Тема "Якою бувае вода"

Про матеріал
Мета: - поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води; - формувати уявлення дітей про роль і цінність води для всього живого; - дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково-дослідницької діяльності - формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань; - сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини; - розвивати спостережливість, уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень; - розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів; - збагачувати активний словниковий запас учнів; - виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я.
Перегляд файлу

                                                 «Я досліджую світ»

Тема: «Якою буває вода в природі?»

 

Мета:

- поглиблювати знання дітей про одну  з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води;

- формувати уявлення дітей про роль і цінність води для всього живого;

- дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково-дослідницької діяльності

- формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань;

- сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;

- розвивати спостережливість, уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень;                                                                        

- розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати  компромісів;

- збагачувати активний словниковий запас учнів;

- виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я.

Тип уроку: інтегрований урок.

Наочність:  роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, глобус, фломастери, кольорові аркуші паперу, мультимедійна дошка,приладдя для дослідів,звуко-буквенні схеми,

 

                                             Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

На небі сонце сяє,
Хмаринки мерехтять.
Дзвінок у клас скликає
Цікавинки пізнать.
Сьогодні разом з нами
Краплинки – мандрівниці

У подорож – дослідження

Разом полетять.
 

1.Хвилинка календаря.

Допоможіть краплинці дізнатися …

  • Яке сьогодні число?
  • Який місяць?
  • Яка температура повітря?
  • Який стан неба?
  • Чи є сьогодні опади, а вітер? Якщо так, то опишіть який він?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті рослин ?
  • Які сезонні зміни спостерігаються в житті тварин?
  • Від чого залежать всі зміни в природі?
  • (Всі зміни в природі залежать від висоти сонця на небосхилі)

      2.Створення позитивного настрою.

Привітаймо сонечко!

Здраствуй дороге!

Привітаймо квіточку

Хай вона росте

Привітаймо дощик

Лийся мов з відра!

Привітаймо друзів всіх

Зичимо добра!

-Я бажаю, щоб на нашому уроці було тільки сонячно. А від сонця і сонячного тепла урок пройшов цікаво, швидко, організовано.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Гра «Чарівний кошик»

 

- До нас на урок завітав чарівний кошик. Ось яка пригода трапилась із ним.

В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи полетіли. Засумували люди і звернулися за порадою до Мудреця.

Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах.  Зупинився він за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб». Люди копали день і ніч.

  • Що ж знайшли люди?(беру кошик). Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими.
  • Що у кошику?
  • (Діти роблять припущення)

2.Обмін інформацією.

-Діти,  гостею сьогоднішнього нашого  уроку буде  найнеобхідніша, найпоширеніша та найцікавіша на землі рідина . І ця рідина має назву – ВОДА. А наша краплинка просто відірвалася від неї. Отже, пригоди нашої краплинки продовжуються. А що чекає краплинку, ви зможете дізнатися, якщо будете уважними, спостережливими.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Подорож у країну неживої природи

- Діти, погляньте на цей предмет (глобус). Чи знаєте ви що це?

- Це модель нашої планети, на якій ми живемо. Розгляньте його. Які кольори ви бачите?

- Це кольорове зображення води і суші. Коли з космосу космонавти вперше побачили нашу планету, вони були дуже здивовані і зачаровані її красою, тому назвали Землю «блакитною планетою».

- Та скільки ж води на нашій планеті? Вчені підрахували. А ми також разом з вами визначимо уявну кількість води на нашій планеті.

   2. Практична робота

- Діти, візьміть аркуш паперу, поділіть його на 4 рівні частини. Це буде поверхня нашої  Землі. Три частини замалюйте блакитним кольором – це вода. Одна частина – суша. Ви бачите, на скільки більше води на нашій планеті.

 - А де саме знаходиться вода на Землі?

3. Гра «Де сховалась краплинка»( загадки та картинки до них).

  •            Крила розпустила і сонечко закрила (хмарка).
  •            Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають (дощ).
  •            Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить (річка).
  •            Намистиночки малі ніч згубила у траві. Вранці сонечко встало, намистиночки забрало. (роса).
  •            Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав, можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись(озеро).
  •            Наче срібні зірочки білосніжні квіточки
  •            Із зимової хмаринки до землі летять... (Сніжинки).
  •            Прозорий як скло, та не вставиш в вікно (лід).
  •            Із темної хмарини полетіли горошини(град).
  •            Взимку у садах на вітах заіскрились білі квіти. Хто цей диво-садівник, що зробив такий квітник?(іній).
  •            Мов прозора біла хмара, над каструлею летить…(пара).

 

- Діти, що спільного у відповідях до загадок?

-Так, дійсно це все – крапелька води, яка перетворюється в залежності від температури та пори року.

 - Вона в морях і річках, вона застигла в льодовиках, вона парує у повітрі. Але це ще не все. Її можна знайти в рослинах.  Дійсно, у листі, стеблах , плодах рослин теж міститься вода. Вода є в кожному живому організмі.

4.Дослідницький практикум.

(На підвіконні ввімкнений чайник).

-Діти, погляньте, як весело закипає вода  в чайнику. Ой, що це? Маленьким краплинкам  стало сумно і тісно в чайнику, тому вони підіймаються догори. Певно вони полинули на хмаринку. Нумо і ми пограймо у хмаринки.

5. Гра «Хмаринки»

(Звучить аудіозапис з картинами природи. На підлозі зображені хмаринки.)

-Діти, уявіть, що ви – краплинки і вам потрібно потрапити додому на хмаринку. Тож часу не гайте, швиденько вирушайте.

 – Полічимо краплинки на кожній хмаринці.

  • Де більше краплинок? Де менше? Що зробити, щоб краплинок стало порівну?

 6.Продовження дослідницького практикуму

Дослід 1. Дайте дітям два стаканчики, один – з водою, інший – порожній. Запропонуйте акуратно перелити воду з одного стаканчика в інший. Запитайте, чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.). Запитайте, що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)

        Підсумуйте: Оскільки вода рідка і може текти ,тому її називають рідиною. Запропонуйте учням налити воду у блюдце чи іншу посудину. Запитайте, якої форми набула вода? Підведіть учнів до висновку, що вода текуча і займає форму посудини, у яку її наливають.

 

Дослід 2. Запропонуйте дітям спробувати воду через соломинку. Запитайте, який у неї смак? Для порівняння дайте дітям спробувати, наприклад, сік. Поміркуйте з дітьми, чому, коли людина хоче пити, то із задоволенням п’є воду і каже: «Яка смачна вода!», хоча насправді її смаку не відчуває.

 

Дослід 3. Запропонуйте дітям понюхати воду. Запитайте, чи має вода запах? Вислухайте відповіді учнів. Підведіть їх до висновку, що чиста вода не має запаху.

Дослід 4. Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм). Запропонуйте опустити ложку в стакан з водою, іншу – в стакан з молоком.

  •                   Запитайте, що вони помітили.
  •                   Діти висловлюють свої думки (У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою її добре видно.) Учні формулюють ще одну властивість води: чиста вода прозора.

 

7.Метод «Асоціативний кущ»

Картинки по запросу властивості води 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Разом з учнями опишіть властивості води, які дослідили: вода – рідина, яка не має власної форми, вона набуває форму посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.             
  •                   Запитайте учнів, які органи чуття допомогли їм визначити ці властивості води (ніс, язик, очі).

 

8.Фантастичні гіпотези

 - Діти, уявіть, що ви – краплинка. Куди ви помандруєте?  У вигляді кого? Наприклад: «Я швидка річка, мчу вперед кораблі, перевожу вантажі» «Я – пухнастий сніжок, поспішаю на зустріч із дітьми нашого класу, хочу покатати їх на санчатах і подарувати їм гарний настрій»

9. Гра «Називаю слово»

-Я читаю речення,а ви продовжуєте(ланцюжком)

-Вода у морі…(солона)

-Вода у крані…(чиста)

-Вода взимку…(холодна)

-Вода у джерелі…(джерельна)

-Вода у калюжі…(брудна)

-Вода влітку…(тепла)

-А тепер слово «вода» поділимо на склади.

-Скільки складів у слові вода?(2 скл.)

- Скільки букв?(4б.)

-Звуків?(4зв.)

У вас на столі є звукові схеми.

-Складемо  звукову  схему слова вода

-Назвіть зі стіни слів слово, яке складається з трьох літер; яке починається буквою а; двоскладове; трискладове.

10.Перегляд мультфільму.

- А тепер давайте всі разом переглянемо мультфільм та заспіваємо пісеньку Капітошки.

https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA (діти отримують по  краплинці).

 

VІ. Підсумок уроку.

 

Рефлексія. Гра «Мікрофон».

- То ж чому вода справжній скарб?

 

Я дізнався…. Я навчився…. Я зрозумів… . Мені було цікаво… .

– Як ви оцінюєте свою роботу? 
– Яким для вас був цей урок?
– Хочу побачити ваш настрій.
– Бажаю вам бути мудрими та розумними.

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку