План-конспект
уроку фізичної культури
у 7 класі
(модуль «Волейбол»)
З досвіду роботи учителя
фізичної культури
Бучанської гімназії № 2
Бабійчук Олександра Олександровича
Модуль: волейбол.
Завдання уроку:
1. Вдосконалювати техніку виконання прийому і передачі м`яча зверху та знизу двома руками.
2. Вдосконалювати техніку виконання верхньої прямої, нижньої та бокових подач, вивчати блокування та нападального удару.
3. Сприяти розвитку сили, швидкісно-силових якостей засобами рухливих ігор.
4. Сформувати активно - позитивне відношення до
занять з волейболу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: волейбольна сітка, волейбольні м`ячі, свисток, секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
Структура уроку:
І. Підготовча частина уроку — 12 хвилин
ІІ. Основна частина уроку — 28 хвилин
ІІІ. Заключна частина уроку — 5 хвилин
Хід уроку:
№ з/п |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина – 12 хвилин |
||||
1. |
Шикування, привітання. Завдання та зміст заняття. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек. ЧСС не тренувального учня: юнаки – 60-70; дівчата – 65-95 уд/хв. |
2 хв |
Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях з волейболу . Опитування учнів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом занять. |
|
2. |
Актуалізація опорних знань: надати визначення поняттям «фізичне виховання», «спортивні ігри», «особисте здоров’я» |
1 хв |
Оцінити учнів індівідуально |
|
3. |
Стройові вправи (повороти на місці, перешикування в 2 шеренги). Різновиди ходьби: на носках, п’ятах, внутрішній та зовнішній стороні стопи, перекатом з п'яти на носок, прискорення з поєднанням: 20м + 20м |
1 хв |
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне |
|
4. |
Повільний біг |
1 хв |
Дихання відкритим ротом і носом, 2 кроки – вдих, 2 кроки – видих. Після ходьби активний відпочинок. |
|
5. |
Комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі і на місці. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: ходьба випадами, стрибки на одній нозі та на двох ногах з просуненням вперед (до 20 м) |
5 хв |
Комплекс спеціально-підготовчих вправ виконувати за самопочуттям. Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами не більше 30 сек. |
|
6. |
Вправи на поновлення дихання |
1 хв 30 сек |
|
|
7. |
Визначення ЧСС за 15 сек. |
30 сек |
120-140 уд/хв. |
|
Основна частина – 28 хвилин |
||||
1. |
Пересування волейболістів: - біг приставним кроком лівим та правим боком; - біг спиною уперед у чергуванні із звичайним; - біг з ривком до блокування; - біг із зупинкою кроком; - біг із зупинкою стрибком. |
2 хв |
Учні повинні знати та уміти повільно застосовувати: приставні кроки вперед, назад, вправо, вліво, подвійний крок, біг вперед і назад, зупинки після пересування |
|
2. |
Комплекс вправ у парах із набивним м’ячем: а) в.п. – обличчям одне до одного, м’яч у руках одного учня на рівні обличчя. Кидки м’яча обома руками з попереднім напівприсідом; б) в.п. – обличчям одне до одного, м’яч у руках одного знизу. Кидки м’яча обома руками знизу з попереднім напівприсідом та випрямляючи ноги у колінному сутаві, виконувати кидок; в) в.п. – стійка ноги нарізно обличчям одне до одного, один учень у нахилі з прямим тулубом тримає м’яч обома руками попереду. Кидки м’яча обома руками вгору-вперед, не випрямляючи тулуб; г) в.п. – учень стоїть боком до партнера, м’яч – біля грудей. Стрибок із поворотом до партнера та кидок м’яча обома руками у момент стрибка. |
3 хв
4 -6 разів
4 -6 разів
4 -6 разів
4 -6 разів
|
Відстань у парах та вага м’ячів:
Узгоджувати рухи
Другий учень ловить м’яч обома руками та набуває в.п. Узгоджувати рухи Після завершення кожної вправи м’ячі передаються першим номерам. Кількість підходів відповідно самопочуттю учнів |
|
3 |
Прийом і передача м’яча: - прийом і передача м’яча двома руками зверху над собою; - прийом і передача м’яча двома руками зверху в парах;
- прийом м’яча знизу після накидання партнером; - прийом і передача м’яча двома руками знизу над собою
- передачі м’яча двома руками ( чергуючи верхню з нижньою) в парах через сітку. |
6 хв
|
Звернути увагу на правильне положення рук, кінцівок і пальців на м'ячі при передачі зверху. Уважно слідкувати за правильністю виконання вправи, ноги обов’язково підсаджуються під м’яч Узгодити роботу рук, тулуба і ніг. Під час польоту м'яча переміститися "під м'яч". Руки повинні бути перед вами. Перед самим прийомом слід зупинитися. |
|
4 |
Підготовка обладнання до наступних вправ |
1 хв |
Встановлення волейбольної сітки |
|
5 |
Блокування та нападаючи удари: - стрибки біля сітки з підняттям рук вгору; - стрибки біля сітки з підняттям рук вгору з двох кроків; - прямий нападаючий удар із власного підкидання та його блокування; - з 2-3 кроків в стрибку виконується удар м’яча через сітку. |
4 хв
|
Стежити за правильним виконанням блокування та удару м’яча, не торкатися сітки руками та тілом. |
|
|
||||
6 |
Подачі м'яча: а) нижня пряма подача через сітку у парах;
|
4 хв
|
Учні поєднуються у дві команди, кожна отримує м'ячи (по одному на пару). Одночасно вдосконалюється прийом м’яча після подачі. Дівчата перебувають за лінією подачі на одній стороні майданчика, юнаки - на протилежній. Гравець, який приймає м’яч, підбиває його над собою нижнім або верхнім прийомом, потім ловить м’яч і біжить за лінію подачі |
|
б) нижня бокова подача через сітку у парах;
|
||||
в) верхня пряма подача через сітку у парах. |
||||
7 |
Навчальна гра у волейбол
|
5 хв |
Звернути увагу на правильне положення рук, ніг, тулуба, блокування та ударів протягом всій гри. |
|
8 |
Визначення рівня ЧСС |
30 сек |
ЧСС 110-130 уд/хв. |
|
Заключна частина – 5 хвилини |
||||
1. |
Шикування в одну шеренгу, вправи для відновлення дихання, визначення рівня Чсс, підсумок заняття. Виставлення оцінок. |
4 хв. |
Відзначити кращих учнів. Встановлення ЧСС: юнаки – 65-75, дівчата – 70-90 уд/хв |
|
2. |
Домашнє завдання |
1 хв. |
Профілактика спортивного травматизму |
|