Урок "Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник"

Про матеріал
Конспект сучасного компетентнісного уроку з додатками для 7 класу на туму: "Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник"
Перегляд файлу

Тема. Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати поняття про воду як складну речовину; вдосконалювати знання про складні речовини; ознайоми з поняттям розчинник, ознайомити з водою як природним оксидом, доповнити й узагальнити знання про поширення води в природі, її фізичні властивості;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, математична компетентність.

Тип уроку: формування компетентностей

Методи навчання: ілюстративно-пояснювальний, репродуктивний, частково-пошуковий

Обладнання: підручники, робочі зошити, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація класу до проведення уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах

Розшифруйте ребуси. Усіх їх об’єднує речовина, яку ми сьогодні будемо вивчати.

Ребуси (Додаток 1).

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Розповідь

Сьогодні наш урок буде присвячено речовині, що створила нашу планету, речовині, без якої неможливе життя на Землі – це вода. Чому саме зараз ми вивчаємо воду? Так, адже вода – це оксид. Вода – найважливіший природний оксид. Це обличчя нашої планети, її поверхня на три четверті покрита водою. У краплинах води можна побачити життя зеленого листка і людини, труби заводів – гігантів і зелені поля, слід космічного корабля і схід сонця. Що ж таке вода? Про її життєдайну і руйнівну силу ми сьогодні поговоримо.

ІV. Оголошення теми уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь

Будова молекули води

Фронтальна бесіда

Пригадайте з курсу природознавства:

-  хімічну формулу води;

-  до простих чи складних речовин вона належить?

-  охарактеризуйте якісний та кількісний склад молекули води.

 

Молекулярна формула води  Н2О.

Обчисліть молекулярну масу води

  • Відносна молекулярна маса: Мr (Н2О)  = 18
  •  Масові частки елементів: W(H) = , або 11,1%

 W(О) = , або 88,9%

Поширеність води у природі

Вода - найпоширеніша речовина на землі.

Фронтальна робота

Відома з віку рідина

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда.

Це все – звичайна є вода.

Учні роблять висновок про агрегатні стани води.

Наведіть приклади перебування води в природі у якому вигляді ми зустрічаємо воду навколо нас (туман,дощ, град, роса, сніг, лід тощо).

  • вода вкриває понад 2/3 поверхні Землі 
  • приблизно 97 % усієї води знаходиться в морях і океанах.
  • прісної води менше 3 %,  майже вся вона сконцентрована у снігах і льодах Антарктиди, Арктики, територіях із «вічною мерзлотою».
  • річки, озера, ставки містять лише 0,03 % води, наявної на планеті
  • у живих організмах від 50 до 99 % води. В організмі дорослої людини її приблизно 65 % за масою, медузи на 99%
  • продукти харчування та рослини містять значні кількості води, наприклад: кавун – 96%,  огірки – 95%, помідори – 90%, буряк – 88 %, картопля – 75 %, м’ясо – 75 %, яйце – 73 %, деревина – 45 % .

 

 

 

Фізичні властивості води.

Розповідь

1. Чиста вода — безбарвна рідина без запаху і смаку.

2. Замерзає при температурі 0 °С. Закипає при 100 °С (за тиску н.у.).

3. Густина 1,00 г/см3 (при 4 °С),

4. Не проводить електричного струму.

5. Вода має велику теплоємкість, повільно нагрівається та охолоджується.

 

Вода розширюється при замерзанні, і густина льоду менша від густини рідкої води (0, 917 г/см3), бо між молекулами існують порожнини. Завдяки тому, що лід не тоне, водойми не промерзають наскрізь. Це рятує рибу від загибелі.

 

 Вода – розчинник

Фронтальна бесіда

Приказки:

«Пропав, як сіль у воді»

«Що у воду впало, те пропало»

«Хоч море велике, та вода не годиться»

         Про  яку  властивість  води  йдеться  в  цих  прислів’ях ?

 

Природну воду з хімічної точки зору не можна назвати чистою, тому що вона містить розчинені речовини, переважно різні солі. Саме тому вода, взята із різних колодязів, має різний смак, морська вода солона.

Воду, в 1 л якої міститься понад 1 г розчинених солей, називають мінеральною. Склад мінеральних вод різноманітний, багато з них мають лікувальні властивості, («Миргородська», «Моршинська», «Нафтуся», Березівська»). Мінеральні води завдяки спе­цифічному хімічному складу не можна пити необмежено, а тільки в певних кількостях, необхідних для лікування.

VІ. Закріплення знань.

Вправа «Міф чи факт» (Додаток 2).

Займи позицію «Вода –руйнівник чи вода – рятівник?»

Учні висловлюють свою думку відповідно до своїх поглядів.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § __. Виконати вправу ___

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Розшифруйте ребуси. Усіх їх об’єднує речовина, яку ми сьогодні будемо вивчати.

  (море)

(річка)

(океан)

(джерело)

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурдейна Вікторія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
1620
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку