Урок "Властивості степеня з цілим показником" 8 клас

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Властивості степеня з цілим показником" для 8 класу. Тип урок: засвоєння знань, формування вмінь. До уроку додається презентація.
Перегляд файлу

Тема: Властивості степеня з цілим показником.

Мета:сформулювати властивості степеня з цілим в показником, формувати вміння використовувати їх для розв`язування вправ на обчислення значень числових виразів і перетворень виразів зі змінними , розвивати міцне володіння системою математичних знань, виховувати уважність.

Обладнання: картки, презентація «Властивості степенів з цілим показником», підручник «Алгебра8 клас »О.С. Істер, тестові завдання

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Слово вчителя. Добрий день, любі діти. Давайте ми з вами сьогодні будемо старанно працювати і поповнимо нашу скарбничку математичних знань новою інформацією.

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Слово вчителя . Скажіть, будь-ласка, чому ви навчилися на попередньому уроці?... Сьогодні ми розширимо свої знання , ознайомимося з властивостями таких степенів і будемо вчитися обчислювати числові вирази , перетворювати вирази зі змінними за допомогою вивчених властивосте

( слайд 1,2)

3.Перевірка домашнього завдання.

Слово вчителя. Вдома ви виконували домашнє завдання. Я зібрала зошити в деяких учнів і знайшла там помилки. Допоможіть їх виправити.

Знайди помилку (слайд 3)

(слайд 4-15)

Помилка                         Правильно

10-6 =                        10-6 =   

b)-3=                       b)-3=

8=2-3  і =23                   8=23  і =2-3

250:5-3=0:5-3=0           250:5-3=1:5-3= = 53

( )-2- ( )-2=( )2 + ( )2              ( )-2- ( )-2=( )2 - ( )2  

=                                    =  

 4. Актуалізація опорних знань.  Вправа «Ланцюжок»

 (слайд 18- 29)

Подати у вигляді степеня або знайти значення виразу.

-3,2+1,1=-1,1

-2-0,2=-2,2

5-6,8=-1,8

х5712

5*52 =125

а*а34

у46*у=у11

= х5

3)2= а6

а5*(а122)225

23=8

2-3=

Слово вчителя. А ви знаєте, що назва пошукової системи гул пішла від слова гугол, яке означає 10100 тобто 1з 100-ма нулями. А ще є слово гексагугол, що означає 10 в степені гугол. Щоб уявити це число, уявіть що наш всесвіт заповнили аркушами паперу і на кожному написали одну цифру з цього числа. Так от ми напишемо тільки його половину.(слайд 30)

5.Засвоєння знань.

Слово вчителя. При виконанні попередніх усних вправ ми  згадали властивості степеня з натуральним показником (які це натуральні числа?) . Давайте закінчимо формули , які показують властивості степеня з натуральним показником

Властивості степеня з натуральним показником(слайд 31)

(Слайд 32-39, 40)

аn·аmn+m

аnmn-m

n)mn·m

(аb)nnbn

Проблемна ситуація. Як ви думаєте, діти, чи виконуються ці властивості для степенів з від`ємними показниками?Давайте перевіримо.

Доведення першої властивості.

Нехай n=-p, m=-q, p і q – натуральні числа. Тоді

an·am=а-p·a-q= · = =   = a-(p+q)=a-p+(-q)=an+m

Отже ми бачимо що властивість для добутку степенів виконується. Аналогічно можна довести виконання інших властивостей для цілого числа. Давайте їх сформулюємо.

аn·аmn+m

аnmn-m

n)mn·m

(аb)nnbn  Проговорюємо властивості словами.

 Перевірите їх ви вдома. А зараз потренуємось застосовувати властивості степенів на прикладах.

с3·с-5-63+(-5)-(-6)3-5+64

5)-2·(а-3)2-10а-6-16

6.Формування вмінь(11.07)

Усні вправи.(слайд42-46)

1.Подати вираз у вигляді степеня.(слайд 41)

а-8·а10

b7·b-11

а-35

а3-5

-4)8

Ви знаєте, що тривалість життя слона становить 109 с.

Робота з підручником. Коментоване виконання вправи біля дошки.

№282(1,4,6)(слайд 47)

1)а73·а-12-8

4)а0·(а-3)4·а5-7

6)(а3)-2·(а-1)-60=1

Самостійне виконання вправи з наступною самоперевіркою.

№280(1,6,8) (слайд 48)

 27·2-6=21=2

7-15:7-16=71=7

()-15: ()-15= ()0=1

7.Закріплення вмінь.

Робота в групах. Робота з картками.

Картка №1(жовтого кольору)

1.Спростіть вираз.

5ху-3·0,4х-4у = 2х-3у-2

2.Знайдіть значення виразу 1,6х-1у12·5х3у-11 при х=-0,2, у=0,7

1,6х-1у12·5х3у-11=8х2у1=8·(-0,2)2·0,7=0,224

Картка №2 (блакитного кольору)

1.Спростіть вираз

5у17·0,12х--19=0,36х4у-2

2.Знайдіть значення виразу х-3у-3·30х3у-4 при х=127, у=

х-3у-3·30х3у5=25х1у2=25·127· =127

8.Перевірка засвоєння знань.

Виконання тестових завдань.

  1. Представити вираз у вигляді дробу а17·а-23-15  (c)
    1. а55
    2. а-21
    3. а9
    4. а5
  2. Знайти значення виразу 75·7-7  (b)
    1. 7-35
    2. 49
    3. 735
  3. Спростити вираз  p-2q-5· p6q3  (a)
    1. p4q-2
    2. p-12q-15
    3. p-4q2
    4. pq

9.Підсумок уроку.

Д.З. Опрацювати п.10, № 273 (1,2), 277 (1,2), 281 (1,3,10)

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
Додано
21 травня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку