Урок " Володимир Сосюра. Коротко про поета. «Васильки» - взірець інтимної лірики."

Про матеріал
Добрянська Інна Всеволодівна Особистісно орієнтоване навчання. 8 лас. Урок на тему: " Володимир Сосюра. Коротко про поета. «Васильки» - взірець інтимної лірики."
Перегляд файлу

Українська література.  8 клас

Тема.  Володимир Сосюра.  Коротко про поета. «Васильки» - взірець інтимної лірики.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «інтимна лірика»; опрацювати ідейно-художній зміст поезії «Васильки»;

розвивати пам'ять, логічне та образне мислення, уяву, спостережливість, вміння виразно і вдумливо читати твір, висловлювати власні думки, робити висновки;

виховувати повагу до щирого почуття – кохання.

Цілі.

 Учні знатимуть: відомості про автора; зміст твору, його проблематику; провідні риси характеру ліричного героя; визначення поняття «інтимна лірика».

Учні вмітимуть: виразно, вдумливо читати  твір; робити ідейно-художній аналіз поезії; висловлювати власні думки з приводу прочитаного; робити висновки; визначити своє ставлення до щирого почуття - кохання.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет В.М.Сосюри, виставка його творів, підручник, відеозапис пісні «Васильки» .

Методи, прийоми, форми роботи: «Передбачення», «Випереджувальне завдання», евристична бесіда, «Проблемне питання», , робота в групах, робота в парах, робота з текстом,  словесне малювання, «Незакінчене речення».

Оформлення дошки: портрет митця, тема уроку, мета уроку, цілі уроку «Передбачення»

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку за допомогою обміну побажаннями

- Доброго дня! Сідайте. Люблю розпочинати урок, коли бачу в очах ваших задоволення і допитливість. /Обмін побажаннями./

2. Актуалізація суб'єктивного  досвіду та окремих знань учнів.

Бесіда

Що ви чули про В.Сосюру?

А хочете більше дізнатися?

Передбачення: «Я думаю, що на уроці ми…,

ІІ. Цілевизначення і планування

1. Повідомлення теми і мети.

- Сьогодні на уроці ми вивчатимемо творчість В.Сосюри і ознайомимось із його поезією «Васильки». (Розкриваю дошку).

Запис до зошитів числа, теми уроку.

2. Формулювання цілей уроку.

- Подумайте, яких же результатів ви хочете досягти на сьогоднішньому уроці. І свої цілі запишіть до зошитів.

(Учні ставлять цілі,за бажанням озвучують). 2-3уч.

Мої цілі на дошці: (Озвучую)

 

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Самостійна робота

Робота в парах

Опрацювати відомості про автора за підручником.

В зошиті учні (за вибором):

1.Складають запитання до тексту(5-8).

2.Записують найважливіші тези.

3.« Гронування».

Зачитують.

- Відомий український письменник А.Головко в оповіданні «Пилипко

 писав: «У нього очі, наче волошки в житі».

2.Бесіда

Які це очі? ( ясні, чесні, сповнені великої любові, гарні).

- А чому письменник їх порівняв з волошками (васильками)?

(за глибоку синяву, незалежність).

Отож, і В.Сосюра звернув свою увагу на цю дивовижну квітку у своїй поезії «Васильки».

3. Робота зі змістом поезії.

«Передбачення»: « Про що може йти мова у вірші з такою назвою?»

Виразне читання вірша вчителем.

З’ясування емоційного враження від твору.

- А що ви відчули, почувши поезію?

- А які питання у вас виникли?

- Які почуття показав автор?

- Чи справдилось передбачення?

Проблемне запитання

Під цим віршем поетом виведено дві дати? 1938-1958. Ви, можливо, здивуєтеся, що такий маленький вірш писано 20 років.

- Як ви гадаєте, чому? (Бо коли людина тобі не байдужа, то слів, як завжди, бракує. Коли у твоєму серці живе одна-єдина або один-єдиний, коли життя без цієї людини втрачає сенс).

- Такою людиною для В.Сосюри була його дружина Марія, і мала вона – волошково-сині очі. (Погляньте на фото в підручнику, саме ця жінка була для поета його Любов'ю, його душею).

Учні читають поезію самі (мовчки, потім за бажанням 1 -2 - вголос).

Евристична бесіда.

- У чому поет вбачає щастя?

- Вмотивуйте, що васильки – символ щастя, кохання, посилаючись на факти з вірша.

- Що відбувається з ліричними героями впродовж у сього життя?

- Що символізує плинність часу? (хмари).

- Які почуття охоплюють поета, коли він думає про конечність життя?   його душі не згасає оптимізм, адже життя продовжується

- Яким чином внутрішні почуття героя гармонують з красою василькового поля? (все цвіте, живе,радіє сонцю,життю, природа одухотворена, вона разом з ліричним героєм).

- Художники вважають блакитний, синій кольори холодними. Чому ж у В.Сосюри « Синіє щастя у моїй душі»?

У вірші немає суму, що таке недовговічне життя. Оптимістична у своїй основі поезія співця допомагає людям жити й любити.

 Проблемні питання.

- Поміркуйте, чому в момент найбільшого щастя поет думає про сумне. І як, на ваш погляд ,відрізнити людину-оптиміста від песиміста? І ким все ж таки краще бути?

- Чи буває кохання перешкодою для щастя? ( приклад з життя, худ. творів, кінофільмів).

-З якою метою написана поезія?

- Над чим змушує задуматись читача?

Паспорт твору

Тема. Оспівування щирого почуття, щасливої миті у житті закоханих.

Ідея. Возвеличення кохання – смисл життя кожної людини.

Основна думка. «…і синіє щастя у моїй душі.»

Жанр. Інтимна лірика. Чому?  Зачитати інформацію у підручнику.

  •                   В зошитах зробіть запис із літературознавчого словничка(підручник)

Інтимна лірика – це….

Віршовий розмір. Шестистопний хорей

 

- Діти, а яку роль відіграють слова, коли ти хочеш передати свою любов?

А як це зробив В.Сосюра, ми зараз дослідимо.

 Робота в парах.

Знайти художні засоби:

1 ряд – 1 строфа.

2 ряд – 2 строфа.

3 ряд – 3 строфа.

( Озвучують результати).

 Звучить народна пісня «Васильки»

- Що спільного у цих творах?

 Продовжте речення

« Кохання –це…».

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. Рефлексія.

На завершення – «вузлик сподівань»:

- висловіть одним реченням те повчальне, що взяли ви у життя з цього заняття?

- чи досягли ви поставлених цілей? Якщо ні, то чому?

- як оцінюєте власну роботу

2. Самооцінювання .

V. Домашнє завдання.

Обов'язкове: 1.Скласти питання до поезії «Васильки».                                                          

                                   2. Написати лист-подяку автору вивченої поезії.

За бажанням: 1.Прочитати поезіі «Любіть Україну», «Осінь»

                          2 Намалювати малюнок до поезії «Осінь»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарматюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
547
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку