Урок "Вперед! За скарбами!" (Захопливий сюжет оповідання Е. По "Золотий жук"

Про матеріал
Розробка містить конспект уроку, який може бути використаний вчителем під час вивчення оповідання Е. По "Золотий жук"
Перегляд файлу

Тема. «Вперед! За скарбами!» ( Захопливий сюжет оповідання Едгара По «Золотий жук»)

Мета: простежити сюжет оповідання Е. По «Золотий жук», з’ясувати спосіб розкриття таємниці, підвести до розуміння важливості розвитку своїх розумових здібностей, вчити аналізувати художній твір, розвивати уяву, творчі здібності, критичне мислення, ініціативність учнів;

 формувати основні компетентності (володіння державною мовою, громадянські та соціальні, уміння навчатися впродовж життя, загальнокультурна);

реалізовувати такі наскрізні лінії як Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека ;

сприяти вихованню ціннісного ставлення до себе, родини, людей

Очікувані результати: учні

розуміють ідейний зміст роману, можуть використати його у своєму житті,

знають основні події твору,

вміють аналізувати жанрові особливості твору,

готові співпрацювати з іншими, брати на себе відповідальність.

 

Обладнання: портрет письменника, підручник, роздатковий матеріал (картки-завдання, лист-криптограма, картки самооцінювання).

 

Тип уроку: урок розвитку компетентностей (урок комплексного застосування знань, вмінь, навичок)

Форми роботи на уроці: бесіда, індивідуальні випереджувальні завдання, рольова гра, творчі завдання, інтерактивні технології (робота в групах, «незакінчене речення»), робота з текстом, гра.

Проблемне питання:  Чи все те золото, що блищить?

Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування учнів (Який колір вашого настрою? Чому? Яким би ви хотіли, щоб був урок?).

Вчитель: Ось такий у нас різнокольоровий настрій на початку! Побачимо, чи зміниться колір вашого настрою наприкінці уроку.

ІІ. Оголошення теми  уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (Що ви чекаєте від уроку? Що б ви хотіли зрозуміти, навчитися, дізнатися на цьому уроці?)

IV. Оголошення мети уроку

Вчитель. На думку Е.По, людська здатність до аналітичного пізнання світу така ж природня, як, наприклад, схильність до мускульних вправ. Її можна довести до досконалості так, як це робить гімнаст зі своїм гнучким тілом. На сьогоднішньму уроці ми в черговий раз будемо «тренувати» свій мозок.

V. Актуалізація опорних знань. Бесіда за запитаннями (відповідь дають  одним реченням):

- що таке детективна література?

- хто є засновником детективного жанру?

- чому твір має таку назву?

- про що в ньому розповідається?

- який зв'язок епіграфу до твору з самим твором?

VІ. Формування вмінь та навичок

  1. Індивідуальне випереджувальне завдання (за початком повного тексту оповідання):

Рольова гра. Від імені оповідача розповісти про свого друга Леграна

 

  1. Робота в групах.

І етап. Пошук інформації. Завдання:

1 група – знайти в тексті і підготувати виразне читання опису жука

2 група – підготувати повідомлення про те, що думали герої про цю знахідку (оповідач, Легран, Джупітер)

3 група – підготувати переказ тієї частини тексту, у якій розповідається про пошуки скарбу героями

ІІ етап. Обмін інформацією.

  1. Індивідуальне випереджувальне завдання (за повним текстом оповідання):

Рольова гра. Від імені Леграна пояснити, як він розкрив таємницю місцезнаходження скарбу.

  1. Бліц-опитування:
  • Яка роль золотого жука у розкритті таємниці скарбів?

 

(В результаті бесіди підводимо учнів до розуміння того, що скарб був знайдений завдяки не стільки жуку, як здається на перший погляд, а завдяки знанням та інтелекту Леграна)

 

  1. Формуємо відповідь на проблемне питання:

 

Справжнє золото – це розумові здібності людини, а скарб – це її знання, які при правильному застосуванні служать на благо людині!

 

  1. Робота в групах (в зошитах)

І етап. Завдання (доводять визначення, виділене жирним шрифтом):

1 група – доведіть, що «Золотий жук»  – це детективне інтелектуальне оповідання

2 група – доведіть, що «Золотий жук»  – це детективне інтелектуальне оповідання

3 група – доведіть, що «Золотий жук»  – це детективне інтелектуальне оповідання

ІІ етап. Обмін доведеннями із записом в зошити

 

  1. Ігровий момент.

Розшифрування листа-криптограми від Е. По. Замість букв в словах їх номер по порядку в українському алфавіті. Хто перший здогадається, який «ключ» до шифру, і розгадає. Можуть працювати в парі. (Вислів Е. По: «Навряд чи розум однієї людини може загадати таку загадку, яку розум іншої не зміг би розв’язати.» )

 

VII - Рефлексія. (Чи вдалося вам на уроці те, що очікували на початку? «Сьогодні на уроці я …(зрозумів, запам’ятав, почув, зробив і т.п.)» методом незакінченого речення «Мікрофон».).

  • Самооцінювання.

VIII. Підсумкове слово вчителя. Емоційний стан учнів (Який колір вашого настрою? Чи змінився він?)

ІX. Домашнє завдання. Скласти кросворд за оповіданням із ключовими словами «ІНТЕЛЕКТ», «РОЗУМ» (або з одним на відповідний рівень)

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку