Розробка уроку з математики для 2 класу, метою якого є опрацювання впраи і задачі на застосування таблиць множення і ділення; розвиток логічного мислення при розв'язуванні задач на різницеве порівняння двох часток чи двох добутків; виховування зацікавленості до предмету. Тип уроку - урок-гра, де змагаються дві "морські" команди .Завдання розраховані як для роботи в групах, так і для індивідуальної роботи. Завдання включають геометричний матеріал, розв*язуваннязадач, обчислення виразів, ребуси.
2 клас
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення. Задачі на різницеве порівняння.
Мета: опрацювати вправи і задачі на застосування таблиць множення і ділення; розвивати логічне мислення при розв’язуванні задач на різницеве порівняння двох часток чи двох добутків; виховувати почуття колективізму.
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання: таблиці з коротким записом задач, картки з індивідуальним завданням, таблиці з прикладами, набір цифр, сигнальні картки.
Хід уроку
І. Організаційна хвилина
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми відправимось у плавання по морю у Країну Математику на парусних кораблях «Червоні вітрила» та «Бригантина». Клас розподілимо на два екіпажі. Капітанами я пропоную обрати кращих знавців з математики.
На екіпажі чекає нелегкий шлях. Команди повинні пройти такий шлях: порт Уваги, острів Винахідливість, мис Геометричний, бухта Капітанська, пункт Кмітливість, протока Індивідуальна.
В кожному зазначеному пункті на вас чекає математичне завдання. За правильну і швидку відповідь екіпажі одержуватимуть фішки, які завантажуватимуть у трюми кораблів. Команда, яка назбирає більше фішок, вважатиметься переможцем: вона першою припливе в порт призначення. Додатково фішка дається за дисциплінованість команди.
Отже, дозвіл відпливати екіпажі одержать тоді, коли правильно просигналізують відповіді до прикладів:
8 * 2– 8:2
36–16:8
8 * 9–40
56 : 8+64 : 8
Обом командам я бажаю успішного подолання труднощів і перша зупинка, яка чекає команди, це
Порт Уваги
За малюнками ви повинні скласти умову задачі і підібрати питання так, щоб задача мала декілька розв’язків:
В іграшковий магазин завезли 9 ведмедиків, а слоників – у 3 рази більше.
«Бригантина» : Скільки іграшок завезли в магазин?
«Червоні вітрила» : На скільки слоників більше, ніж ведмедиків?
(За результатами розв’язку задачі команда-переможець одержує фішку.)
Друга зупинка –
Острів винахідливість
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
:6 |
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
:3 |
|
+21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-17 |
|
|
+13 |
|
|
|
|
|
:6 |
|
|
|
:4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
:8 |
|
|
|
|
|
+12 |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
:8 |
|
|
+5 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
56 |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Подолати цю перешкоду можна тільки тоді, коли кожен член команди правильно розв’яже приклад. адже приклади взаємопов’язані. Обчислювати потрібно ланцюжком. А команда сигналізує товаришу – правильно чи неправильно розв’язаний приклад (зелений колір – правильно, червоний – неправильно.)
Бригантина Червоні вітрила
Наступна зупинка ––
Мис Геометричний.
Командам потрібно порахувати кількість трикутників, показати їх.
Бригантина Червоні вітрила
(12 трикутників ) (8 трикутників )
Наступна зупинка ––
Бухта Капітанська.
Капітани змагатимуться між собою, хто правильніше запише і обчислить вираз під диктовку:
1) Перший доданок 25, а другий є часткою чисел 35 і 7.
2) Ділене 30, а дільник є різницею чисел 10 і 5.
3) Зменшуване є добутком чисел 5 і 8, від’ємник 17.
4) Суму чисел 15 і 12 зменшити в 3 рази.
Далі на вас чекає
Пункт Кмітливість
В ньому на вас чекають математичні ребуси і цікаві задачі:
Бригантина Червоні вітрила
Ак3са пі2л
7’я 40а
Мі100 100лиця
Дорогою широкою, як в казці, Минаючи переліски й поля, Гнідий і Вороний в одній упряжці Галопом бігли, аж гула земля. Спинилися вони на перегоні, Відступають… От - от впадуть із ніг. Шість кілометрів вдвох пробігли коні, А скільки, діти, кожен з них пробіг ?
|
З села до міста йде мій брат, Назустріч – семеро дівчат, І кожна має сім торбин, В торбині кожній сім хлібин, Гризуть той хліб сім мишенят, І в кожного є двоє вух, На кожнім вусі десять мух, І кожна має два крила, То скільки всіх іде з села? |
І, нарешті, останній пункт нашої подорожі –
Протока Індивідуальна
Завдання на цьому етапі полягає в тому, що кожному будуть роздані картки з завданням, з якими вам потрібно справитись за 1 хвилину. За правильну відповідь члена екіпажу команда одержує фішку.
І завдання: Цікаві квадрати (капітанам)
ІІ завдання: Встав пропущене число: 3*+15=*8, *7+12=5*
ІІІ завдання: Порахуй геометричні фігури: (робот, хрюша)
IV завдання: З яких цифр намальований малюнок? (зайчик, метелик.)
V завдання: Домалюй пропущену фігуру.
Припливши до країни Математики, ви потрапляєте в місто Книжкове, де на
вас чекає задача №…
ІІІ Підведення підсумку уроку
Ось і закінчилися наші змагання. Обидві команди дібралися до кінцевого пункту – Країни Математики. Але яка команда дібралася першою, ми дізнаємось, порахувавши фішки. Окремо хочеться виділити самих активних
1