Урок "Внутрішнє рідке середовище організму людини"

Про матеріал
Розробка уроку "Внутрішнє рідке середовище організму людини" побудова на організації самостійної діяльності учнів.
Перегляд файлу

Тема: Внутрішнє рідке середовище організму людини

Мета: ознайомити учнів з внутрішнім рідким середовищем організму; сформувати поняття про склад та функції крові, лімфи та тканинної рідини; сформувати поняття про значення внутрішнього середовища в підтриманні гомеостазу; розвивати вміння працювати самостійно, вміння виділяти головне, систематизувати, робити висновки; виховувати наукових світогляд, бережливе ставлення до власного організму, повагу до вчителя та інших учнів.

Тип уроку: формування нових знань

Хід роботи

І Організаційний етап

ІІ Актуалізація опорних знань

Робота в групах

Клас об’єднується в 4 групи, кожна з яких розв’язує ситуаційну задачу :

1група : «Я людина, чим я схожа з рослиною?»

2група: «Я  людина, чим я схожа з твариною?»

3група: «Я людина, чим я відрізняюся від рослин?»

         4група: «Я людина, чим я відрізняюся від тварин?»

(Один учень з групи заносить головні поняття до таблиці)

Слайд№1

 

Метод «Асоціації на дошці – « Квітка» »

На дошці намальована квітка. У середині записане основне поняття, учні по черзі називають асоціації, які викликає у них це поняття і записує їх на пелюстках

Слайд№2

 

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: послухайте невеличку легенду «Перші організми жили в морі. З вод моря вони брали поживні речовини та кисень і туди ж виділяли кінцеві продукти обміну. Безмежність морських просторів забезпечувала стале необмежене джерело необхідних речовин, а токсичні речовини  розбавлялись у морській воді до малих концентрацій. У міру ускладнення живих організмів частина їхніх клітин ізолювалася від зовнішнього середовища, захопивши з собою «частинку океану». Так, частина зовнішнього середовища опинилася в середині організму, що дозволило багатьом організмам залишити водне середовище і почати жити на суходолі. «Маленьке море» поступово перетворилося у внутрішнє рідке середовище організму ». Про яке сьогодні на уроці ми і поговоримо.

ІV Вивчення нового матеріалу

 

 

 

Слайд№3

Бесіда:

1. Що таке гомеостаз?

2. Чи пов'язаний він з компонентами внутрішнього рідкого середовища?

3.Як саме?

Самостійна робота учнів(працюючи з підручником вони роблять конспект за таким планом:)

Слайд№4

 

(Обговорення з класом отриманої інформації)

 

V Фізкультхвилинка

«Релаксаційний комплекс «Скафандр»»

Сядьте зручно на стілець, закрийте очі. Ваше дихання спокійне та рівне. Акцентуйте увагу на видиху: видихаючи повільно, рахуємо до 3-х . Зосередьтеся на відчутті розслаблення на видиху. Уявіть собі, що ви перебуваєте у зручному скафандрі. З кожним видихом ви наповнюєте його теплим, важким повітрям як насосом.. З кожним видихом все більше теплого повітря надходить до ніг і там залишається, приємна тяжкість тягне вас до землі.

Ви відпочиваєте.

Ви спокійні, абсолютно спокійні.

Ви впевнені в собі.

Ви вмієте володіти собою.

Вас оточують друзі.

Настав час знімати скафандр. Дихаємо, роблячи акцент на вдиху. З кожним видихом ви будете звільнятися від скафандру. Я рахує від 10 до 0.

Зосередьтеся на ногах. На вдиху звільніть стопи, гомілки, верхню частину ніг.

Свіже, прохолодне повітря обвіває ваші ноги і піднімає вверх до тулуба – десять.

Знімається скафандр з тулуба – дев’ять.

Плечей – вісім.

Шиї – сім.

Голови – шість.

Обличчя – п’ять.

Рук – чотири.

Вас буквально тягне вверх – три.

Встаньте, потягніться вверх – два.

Посміхніться – один.

Відкрийте очі – нуль.

VІ Закріплення, узагальнення і систематизація знань

«Визнач характеристики які відповідають крові, лімфі або тканинній рідині і занеси в таблицю його номер»

 

  1. Прозора рідина, що рухається по судинах лімфатичної системи(лімфа);
  2. ЇЇ в організмі за добу утворюється приблизно 2 літри(лімфа);
  3. Рідина солонувата на смак(кров);
  4. Рідина, яка циркулює по замкненій кровоносній систем(кров)і;
  5. ЇЇ об'єм в дорослої людини становить 4-6л.(кров);
  6. Проміжне середовище, через яке здійснюється обмін речовин(тканинна рідина);
  7. Зазвичай не містить еритроцитів, але в ній є значна кількість лімфоцитів(лімфа);
  8. Рідина утворюється з плазми крові, що відфільтровується через стінки кровоносних капілярів(тканинна рідина);
  9. До складу входить плазма і формені елементи(кров);
  10. Основу її становить вода, у якій розчинені органічні й неорганічні речовини(лімфа);
  11. За добу утворюється близько 20л(тканинна рідина);
  12. Непрозора, червоного кольору(кров).

 

 

Слайд№5

 

 

 

 

 

 

Слайд№6

 

 

VІІ Повідомлення домашнього завдання

 Слово вчителя: «Опрацювати параграф підручника, матеріал в зошиті.  Підготуватися до лабораторної роботи№3.

VІІ Підсумок уроку

Слово вчителя:            Життя прожити – не поле перейти.

Бажаю вам цим полем йти та йти…

Бажаю щастя, радості чи мало.

Так і живіть,

щоб здоров’я ваше вам допомагало!

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку