Тема: Внутрішнє рідке середовище організму людини
Мета: ознайомити учнів з внутрішнім рідким середовищем організму; сформувати поняття про склад та функції крові, лімфи та тканинної рідини; сформувати поняття про значення внутрішнього середовища в підтриманні гомеостазу; розвивати вміння працювати самостійно, вміння виділяти головне, систематизувати, робити висновки; виховувати наукових світогляд, бережливе ставлення до власного організму, повагу до вчителя та інших учнів.
Тип уроку: формування нових знань
Хід роботи
І Організаційний етап
ІІ Актуалізація опорних знань
Робота в групах
Клас об’єднується в 4 групи, кожна з яких розв’язує ситуаційну задачу :
1група : «Я людина, чим я схожа з рослиною?»
2група: «Я людина, чим я схожа з твариною?»
3група: «Я людина, чим я відрізняюся від рослин?»
4група: «Я людина, чим я відрізняюся від тварин?»
(Один учень з групи заносить головні поняття до таблиці)
Слайд№1
Метод «Асоціації на дошці – « Квітка» »
На дошці намальована квітка. У середині записане основне поняття, учні по черзі називають асоціації, які викликає у них це поняття і записує їх на пелюстках
Слайд№2
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя: послухайте невеличку легенду «Перші організми жили в морі. З вод моря вони брали поживні речовини та кисень і туди ж виділяли кінцеві продукти обміну. Безмежність морських просторів забезпечувала стале необмежене джерело необхідних речовин, а токсичні речовини розбавлялись у морській воді до малих концентрацій. У міру ускладнення живих організмів частина їхніх клітин ізолювалася від зовнішнього середовища, захопивши з собою «частинку океану». Так, частина зовнішнього середовища опинилася в середині організму, що дозволило багатьом організмам залишити водне середовище і почати жити на суходолі. «Маленьке море» поступово перетворилося у внутрішнє рідке середовище організму ». Про яке сьогодні на уроці ми і поговоримо.
ІV Вивчення нового матеріалу
Слайд№3
Бесіда:
1. Що таке гомеостаз?
2. Чи пов'язаний він з компонентами внутрішнього рідкого середовища?
3.Як саме?
Самостійна робота учнів(працюючи з підручником вони роблять конспект за таким планом:)
Слайд№4
(Обговорення з класом отриманої інформації)
V Фізкультхвилинка
«Релаксаційний комплекс «Скафандр»»
Сядьте зручно на стілець, закрийте очі. Ваше дихання спокійне та рівне. Акцентуйте увагу на видиху: видихаючи повільно, рахуємо до 3-х . Зосередьтеся на відчутті розслаблення на видиху. Уявіть собі, що ви перебуваєте у зручному скафандрі. З кожним видихом ви наповнюєте його теплим, важким повітрям як насосом.. З кожним видихом все більше теплого повітря надходить до ніг і там залишається, приємна тяжкість тягне вас до землі.
Ви відпочиваєте.
Ви спокійні, абсолютно спокійні.
Ви впевнені в собі.
Ви вмієте володіти собою.
Вас оточують друзі.
Настав час знімати скафандр. Дихаємо, роблячи акцент на вдиху. З кожним видихом ви будете звільнятися від скафандру. Я рахує від 10 до 0.
Зосередьтеся на ногах. На вдиху звільніть стопи, гомілки, верхню частину ніг.
Свіже, прохолодне повітря обвіває ваші ноги і піднімає вверх до тулуба – десять.
Знімається скафандр з тулуба – дев’ять.
Плечей – вісім.
Шиї – сім.
Голови – шість.
Обличчя – п’ять.
Рук – чотири.
Вас буквально тягне вверх – три.
Встаньте, потягніться вверх – два.
Посміхніться – один.
Відкрийте очі – нуль.
VІ Закріплення, узагальнення і систематизація знань
«Визнач характеристики які відповідають крові, лімфі або тканинній рідині і занеси в таблицю його номер»
Слайд№5
Слайд№6
VІІ Повідомлення домашнього завдання
Слово вчителя: «Опрацювати параграф підручника, матеріал в зошиті. Підготуватися до лабораторної роботи№3.
VІІ Підсумок уроку
Слово вчителя: Життя прожити – не поле перейти.
Бажаю вам цим полем йти та йти…
Бажаю щастя, радості чи мало.
Так і живіть,
щоб здоров’я ваше вам допомагало!