 7, 9)

                                                                   №200 (5, 6, 10)

                                                                   №201 (1, 2, 3)

Додаткове завдання за збірником: №201 (6)     

                                                           №200 (13)   

                                                           №200 (15)   

 

1. Обов’язкове завдання:

-   за підручником:

№458. Замініть степінь з цілим від’ємним показником дробом:

            а) 23                            б) 32                           в) 771

            г) b3                            д) (xy) 3                       e) (m – n) 2 

№459. Замініть дріб степенем з цілим від’ємним показником:

imageimageimage            а)                               б)                             в)

            г)                             д)                             e) 

 

 

 

-   за збірником:

№197. Обчисліть:

            1) 122                              2) 34                             3) (–2)6

            6) image                      7) image                       9) image 

№200. Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів :

            5) a9 : a 3                      6) a 4 : a 12                       10) (a3) 7 ∙ (a 4)5 : (a 5)8

№201. Знайти значення виразу:

            1) 75 ∙ 77                      2) 1012 ∙ 1015                3) 512 : 516

 

 

 

Додаткове завдання за збірником:

№201. Знайти значення виразу:             6) image 

№200. Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів:

            13) (a 2 b 3)3 ∙ (a 4 b 9) 6                        15)  image 

 

Учитель перевіряє та коментує роботу учнів біля дошки та самостійну роботу в зошитах.

Після виконання обов’язкових завданнь учні самостійно оцінюють свою роботу на цьому етапі. 

Учитель: «Хто заробив 2 бали? Підніміть руку».

                  «Хто заробив 1 бал? Підніміть руку».

                   «Хто не отримав оцінки з цього виду роботи? Підніміть руку».

 

VII.          Самостійна робота (4 хвилини) (Первинний контроль. Перевірити рівень засвоєння учнями означення та властивостей степенів з цілим показником)

 

                                                           Слайд №7

I варіант _____________         

                            

   II варіант ____________

№1. Заповнити пропущене       

                            

      №1. Заповнити пропущене

1)  9-2 = image                 0,5б              

2)  image      = 6…                  0,5б              

                            

                            

1)  2-3 = image                0,5б

2)  image      = 8           0,5б

3)  image(  )-3 = (  )...         0,5б                

4)  (-3)-4 = image             0,5б               

5)  a15 • a-4 = a      0,5б              

                           

                           

                            

3)    image(  )-2 = (  )…       0,5б

4)    (-2)-5 = image            0,5б

5)    b10 • b-6 = b…      0,5б

6) (m-5)-6 = m…           0,5б                 

 

                           

    6) (c-4)-3 = c…             0,5б

№2. Обчисліть                           

                            

   №2. Обчисліть

1) 5-2 =                                          

                            

    1)  3-2 =                          

2) 45 : 46 =                                    

                           

    2) 89 : 810 =                  

 

 

VIII.       Групова робота - взаємоперевірка самостійної роботи за зразком (3 хвилини)                     Виставляння балів за самостійну роботу.

                                                    Слайд №8

I вариант                            

                  

   II вариант

№1. Заполнити пропущене

                 

   №1. Заполнити пропущене

1) 92                            0,5б    

                 

   1) 23                          0,5б

2) -3                              0,5б     

                 

  2) -4                          0,5б

3) 3                                   0,5б      

                 

   3) 2                                         0,5б

4) image     или   image       0,5б     

                 

   4) image   или  image     0,5б

5) 9                            0,5б      

                 

   5)  4                                        0,5б

6) 30                             0,5б        

                 

   6) 12                                      0,5б

   №2. Обчисліть                    

1)  5-2 =   image                                       

2)  45 : 46 = image                              

                 

                                  

 №2. Обчисліть

1)    3-2 =   image                          

2)    89 : 810 = image                    

 

IX. Підведення підсумків уроку (5 хвилин)

1.  Що нового дізналися на уроці? (Існує степінь з цілим показником)

2.  Які властивості мають степені з цілими показниками?        

               (Перерахувати)

3.  Сформулювати алгоритм обчислення степеня з цілим від’ємним                  показником.

4.  Виставити бали за активну роботу на уроці, за розв’язання                  додаткових завдань.

5.  Заповнити і здати "Скарбничку",  картку з самостійною роботою.

 

X. Домашнє завдання (2 хвилини) – слайд №9

1)  Параграф 10, написати і вивчити конспект.

2)  Розв’язати за підручником: №460 (в, г), №461, №463.

3)  Підготуватися до математичного диктанту, фронтального опитування.

 

 

Відповіді

1.  Картка високого рівня

1)  1

2)  x  

3)  image 

2.  Картка основного рівня

1)  додають

2)  віднімають

3)  множать, залишають

4)  множник

5)  множать

1. Обов’язкове завдання:

    - за підручником:

№458. Замініть степінь з цілим від’ємним показником дробом:

imageimage            а) 23 =                                б) 32 =                              в) 771 = image 

            г) b3 =                                д) (xy) 3                                       e) (m – n) 2 = image 

 

№459. Замініть дріб степенем з цілим від’ємним показником:

imageimageimage            а)  = 5-1                             б)       = 7-3                            в)              -2

            г)   = (ab)-1                          д)              = x-9                           e)           = (m2 + n2)-1    - за збірником:

№197. Обчисліть:

imageimageimage            1) 122 =                                   2) 34 =                                 3) (–2)

            6)                = -8                     7)             =      = 3                    9)

№200. Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів :

            5) a9 : a 3 = a6                     6) a 4 : a 12 = a8                      10) (a3) 7 ∙ (a 4)5 : (a 5)8 = a39

№201. Знайти значення виразу:

            1) 75 ∙ 77 = image                     2) 1012 ∙ 1015 = 1000               3) 512 : 516 = 625

 

Додаткове завдання за збірником:

№201. Знайти значення виразу:             6) image = 1

№200. Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів:

            13) (a 2 b 3)3 ∙ (a 4 b 9) 6 = a-30 b63                       15)  image 

 

pdf
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
Додано
6 січня 2022
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку