Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Обчислення виразів на дві дії різних ступенів.
Мета: Повторити та закріпити таблицю множення числа 2. Формувати обчислювальні навички, інформаційно-графічні, алгебраїчні та геометричні компетенції. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі і приклади на дві дії різних ступенів.Закріпити вміння знаходити периметр трикутника.Розвивати мислення, пам’ять, увагу, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Сприяти вихованню інтересу до уроків математики.
Обладнання: записи на дошці, підручники, дидактичні картки для роботи в парах змінного складу, схеми задач, дидактичні картки для роботи в групах, відеофізкультхвилинка, електронна презентація «Таблиця множення».
Тип уроку: урок закріплення знань, навичок, умінь
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна установка на роботу.
Дзвоник, дзвоник не стихає ,
Школярів усіх скликає.
Сядьте зручно, усміхніться
І на мене подивіться.
Зробимо в науку крок-
Починається урок.
ІІ. Створення ситуації успіху.
- Діти, що ви очікуєте від уроку?
- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати такі завдання: перевіримо домашнє завдання, пригадаємо таблицю множення числа 2, попрацюємо в парах змінного складу,будемо розв’язувати вирази і задачі, і обов’язково попрацюємо з геометричним матеріалом.
- Щоб виконати всі ці завдання успішно, я хочу побажати вам бути:
„У"- уважними
„С"- самостійними
„П"- прогресивними
„І"- ініціативними
„X"- хоробрими
-Оцінити свою роботу на уроці вам допоможе картка успіху, за кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 2 бали.
Картка успіху |
|
Завдання |
Бали |
Розв’язування виразів |
|
1 етап |
|
2 етап |
|
3 етап |
|
Самостійна робота |
|
Активність на уроці |
|
Всього
|
|
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
- Яке було домашнє завдання?
- Чи всі справились? Обміняйтесь зошитами і перевірте за еталоном , чи правильно ви виконали приклади.(Взаємоперевірка в парах за еталоном: 26,7, 21,4.)
- Яку відповідь ви отримали при розв’язанні задачі? У кого такий розв’язок, як на дошці?
-Як можна замінити дію додавання дією множення? (31*3=93)
-Що означає перший множник? (Це доданок , який ми додавали.)
-Що означає другий множник? (Кількість цих доданків.)
Прочитайте цей приклад різними способами.
IY. Активізація знань, умінь і навичок учнів.
1.Розумова розминка. Робота з числовим рядом. -А зараз я пропоную вам роботу з числовим рядом.
2 4 . 8 10 11 12 14 ... ... ...
- Подивіться на числовий ряд, яке число зайве?
- Чому? (Кожне наступне число більше на 2 від попереднього.)
- Якого числа не вистачає? (6)
- Продовжіть ряд на три числа.
- Що спільного для всіх цих чисел? (Вони всі парні.)
-Де зустрічаються ці числа в такій послідовності? (У таблиці множення числа 2.)
-Тож давайте пригадаємо таблицю множення на 2.
3.Повторення таблиці множення на 2.Пісенька «Множення на 2."
-А зараз пропоную вам попрацювати в парах змінного складу.
4.Робота в парах змінного складу.(Таблиця множення числа 2.)
5.Каліграфічна хвилинка
- Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
- Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії.
Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, не відриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.
- Запишіть каліграфічно це число два рази, тричі, пять разів, один раз, чотири рази.
Y. Робота по темі уроку.Закріплення вивченого матеріалу.
1. Організація роботи в групах
- Ви гарно і успішно попрацювали, отож я пропоную вам роботу у групах.
Вам необхідно записати правильно вирази, враховуючи послідовність виконання дій у виразах з дужками і без дужок.
1 група: Розставити порядок дій а+в*с а* (в-с)
2 група: Виправити помилки а-в*с (в-с)*a
3 група: Поставити дужки так, щоб виконувався порядок дій а+в*с а+ в*c
2.Додаткове завдання для учнів
-А зараз я пропоную вам завдання, яке ви можете розв’язувати протягом усієї наступної частини уроку.
Задача
У Оксанки було 30 грн. Вона купила 4 зошити по 2грн. і ручку за 7 грн. Скільки грошей залишиться у дівчинки?
3.Робота на планшетах. Вихід на диференціацію.
-Ви пригадали пригадали таблицю множення на 2, порядок дій у виразах. Отож швидко і легко розв'яжите вирази на дошці, запишіть на планшетах лише відповіді.
2*8+39 90- 2*7 (29-27)*5
Перевірка за еталоном , поділ на варіанти.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-варіант 2-варіант (працює з вчителем)
2*2+8 18 - 2*7
16 - 2*4 2*3+10
2*(19-11 ) 2*(17-11)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-варіант 2-варіант (мд) 3-варіант (працює з вчителем)
2 □ 3 □ 12 = 18 2*2+9 2*(18-14)
2□ (11 □ 4) =14 17-2*8 12-2*5
2 □ 2 □ 9=22 2*(19-11) 2*3+7
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-варіант 2-варіант 3-варіант(мд) □ * □ + □ 2 □ 2 □ 15 = 19 2* (15-5)
□* ( □ - □ ) (9 □ 7) □ 10=20 2*9 - 7 □ + □* □ 2□ (5 □ 4) =18 13 +2*2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Спільне завдання
Робота за підручником с.72 №447.
4.Перевірка додаткового завдання.
- Прочитайте ще раз додаткову задачу.
- Хто розвязав задачу ?
- Яку відповідь отримали? У кого така ж відповідь?
- А у кого інша?
YI. Відеофізкультхвилинка
VІІ. Включення у систему знань і повторення.
1.Фронтальна робота над задачею с.72 №448.
а) ознайомлення зі змістом задачі
- Прочитайте задачу пошепки. А тепер вголос прочитає задачу...
- Прочитайте умову задачі.
- Прочитайте запитання.
- Перегляньте задачу ще раз очима.
б ) аналіз змісту задачі
- Що означає число 2 в задачі?
- Скільки тканини потрібно на пошиття дорослого костюма?
- Скільки пошили дитячих костюмів? А дорослих?
- Що потрібно дізнатися у задачі?
в) відшукання способів розв’язку задачі
- Яка схема підійде до задачі?
? ?
Дит. . Дит
2 ? 3
Дор.
3 2
- Повторіть умову задачі.
- Яка помилка у 2 схемі? (На 1 дорослий костюм пішло не 2м тканини,а 3м. На дитячі костюми витрачали по 2м тканини, а не по 3.)
- Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі? Чому? (Бо ми на знаємо скільки тканини витратили на 5 дитячих костюмів.)
- Що для цього треба зробити? (По 2 взяти 5 разів.)
- Яка буде перша дія у задачі?
1)2*5=10(м)на дитячі костюми
- Чи відповіли ми на запитання задачі? Яку дію необхідно виконати , щоб дати відповідь?
2)10+3+13(м)
- Дайте відповідь на запитання задачі.
Відповідь: 13 м тканини витратили.
2.Творча робота над задачею.
На пошиття дитячого костюма потрібно 3 м тканини, а костюма для дорослого -2м тканини. Пошили – 5 дитячих костюмів і один - для дорослого.Скільки метрів тканини витратили на всі костюми?
3.Робота в групах.
2см
Р =2*4=8(см)
2см 2см
2см Р =2*3=6(см)
Р =2*5=10(см)
2см
-Ви гарно справились із завданням, працюючи в групах.Тож в нагороду за це виконаєте завдання із зірочкою.
4.Робота над геометричною задачею с.72 №448.
а) ознайомлення зі змістом задачі
б )Побудова трикутника.
Пропустіть одну клітинку праворуч і одну клітинку вниз, поставте крапку.Від неї проведіть вниз 3 см – це перша сторона трикутника.Знову ставимо крапку і проводимо праворуч 4 см – це друга сторона трикутника.Сполучіть точки лінією, щоб отримати третю сторону.
Р= а+в+с
Р=3+4+5=12 (см)
Відповідь: Р=12см.
5.Оцінювання роботи учнів на уроці
- Давайте звернемося до картки успіху, підрахуйте отримані бали.
- Піднесіть руку ті, хто отримав 12, 11, 10 балів.
- У кого 9, 8, 7 балів – працювали добре.
Картка успіху |
|
Завдання |
Бали |
Розвязування виразів |
|
1 етап |
|
2 етап |
|
3 етап |
|
Самостійна робота |
|
Активність на уроці |
|
Всього |
|
VІІІ. Рефлексія
ІХ. Повідомлення домашнього завдання
с.72 № 446, №452 Для тих, хто ще сумнівається у своїх силах.
с.72 № 446*,№452 Для тих, хто активно працював на уроці.