Урок" Водні маси. Океанічні течії"

Про матеріал
Робота з епіграфом,удосконалення роботи з створення ЛОС за підручником ,використання прийомів " Проблемне питання","Моє дослідження",тематична фізкультхвилинка., експрес-тести
Перегляд файлу

Тема: Водні маси, їх властивості. Океанічні течії.  

Мета:

навчальна: повторити й удосконалити знання про властивості вод Світового океану, сформувати уявлення про закономірності переміщення океанічних вод, показати вплив Світового океану на клімат Землі, окремих її регіонів;

розвивальна: дослідити зміни температури і солоності за картами атласу; визначити вплив течій на клімат узбережжя материків, пояснювати  взаємозв’язки між природними компонентами у географічній  оболонці, у  тому числі — на прикладі своєї місцевості.

виховна: виховувати любов до природи Землі, дбайливе ставлення до неї, повагу до людських знань.

Обладнання: підручник, атлас, карта світу,мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований.

Епіграф уроку:   „ Океан – це постійний рух, любов і вічне життя ”

                                                                                                                    Ж. Верн                                                                                                         

Хід уроку

І.Організаційний момент

Пропоную кожному згадати, що урок-це пізнання нового, невідомого, тому я бажаю гарного настрою, позитивного спілкування та чекаю від вас активної роботи                                                                                                      

Робота з епіграфом уроку. Океан – це постійний рух, любов і вічне життя”                                                                                                                                                                                        Ж. Верн                                                                                                   

                                                                                                              Слайд                                                                      

- Діти,  хто з вас відпочивав на морі?

- Чим морська вода відрізняється від прісної?

- Чому люди їдуть до моря?

 Сьогодні ми з вами здійснимо уявну подорож по водах Світового океану. Щоб подорож була успішно пригадаємо.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Бліцопитування                                                                                             Слайд            

1.Великі об’єми повітря тропосфери  з певними властивостями (t, вологістю)…

2.Залежно від широти місцевості повітряні маси розрізняють …

3.Жарка, волога,повітряна маса…

4.Повітряні маси взимку холодні, влітку теплі…

5.Повітряна маса, що сформувалась над океаном…

6.Жаркі, сухі повітряні маси…

7.Світовий океан це частина гідросфери, що складається з …

ІІІ.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

  • Яке значення має вода в житті людини ?
  • Як ви розумієте Світовий океан - скарбниця людства?

Світовий океан -“колиска життя”, “кухня погоди”, основне джерело кисню, продукт харчування, транспортна магістраль, рекраційні ресурси  та багато чого ще. При цьому Світовий океан залишається найбільшою загадкою нашої планети.

ІV.Оголошення теми уроку.

Водні маси, їх властивості. Океанічні течії.           

Слайд

Очікування.

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні говорять).

- Де можна використовувать данні знання?

- Отже  метою сьогоднішнього уроку є такі аспекти.

Проблема уроку: Чому змінюється властивості води у Світовому океані на його поверхні та з глибиною?                                                                             Слайд

Саме ми спробуємо визначити про основні  властивості водних мас , закономірності океанічних течій .

V.Актуалізація опорних знань

  • Як змінюється температура води в океані?
  • Що таке солоність, від чого залежить?
  • Що таке проміле?

Вивчення нової теми

                               Водні маси                                                     Слайд

                                    

              t                                

         25-29    екватор.           35

          20-25   тропіч.         36-37

        10 -15   помірн.         33-34

         -2-0     полярн.            32           

Робота з підручником

 Слайд

І. група стр.32

- Що таке солоність;

- За картою « Розподілу солоності поверхневих вод океану», виявіть      закономірності солоності поверхневих вод Світового океану.

Отже  %о  вод залежить опадів , випаровуваності, опріснення річками, талими водами.

ІІ. група   стр.32

  • Яка середня температура океанічних вод?
  • Як змінюється температура поверхневих вод Світового океану від екватора до полюсів, відносно материків ?

Отже температура поверхневих вод залежить від клімату.

ІІІ. Група                                                                                                                                   

  • Як змінюється температура з глибиною?                                                              

Отже  температура з глибиною змінюється особливо швидко 300м. від поверхні 25-10 град., на глибині 2-3 км. 0.

                                      Презентація учнів, створення ЛОС                Слайд                                                                                                   

Закономірності поширення течій

  • Що таке океанічна течія?
  • Причини виникнення океанічних течій.

Прийом«Моє дослідження»  стр.33(мал.19,фізич. світу)                            Слайд

-Знайдіть течії, у назви яких відображена особливість циркуляції

                                                                                                атмосфери;

-  Нанесіть на контурну карту найбільші течії;

- Як течії впливають на клімат?

Фізкультхвилинка          (відео )                                                                                                                                           

Фізкультхвилинка "Море»

До моря швидко ми спустились,           (Ходьба на місці.)

Нахилились та умились.                         (Нахили вперед, імітація вмивання.)

Побачили камінці —                                (Виставити праву руку

Потримали у руці,                                     вперед, потім ліву.)

Потім кинули у воду.                              (Змах правою рукою, змах лівою рукою.)

Перестрибнули колоду.                          (Стрибки на місці.)

Почали всі разом плавать.

Руками — раз, це брас.          (Імітація плавальних рухів.)

Одною, другою рукою — це кроль.

Усі, як один, пливемо, як дельфін.

На берег вийшли, і                                     (Ходьба на місці.)

Ми вирушаємо додому. 

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

  • Які особливості поширення водних мас  у Світовому океані?
  • Як впливають течії на клімат;
  • Чому люди прагнуть потрапити до моря.

 Прийом  « Міні практикум» (уявна подорож по океану, за картою)          Слайд

  • Впізнай водну масу;

 - Визначте, якою течією можна найшвидше здійснити навколосвітню подорож;

- Біля берегів о. Великобританія знайшли закорковану пляшку, в яку була вкладена записка. На жаль, у ній зберігся тільки один запис: 18° пн. ш. Знайдіть на карті цю точку та зробіть припущення, де пляшку кинули у воду.

- Поясніть, чому на узбережжі Баренцевого моря за полярним колом є незамерзаючий морський порт Мурманськ.

Експрес-тести (самоперевірка)

  Слайд 

1.Укажіть, що найбільше впливає на температуру поверхневих вод Світового океану.

А морські течії

Б танення льодовиків

В географічна широта

Г приплив річкової води

2.Укажіть широти, для яких характерна найвища солоність поверхневого шару Світового океану.

А тропічні

Б екваторіальні

В приполярні

Г помірні

3. Назвіть теплі течії:

А. Гольфстрім

Б.Перуанська

В.Течія Західних вітрів

Г.Курасіо

Д.Північно Пасатна

4. Назвіть холодні течії:

А. Гольфстрім

Б.Перуанська

В.Течія Західних вітрів

Г.Курасіо

Д.Каліфорнійська

5.Обчисліть кількість( у кг) кухонної солі, яку можна одержати, випарувавши один кубічний метр води Червоного моря (хлорид натрію- 78% солей, розчинених у морській воді).

VIІ. Підсумок уроку

Рефлексія                                                                                 Слайд

  •     Сьогодні я дізнався…
  •     Було цікаво…
  •     Було складно…
  •     Я виконував завдання…
  •     Тепер я можу…
  •     Я навчився…
  •     У мене вийшло…
  •     Я спробував…
  •     Я буду викоритистовувати

VIІІ. Домашнє завдання:                                                          Слайд

  •    Опрацювати § 8;
  •    Вивчити номенклатуру океанічні течії;
  •    Підготувати повідомлення про течії (за бажанням).

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку