Тема: Вода. Якою вона буває? Звідки хмарка воду набирає?
Мета: дати учням уявлення про властивості води, про зміни станів води;
розкрити значення води для рослин, тварин, людини;
розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід;
виховувати бережливе ставлення до води.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися–організовувати своє робоче місце, планувати свої дії; доводити роботу до кінця;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі;
громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;
Хід уроку
Орг.момент
Вчитель: Наші гості примостились
Клас уже всі роздивились
Ми до них привіталися, посміхнулися і до мене повернулися.
Привітання. Утворивши коло учні промовляють:
Я всміхаюсь сонечку:
-Здрастуй, золоте!
Зичу я краплиночці:
-Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
-Лийся, мов з відра!
Усміхаюсь людям,
Зичу їм добра!
Вправа «Посмішка для товариша»
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Швидко відповідати,
Творчо міркувати,
Старанно працювати,
Один одному допомагати,
Й інших поважати
Щоденні новини.
Призначення помічника , давайте послухаємо повідомлення синоптика.
Сьогодні
день тижня: понеділок
число: 30
Місяць: листопад
Пора року: осінь
Коли вранці я йшов до школи, небо було (Ясним, похмурим). Опади ( були/не було)
Проблемне запитання
А якщо я загадаю загадку? Послухайте уважно.
Мене п'ють, мене ллють.
Усім потрібна я,
Хто я така? (вода) Так, сьогодні ми поговоримо про воду.
Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ»
Подумайте, які асоціації викликає у вас слово «вода»
( море,дощ, відпочинок,хмара,калюжа,лід,річка)
Виступ завчасно підготовлених учнів
Більшу частину поверхні Землі займає вода.
Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею.
Більшу частину нашого тіла становить вода. А також велике значення має вода і для тварин.
Для деяких з них, наприклад, риб - вода, крім усього, є єдиним місцем для життя.
Рослини,тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно оновлювати її
запаси в організмі.
Вивчення нового матеріалу
– Діти, ви повинні знати, що кожна крапля води є дорогоцінним даром природи. Із водою дуже добре знайомий кожен, хто звик умиватися вранці, влітку плавати у морі, взимку кататися на ковзанах. Пити чай і ліпити снігову бабу. Незважаючи на те, що ви багато про неї знаєте, багато властивостей води можуть вас здивувати.
Слухання. Пісенька «Капітошка»
https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA
– Хто співає цю веселу пісеньку? ( Виношу кульку із прикр. Капітошкою)
А хто такий Капітошка?
Капітошка – весела райдужна крапелька чистого літнього дощу, яка познайомить нас зараз з властивостями води,
розповість в яких станах може бути вода, та покаже фільм про кругообіг води в природі.
А ось для вас сюрприз. Розфарбуйте Капітошку, вдихніть у нього життя і свою любов(Малюнки)
Капітошка запрошує усіх до « Чарівної лабораторії» - обираю лаборанта, який познайомить із властивостями води
1. Діти, перед вами два стаканчики, один – з водою, інший – порожній. Пропоную охайно перелити воду з одного стаканчика в інший.
2. А ось теж вода тільки вона замерзла і перетворилась на лід. Отже вона у твердому стані.
3. А ще вода може перетворюватись на пару і перебувати в газоподібному стані.
Вода справжня чарівниця.
Вправа «Якою буває вода?»
Гра « Який стан води»
Щоб вам було зрозуміло, як вода переходить у різні стани, пограймось.(Учитель називає воду в різних станах. Діти зображують різні стани,Твердий стан -кулачок, рідкий стан –долонька,газоподібний стан- рука піднята догори).
Рідкий (долонька) |
|
Дощ |
Крига |
||
Роса |
||
Твердий (кулачок) |
Сніг |
|
Водяна пара |
||
Море |
||
Газоподібний ( рука доверху) |
Лід |
|
Іній |
Фіз.хвилинка «Подивись на небо»
https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk
Вода не тільки чарівниця , а й мандрівниця
https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg
Річки їй посилали сотні краплинок тому вона зростала.
Колективна робота.
Учні на плакаті наклеюють краплі і стрілочки. Закріплюють послідовність кругообігу води в природі
Щ е одне завдання « Зібрати картинки,на яких зображено: « Хто живе у воді?» (Що росте уводі?)
Завдання на зв’язок з життям
Підсумок
Фантастичні гіпотези.
Пофантазуйте, що б сталося, якби вода зникла?
Якби на всьому світі не стало вмить води,
І висохли б всі річки, озера і ставки,
Тоді б не падав білий сніг,не капав дощ,
Ніхто з гори на санках кататися б не зміг.
Якби на всьому світі не стало вмить води,
Пожовкли б всі городи, загинули б сади.
В морях і океані загинули б кити.
Щоб чиста і цілюща вода була завжди,
Ми її повинні, діти, берегти!
Самостійна творча робота. (знайомство з професією садівника)
|
|
Вчитель читає вірш
Ви сьогодні молодці!
Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.
Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
Може й парою ставати , й людям всім допомагати.
Цукор, сіль розчинить вмить, а пісочок,навпаки,
Не розчинить, хоч проси. Дуже нам вона потрібна
Тож давайте берегти, адже всі у світі знають,
Що без чистої води - сумно нам буде завжди!