Тема уроку: Центральні та вписані кути. Розв’язування задач.
Мета уроку:
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Методи і прийоми: словесний (бесіда, робота з підручником), наочний (спостереження, демонстрація), практичний (креслення геометричних фігур), елементи пошуково-проблемного, усний рахунок (розв’язування задач за готовими рисунками), міжпредметні зв’язки, «практичність теорії», «емоційний термометр» (рефлексія), «приваблива мета», «взаємоперевірка» , «лови помилку», гра – « так» - «ні».
Форми роботи: індивідуальна, групова, робота в парах, колективна.
Обладнання: підручник, презентація, роздатковий матеріал, креслярські інструменти.
Дата проведення: 12.11.20
Клас : 8 – А
Вчитель: Тринчук О.Л.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Доброго дня! Я бачу розумні оченята, які прагнуть пізнавати нове. Рада всіх бачити! І з задоволенням проведу урок геометрії для вас. А щоб урок був цікавим і результативним, пропоную провести його під девізом:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати…
II. Актуалізація опорних знань і вмінь.
Діти, перед вами лежать листи самооцінювання, які ви будете заповнювати напротязі уроку і потім здасте мені для виставлення оцінок.
№ 11.3 ; |
№ 11.5
|
№ 11.4
|
|
2. Фронтальне опитування. П-П-П ( Робота в парах: учні повторюють означення, теореми – проговорюють один одному – відповідають на запитання). Запитання на слайді.
1. Який кут називають вписаним?
2. Який кут називають центральним?
3. Чому дорівнює градусна міра дуги кола?
4. Властивості вписаного кута?
5. Наслідки з теореми про вписаний кут?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми, мети уроку,
Ви знаєте, що будь - які знання набувають для того, щоб застосовувати їх на практиці. (Проблемна ситуація). Уявіть собі, що вам потрібно знайти центр круга, виготовленого із паперу (учні згинаючи круг, знаходять центр). Уявіть собі, що вам потрібно знайти центр круга, виготовленого із фанери, або – центр круга на площині. Як бути? У вас є косинець. Як користуючись косинцем, знайти центр круга?
Відповідь: Потрібно скористатися одним із наслідків з теореми про вписаний кут. Оскільки центром описаного навколо прямокутного трикутника, є середина гіпотенузи, то можна цей косинець двічі вписати в круг і знайти точку перетину найбільших сторін, тобто гіпотенуз.
Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над темою центральні та вписані кути. Будемо застосовувати означення вписаних і центральних кутів, теорему про вписаний кут і наслідки з неї до розв’язування задач. Мета уроку – навчитися визначати вписані і центральні кути та застосовувати їх властивості при розв’язуванні задач.
ІV. Застосування знань. Удосконалення вмінь.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Підбиття підсумків уроку .
1. Знайдіть помилки на рисунках («лови помилку»)
|
б) |
|
Графічний диктант. Вписані та центральні кути. «Так, чи ні?»
VI. Рефлексія
Оберіть смайлик, що відповідає вашому настрою.
VIІ. Домашнє завдання
Повторити п. 11 № 11.8; № 11.11.
Творче завдання: скласти задачі за готовими малюнками. Всі задачі, які ви склали ви повинні уміти розв’язувати.