18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Води суходолу Африки"

Про матеріал
Розробка уроку для змішаної форми навчання. Використання методу "Перевернутий клас"
Перегляд файлу

Географія 7 клас

Тема. ВОДИ СУХОДОЛУ АФРИКИ. ВИКОРИСТАННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ.

 

Мета: закріпити знання про особливості внутрішніх вод Африки, головні річкові системи, озера, підземні води; продовжити формувати практичні вміння характеризувати компоненти природи материка за картами атласу; сприяти розумінню значення вод суходолу для природи материка та проблем водозабезпечення; розвивати вміння визначати способи дій у рамках запропонованих завдань; свідомо використовувати мовні засоби відповідно до завдань комунікації; пробуджувати почуття причетності до вирішення проблем водопостачання на материку.

Обладнання: фізична карта Африки, підручники, атласи

Тип уроку: змішане навчання (перевернутий клас).

Очікувані результати: учні зможуть називати складові вод суходолу Африки, показувати на карті річки, озера, водоспади; складати характеристику найбільших річок Африки за картами атласу та текстом підручника; пояснювати зв’язок розподілу вод материка з кліматом та рельєфом.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Учні попередньо опрацьовують параграф 12 (Географія Топузов О. М., Надтока О. Ф.)

Переглядають відео за посиланнями

https://www.youtube.com/watch?v=0sK0DJnhggE

https://www.youtube.com/watch?v=kCLAX-WygLI

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Приваблива мета»

Знання, які ви отримали з матеріалу вивченого самостійно та про особливості рельєфу та клімату Африки допоможуть вам дослідити закономірності розміщення та особливості характеру внутрішніх вод материка. Вода в Африці — найцінніший ресурс, адже на материку багато посушливих територій, вода там дуже потрібна для зрошення полів та водопостачання. Розміщення давніх цивілізацій Африці (зокрема давньоєгипетська) пов’язане з водними об’єктами материка. Ви опрацювали інформацію  про головні річки та озера Африки і спробуєте розгадати загадки священної річки єгиптян — Нілу та озера Чад, що існує посеред безмежної пустелі, помандруєте порогами стрімких потоків.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Прийом «Бліцопитування»

1. Які компоненти природи Африки були вивчені на попередніх уроках?

2. Які ще компоненти природи входять до складу природного комплексу материка?

3. Які води гідросфери належать до вод суходолу?

4. Що називають річкою? Як річки розрізняють за характером течії, способами живлення?

5. Що таке озеро? Які розрізняють озера за характером походження їхніх улоговин?

6. Який зв’язок існує між кліматом території і розподілом поверхневих вод?

7. До басейнів яких океанів належать річки та озера Африки? Покажіть на карті

Прийом «Картографічна лабораторія»

Завдання. За картами атласу установіть особливості розміщення внутрішніх вод Африки:

  • до яких басейнів стоку належать;
  • в якій частині спостерігається найгустіша мережа поверхневих вод;
  • які райони найменш забезпечені водними ресурсами?
  • чим пояснюється нерівномірний розподіл вод материка?

Завдання. Знайдіть на карті, покажіть і назвіть великі річки Африки.

Завдання. За картами атласу та текстом підручника складіть характеристику основних річок Африки за планом, запропонованим у таблиці (робота в групах, кожна група характеризує по одній річці).

Назва річки

До басейну якого океану належить

Місце витоку

Куди впадає

Напрямок течії

Особливості будови річкової

долини

Основні притоки

Режим та

живлення

Господарське

використання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання. Знайдіть на карті, покажіть і назвіть озера Африки.

     Запитання «Подивіться на фізичну карту Африки, і ви побачите, що “озерним краєм” материка є його східна частина. Чим це, на вашу думку, пояснюється?»

Завдання. Поясніть, чому озеро Чад на карті зображене пунктирною лінією, у який сезон воно є найповноводнішим.

Прийом «Проблемне питання»

Вчитель на дошці записує проблему:

Раціональне використання внутрішніх вод Африки.

Учні висловлюють думки з даного питання.

Практична робота 3 (продовження)

Завдання. Позначте на контурній карті річки: Ніл, Конґо, Ніґер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танґаньїка, Ньяса, Чад; водоспади: Вікторія.

Прийом «Бліцопитування»

1. До басейнів яких океанів належать річки й озера Африки?

2. Чому басейн внутрішнього стоку займає значну частину площі Африки?

3. Який тип живлення річок мають більшість річок Африки?

4. Яке походження мають улоговини озер Африки?

5. У чому полягає роль підземних вод у водопостачанні окремих районів Африки?

6. Чому, незважаючи на значну кількість річок і озер Африки, її населення часто відчуває справжній «водний голод»?

Прийом «Мандрівка в Інтернет» (робота в групах)

Дізнайтеся про найбільші оазиси Сахари, їхню роль у минулому та сьогоденні.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «П’ять речень»

Учні п’ятьма реченнями формулюють висновки уроку.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Провести інформаційне дослідження «Наслідки зміни природи Африки».

2. За бажанням: розробити проект водозабезпечення посушливих районів Африки.

4. Випереджальне. Окремим учням: підготувати характеристику однієї з природних зон Африки із мультимедійною презентацією, час виступу — близько 5 хв.

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку