Нестандартний урок з використанням методів розвитку логічного мислення допоможе вчителю початкових класів зробити якісно новою та прогресивною свою освітню діяльність. Метою уроку є ознайомлення учнів з дробами, розв язування задач та прикладів з ними; розвиток логічного мислення, уваги та пам'яті засобом впровадження інноваційних технологій. Виховання зацікавленісті до математики.
Урок - змагання
Тема: Розв язування задач на знаходження дробу від числа.
Мета: Продовжувати знайомити учнів з дробами, розв язувати задачі та приклади з ними. Розвивати логічне мислення, пам ять. Прививати любов до точних наук.
Обладнання:таблиці, картки,малюнки.
І. Організація учнів.
Клас поділено на команди.
ІІ.Контроль,корекція та закріплення знань.
1. Усний рахунок.
Знайти 2/4 години, 2/3 доби, 7/10 кілометра, 3/5 метра, 2/3 року, 9/100 кілограма, 7/10 дециметра, 3/10 хвилини.
Знайти S квадрата, якщо Р 24см.
Знайти S та Р квадрата, якщо його ширина дорівнює 4см, а довжина у 2 раза більше.
У двох класних кімнатах було 76 учнів, коли з І кімнати вийшло 30 учнів, а з другої 40, то в класах залишилося порівну.Скільки учнів було в кожному класі спочатку.
2. Обчислювальний ланцюжок
Ік. |
ІІк. |
ІІІк. |
Знайди 3/6 від 480 |
Знайди 7/8 від 56000 |
Знайти 1/4 від 100 |
Поділи на 4 |
Зменш у 100 разів |
Знайти різницю отрим числа і 16 |
Помнож на 100 |
Зменш на 100 |
Знайти добуток отрим. числа і 11 |
Знайди 1/5 |
Знайди 2/3 |
знайти сумму отрим Числа і 26 |
Знайди 3/12 |
Знайди 1/10 |
У ск разів ця сумма більша 25 |
Збільш у 6 разів |
Збільш на 10 |
Збільш отримане число у 16разів |
Збільш на 8 |
У ск разів число більше, ніж 6? |
Знайди 3/4 |
Зменш на 1000 |
На ск отримане число меньше,ніж 180? |
Знайди 4/5 |
Знайди 1/8 |
Знайди 2/6 від цього числа |
Знайди 3/8 |
Зменьш на 1 |
Що війшло? |
Що війшло? |
Що вийшло? |
|
|
III. Математичний диктант. «Дивись не помились»
1. 9x8-10x7 = 2
2. 9x6 + 4x7 = 82
3. 7x9-2x7 = 49
4. 9x9-5x10=31
5. 7x6 + 6x8 = 90
6. 3x9 + 5x4 = 47
7. 8x8-4x2 = 56
8. 6x9-48:6 = 46
9. 9x5-72:8=36
IV. Творча робота над задачами. (розв язання задач: І варіант - за виразом, ІІ варіант - за схемою, III варіант - за скороченою умовою.)
Ів. |
6x5 + 4x7 = 58 (турістів) |
ІІв. |
7 x 3 |
|
60 х 2 |
|
\ / |
|
\ / |
|
о |
+ |
о |
|
\ |
|
/ |
|
|
о |
|
ІІІв. За скороченою умовою склади і розв яжи задачу.
Столяр – 12 рам за день |
| |
|
Помічник - ? на рам меньше |
___ | |
} ? рам за 5 днів |
V. «Розв яжи задачі вправні»
I. команда.
З 56 собак на виставці % становлять такси, 1/7 - хорти. Скільки на виставці такс хорт разом?
У вольєр зоопарку 72 птахи. 1/6 від них становлять папуги і 1/8 канарки. Скільки у вольєрі папуг і канарок разом?
У басейні бОриб, 1/3 всіх риб - золоті рибки, %- вуапехвости червоного кольору. Скільки в басейні золотих рибок і вуалехвостів червоного кольору
разом?
V I. Для самих розумних.
1. 12345 67 = 30
2. 222222222222 = 8
Сума, яких натуральних чисел, дорівнює їх добутку.
V II. Гра «Помири качат»
Сім качат плавають у ставку і постійно сваряться. Треба провести три лінії,
щоб відділити один від одного. Як це зробити? V III. Підсумок