Урок "Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Панорама замку."

Про матеріал
Ознайомити з технологією та прийомами зображення середньовічних західноєвропейських і східних замків, храмів; формувати уявлення про місто як ритм об’ємів; розвивати почуття стилю; прищеплювати навички творчої роботи.
Перегляд файлу

Тема: Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Панорама замку.

 

Мета: ознайомити з технологією та прийомами зображення середньовічних західноєвропейських і східних замків, храмів; формувати уявлення про місто як ритм об’ємів; розвивати почуття стилю; прищеплювати навички творчої роботи.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Вузлики на пам'ять

Об’ємна форма – зовнішній контур будівлі. Буває простою і тяжіє до правильної геометричної фігури.

Масштаб – враження від величини будівлі.

Пропорції – відповідність архітектурних форм одна одній і будівлі взагалі.

Ритм – чергування певних елементів.

Стиль – це сукупність найтиповіших ознак, які визначаються особливостями певного народу, певного часу.

Ордер – певний порядок розташування архітектурних елементів споруди.

 

ХІД УРОКУ

 

І.Організаційний момент

 Оголошення теми та мети уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  Незвичайні, чудові миттєвості художники різних епох втілювали в своїх картинах. Недарма туристи, відвідуючи різні країни, намагаються ознайомитись з архітектурою старовинних міст, доторкнутись до вічного мистецтва, відчути духовну належність до світової культури. Завдяки художникам ми продовжуємо милуватись величними соборами й стародавніми храмами та замками. І сьогодні на уроці ми познайомимось з технологією та прийомами зображення замків. Саме в архітектурі найповніше і найточніше висловлюються художні ідеали певного історичного періоду.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Розповідь учителя.

 Щоб навчитися швидко й гарно зображати панораму замку, розглянемо панорами давньоруських, середньовічних західноєвропейських та східних міст, визначимося, що в них спільного й у чому відмінності.

 Усі старовинні міста були обнесенні стінами з вежами, що захищало від ворогів. У кожному місті були дзвіниці або дозорні вежі, культові та адміністративні споруди, палаци правителів і халупи бідноти; ще були школи, майдани, місця відпочинку. Отже, якщо призначення споруд однакове, то і структура, і зовнішній вигляд будуть також однаковими. Відмінності в образах міст з’являються через різні кліматичні умови, наявність певного будівельного матеріалу, різний рельєф місцевості, вікові народні традиції. Саме ці відмінності формують своєрідність силуету того чи іншого міста. У зображенні панорами міста ми також йдемо «від силуету».

 Необхідно виділити головні елементи зображення:

давньоруські міста – шатри й бані;

середньовічні західноєвропейські – шпилі й вежі;

середньовічні східні – бані й мінерети.

 

Якщо розглянути панораму західноєвропейського міста, то складається враження, що місто нібито наїжачилося – гострі шпилі та вежі, як списи, «дряпають» небо.

 Технологічна послідовність побудови:

  1. Намічаємо основний об’єм – трапецію, яка символізує міць фортеці.
  2. Виділяємо композиційний центр – головну вежу (донжон).
  3. У довільних місцях розташовуємо рівнобічні трикутники гострими вершинами уверх, створюючи виразний «колючий» силует.
  4. «Опускаємо» стіни веж.
  5. Насичуємо зображення деталями: зубчастими стінами, бійницями, підйомними мостами тощо.

 

У зображенні  середньовічних храмів ідемо від три частинного поділу фасаду.

Технологічна послідовність побудови:

  1. Лінію основи поділяємо на три частини ( середня може бути трохи більшою).
  2. Піднімаємо вертикалі на необхідну висоту.
  3. Розміщуємо трикутники бойових веж, що створюють характерний силует.

     4. Додаємо деталі:

А) вертикалі й стрілчаті арки – готичний стиль;

Б) горизонталі й напівциркульні арки – романський стиль.

 

 У зображення східних палаців своєрідність силуету створюють бані та мінарети.

 Технологічна послідовність побудови:

  1. У центрі – кубічний об’єм, який доповнюється квадратиками і прямокутниками будівель.
  2. Розміщуємо  «свічки» мінаретів.
  3. Додаємо деталі.

 

Запитання класу.

А в якому з цих палаців хотіли б жити ви? Можливо ваш палац або замок буде набагато кращим.

 

ІУ. Практична робота

Робота з таблицею.

Учням пропонується проаналізувати таблицю, і згадати закони лінійної та повітряної перспективи.

Закони перспективи

 

Ближні предмети

Дальні предмети

Зображуються нижче

Зображуються вище

Більші за розміром, ширші

Менші за розміром, вужчі

Зображуються детально

Зображуються узагальнено, схематично

Контури – чіткі, різкі

Контури – м’які

Зображуються об’ємними

Зображуються пласкими

Різка, контрастна світлотінь

Невизначена світлотінь

Яскраво забарвлені

Бліді

Зображуються різнобарвними фарбами

Зображуються одноколірними фарбами

 

Після обговорення законів перспективи учні приступають до творчої роботи; учитель здійснює індивідуальний контроль.

 

У. Закріплення нових знань і вмінь

 Запитання.

- Назвіть головні елементи зображення давньоруського міста – (шатри й бані);

середньовічного західноєвропейського – (шпилі й вежі);

середньовічного східного – (бані й мінерети).

Що таке стиль?

 

УІ. Підсумок уроку

 Учитель демонструє й аналізує роботи учнів.

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку