Урок "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Обчислення виразів на дві дії різних ступенів. "

Про матеріал
Робота в групах та парах змінного складу, схеми задач, елементи диференційованого навчання допоможуть вчителю сформувати в учнів обчислювальні навички, інформаційно-графічні, алгебраїчні та геометричні компетенції .
Перегляд файлу

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Обчислення виразів на дві дії різних ступенів.

Мета: Повторити та закріпити таблицю множення числа 2. Формувати обчислювальні навички, інформаційно-графічні, алгебраїчні та геометричні компетенції. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі і приклади на дві дії різних ступенів.Закріпити вміння знаходити периметр трикутника.Розвивати мислення, пам’ять, увагу, вміння встановлювати причинно-наслідкові  звязки.

Сприяти вихованню інтересу до уроків математики.

Обладнання: записи на дошці, підручники, дидактичні картки для роботи в парах змінного складу, схеми задач, дидактичні картки для роботи в групах, відеофізкультхвилинка, електронна  презентація «Таблиця множення».

Тип уроку: урок закріплення знань, навичок, умінь

 

                                                        Хід уроку

І. Організація класу. Психологічна установка на роботу.

Дзвоник, дзвоник не стихає , 
Школярів усіх скликає. 
Сядьте зручно, усміхніться 
І на мене подивіться. 
Зробимо в науку крок- 
Починається урок.

ІІ.  Створення ситуації успіху.

- Діти, що ви очікуєте від уроку?

- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати такі завдання: перевіримо  домашнє завдання, пригадаємо таблицю множення числа 2,  попрацюємо в парах змінного складу,будемо розв’язувати вирази і задачі, і обов’язково попрацюємо з геометричним матеріалом.

- Щоб виконати всі ці завдання успішно, я хочу побажати вам бути:

У"- уважними

С"- самостійними

П"- прогресивними

І"- ініціативними

X"- хоробрими

 

-Оцінити  свою роботу на уроці вам допоможе картка успіху, за кожне правильно виконане завдання ви отримаєте 2 бали.

Картка успіху

Завдання

Бали

Розвязування виразів

 

1 етап

 

2 етап

 

3 етап

 

Самостійна робота

 

Активність на уроці

 

Всього

 

 

 

 ІІІ. Перевірка домашнього завдання 

           -  Яке було домашнє завдання?

          - Чи всі справились? Обміняйтесь зошитами і  перевірте за еталоном , чи правильно ви  виконали приклади.(Взаємоперевірка в парах за еталоном: 26,7, 21,4.)

  • Підніміть руку, в кого немає помилок?
  • У кого одна помилка?
  • Багато?
  • Молодці!

- Яку відповідь ви отримали при розвязанні задачі? У кого такий розвязок, як на дошці?

-Як можна замінити дію додавання дією множення? (31*3=93)

-Що означає перший множник? (Це доданок , який ми додавали.)

-Що означає другий множник? (Кількість цих доданків.)
Прочитайте цей приклад різними способами.

  • Перший множник – 31,другий множник -3, добуток -  93.
  •  Добуток чисел 31 і 3 дорівнює дев’яносто трьом.
  • 3 1 збільшити у 3 рази дорівнює  дев’яносто трьом.
  •  По 31 взяти 3 рази дорівнює  дев’яносто трьом.
  • 31помножити на 3 дорівнює дев’яносто трьом.

IY. Активізація знань, умінь і навичок учнів.

 

1.Розумова розминка. Робота з числовим рядом.                                                                      -А зараз я пропоную вам роботу з числовим рядом.

2   4  .  8  10  11  12  14  ...   ...    ...

- Подивіться на числовий ряд, яке число зайве?

- Чому? (Кожне наступне число більше на 2 від попереднього.)

- Якого числа не вистачає? (6)

- Продовжіть ряд на три  числа.

- Що спільного для всіх цих чисел? (Вони всі парні.)

-Де зустрічаються ці числа в такій послідовності? (У таблиці множення   числа 2.)

-Тож давайте пригадаємо таблицю множення на 2.

3.Повторення таблиці множення на 2.Пісенька «Множення на 2."

-А зараз пропоную вам попрацювати в парах змінного складу.

4.Робота в парах змінного складу.(Таблиця множення числа 2.)

5.Каліграфічна хвилинка

     - Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.

     - Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії.

Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, не відриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.      

     - Запишіть каліграфічно це число два рази, тричі, пять разів, один раз, чотири рази.

Y. Робота по темі уроку.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Організація роботи в групах

- Ви гарно і успішно попрацювали, отож я пропоную вам роботу  у групах.

Вам необхідно записати правильно вирази, враховуючи послідовність виконання дій  у виразах з дужками і без дужок.

1 група: Розставити порядок дій    а+в*с       а* (в-с)

2 група: Виправити помилки         а-в*с       (в-с)*a

3 група: Поставити дужки так, щоб виконувався порядок дій      а+в*с       а+ в*c

 2.Додаткове завдання для учнів

-А зараз я пропоную вам завдання, яке ви можете розвязувати протягом усієї наступної частини уроку.

Задача

У Оксанки було 30 грн. Вона купила 4 зошити по 2грн. і ручку за 7 грн.              Скільки грошей залишиться у дівчинки?                                                               

3.Робота на планшетах. Вихід на диференціацію.

-Ви  пригадали пригадали таблицю множення на 2, порядок дій у виразах. Отож швидко і легко розв'яжите  вирази на дошці, запишіть на планшетах лише відповіді.

 

2*8+39                                                90- 2*7                                        (29-27)*5

Перевірка за еталоном , поділ на варіанти.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-варіант                                            2-варіант (працює з вчителем)

 2*2+8                                                                  18 - 2*7 

 16 - 2*4                                                                2*3+10                             

 2*(19-11 )                                                            2*(17-11)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-варіант                                      2-варіант (мд)             3-варіант (працює з вчителем)       

 2 3 12 = 18                                       2*2+9                                                    2*(18-14)                                                                                                                       

 2 (11   4) =14                                     17-2*8                                                   12-2*5       

 2 2 9=22                                           2*(19-11)                                               2*3+7      

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

   1-варіант                                 2-варіант                                                      3-варіант(мд)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             □ * □ +                                       2 2 15 = 19                                           2* (15-5)

□* ( □ - □ )                                   (9 7)  10=20                                          2*9 - 7                                                                                                                                                                                                       □ + □*                                        2 (5   4) =18                                            13 +2*2                                        

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

                                                     Спільне завдання

 

Робота за підручником с.72 №447.

4.Перевірка додаткового завдання.

- Прочитайте ще раз додаткову задачу.

 - Хто розвязав задачу ?

- Яку відповідь отримали? У кого така ж відповідь?

- А у кого інша?

 YI. Відеофізкультхвилинка

 VІІ. Включення у систему знань і повторення.

1.Фронтальна робота над задачею с.72  №448.

а) ознайомлення зі змістом задачі

- Прочитайте задачу пошепки. А тепер вголос прочитає задачу...

- Прочитайте умову задачі.

- Прочитайте запитання.

- Перегляньте задачу ще раз очима.

б ) аналіз змісту задачі

 - Що означає число 2 в задачі?

 - Скільки тканини потрібно на пошиття дорослого костюма?

 - Скільки пошили дитячих костюмів? А дорослих?

 - Що потрібно дізнатися у задачі?

в) відшукання способів розв’язку задачі

- Яка схема підійде до задачі?

                         ?                                                   ?

                  

Дит.                                                                         .                   Дит                    

 

             2                                            ?                   3

Дор.                        

 

            3                                                                  2                        

 

- Повторіть умову задачі.

- Яка помилка у 2 схемі? (На 1 дорослий костюм пішло не 2м тканини,а 3м. На дитячі костюми витрачали по 2м тканини, а не по 3.)

- Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі? Чому? (Бо ми на знаємо скільки тканини витратили на 5 дитячих костюмів.)

- Що для цього треба зробити? (По 2 взяти 5 разів.)

- Яка буде перша дія у задачі?

1)2*5=10(м)на дитячі костюми

 - Чи відповіли ми на запитання задачі? Яку дію необхідно виконати , щоб дати відповідь?

2)10+3+13(м)

- Дайте відповідь на запитання задачі.

Відповідь: 13 м тканини витратили.

2.Творча робота над задачею.

  • Змініть умову задачі так, щоб до неї підходила 2 схема.

На пошиття дитячого костюма потрібно 3 м тканини, а костюма для дорослого -2м тканини. Пошили – 5 дитячих костюмів і  один -  для дорослого.Скільки метрів тканини витратили на всі костюми?

 

3.Робота в групах.

  • Обєднайтесь в групи, знайдіть вірно формулу для визначення периметра геометричної фігури.

 

                2см                                                                      

 

 

                                                                             

 Р    =2*4=8(см)

                2см            2см     

 

                        2см Р  =2*3=6(см)                        

 

 

                                                                                                Р  =2*5=10(см)

 

 

           2см

-Ви гарно справились із завданням, працюючи в групах.Тож в нагороду за це виконаєте завдання із зірочкою.

4.Робота над геометричною задачею с.72  №448.

а) ознайомлення зі змістом задачі

  • Прочитайте мовчки умову задачі.
  • Про яку геометричну фігуру йдеться у задачі?
  • Що таке трикутник?
  • Який трикутник нам потрібно побудувати? (Прямокутний)
  • Яка градусна міра кута  прямокутного трикутника? (Вона відповідає куту клітинки.)
  • Що нам потрібно знати , щоб побудувати трикутник у зошиті?(Довжину сторін трикутника)
  • Яка довжина відомих нам сторін?( 3см і 4 см)

б )Побудова трикутника.

Пропустіть одну клітинку праворуч і одну клітинку вниз, поставте крапку.Від неї  проведіть вниз 3 см – це перша сторона трикутника.Знову ставимо крапку і проводимо праворуч 4 см – це друга сторона трикутника.Сполучіть точки лінією, щоб отримати третю сторону.

  • Виміряйте лінійкою третю сторону . Яка її довжина?
  • Як знайти периметр трикутника? ( Щоб знайти периметр трикутника треба всі сторони додати.)

Р= а+в+с

Р=3+4+5=12 (см)

Відповідь: Р=12см.

5.Оцінювання роботи учнів на уроці

- Давайте звернемося до картки успіху, підрахуйте отримані бали.

 -  Піднесіть руку ті, хто отримав 12, 11, 10 балів.

- У кого 9, 8, 7 балів – працювали добре.

 

Картка успіху

Завдання

Бали

Розвязування виразів

 

1 етап

 

2 етап

 

3 етап

 

Самостійна робота

 

Активність на уроці

 

Всього

 

 

VІІІ. Рефлексія

  • Чи виконали ми план уроку?
  • Що вдалося нам?
  • Що сподобалось?
  • Для чого  потрібно знати таблицю множення?
  • Кого б ви сьогодні хотіли відзначити?

      ІХ. Повідомлення домашнього завдання

 

   с.72 № 446, №452    Для тих, хто ще сумнівається у своїх силах.

   с.72 № 446*,№452   Для тих, хто активно працював на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку