Урок " Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення. Задачі на різницеве порівняння".

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 2 класу, метою якого є опрацювання впраи і задачі на застосування таблиць множення і ділення; розвиток логічного мислення при розв'язуванні задач на різницеве порівняння двох часток чи двох добутків; виховування зацікавленості до предмету. Тип уроку - урок-гра, де змагаються дві "морські" команди .Завдання розраховані як для роботи в групах, так і для індивідуальної роботи. Завдання включають геометричний матеріал, розв*язуваннязадач, обчислення виразів, ребуси.

Перегляд файлу

2 клас

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і  ділення. Задачі на різницеве порівняння.

 

  Мета: опрацювати вправи і задачі на застосування таблиць множення і ділення; розвивати логічне мислення при розв’язуванні задач на різницеве порівняння двох часток чи двох добутків; виховувати почуття колективізму.

 

  Тип уроку: урок-гра.

 

  Обладнання: таблиці з коротким записом задач, картки з індивідуальним завданням, таблиці з прикладами, набір цифр, сигнальні картки.

 

Хід  уроку

  І. Організаційна хвилина

  ІІ. Актуалізація опорних знань

   Сьогодні ми відправимось у плавання по морю у Країну Математику на парусних кораблях «Червоні вітрила» та «Бригантина». Клас розподілимо на два екіпажі. Капітанами я пропоную обрати кращих знавців з математики.

   На екіпажі чекає нелегкий шлях. Команди повинні пройти такий шлях: порт Уваги, острів Винахідливість, мис Геометричний, бухта Капітанська, пункт Кмітливість, протока Індивідуальна.

   В кожному зазначеному пункті на вас чекає математичне завдання. За правильну і швидку відповідь екіпажі одержуватимуть фішки, які завантажуватимуть у трюми кораблів. Команда, яка назбирає більше фішок, вважатиметься переможцем: вона першою припливе в порт призначення. Додатково фішка дається за дисциплінованість команди.

   Отже, дозвіл відпливати екіпажі одержать тоді, коли правильно просигналізують відповіді до прикладів:

8 * 2– 8:2

36–16:8

8 *  9–40

    56 : 8+64 : 8

 

   Обом командам я бажаю успішного подолання труднощів і перша зупинка, яка чекає команди, це

Порт  Уваги

   За малюнками ви повинні скласти умову задачі і підібрати питання так, щоб задача мала декілька розв’язків: 

       В іграшковий магазин завезли 9 ведмедиків, а слоників – у 3 рази більше.

   «Бригантина» : Скільки іграшок завезли в магазин?

   «Червоні вітрила» : На скільки слоників більше, ніж ведмедиків?

  (За результатами розв’язку задачі команда-переможець одержує фішку.)

 

        Друга зупинка –

Острів винахідливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:6

 

9

 

 

 

 

 

 

 

:3

 

+21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-17

 

 

+13

 

 

 

 

 

:6

 

 

 

:4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

:8

 

 

 

 

 

+12

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:8

 

 

+5

 

 

 

 

 

7

 

 

 

40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

56

 

 

7

 

 

 

 

 

6

 

 

 

2

 

 

 

 

    Подолати цю перешкоду можна тільки тоді, коли кожен член команди правильно розв’яже приклад. адже приклади взаємопов’язані. Обчислювати потрібно ланцюжком. А команда сигналізує товаришу – правильно чи неправильно розв’язаний приклад (зелений колір – правильно, червоний – неправильно.)

 

Бригантина Червоні  вітрила

 

Наступна зупинка –– 

Мис  Геометричний.

   Командам потрібно порахувати кількість трикутників, показати їх.

 

  Бригантина Червоні  вітрила

 

  (12 трикутників ) (8 трикутників )

 

 

   Наступна зупинка –– 

Бухта Капітанська.

   Капітани змагатимуться між собою, хто правильніше запише і обчислить вираз під диктовку:

  1) Перший доданок 25, а другий є часткою чисел 35 і 7.

 2) Ділене 30, а дільник є різницею чисел 10 і 5.

  3) Зменшуване є добутком чисел 5 і 8, від’ємник 17.

  4) Суму чисел 15 і 12 зменшити в 3 рази.

 

   Далі на вас чекає

 

Пункт  Кмітливість

   В ньому на вас чекають математичні ребуси і цікаві задачі:

Бригантина                            Червоні вітрила

Ак3са                пі2л

7’я                40а

Мі100                100лиця

Дорогою широкою, як в казці,

Минаючи переліски й поля,

Гнідий і Вороний в одній упряжці

Галопом бігли, аж гула земля.

Спинилися вони на перегоні,

Відступають… От - от впадуть із ніг.

Шість кілометрів вдвох пробігли коні,

А скільки, діти, кожен з них пробіг ?

 

З села до міста йде мій брат,

Назустріч – семеро дівчат,

І кожна має сім торбин,

В торбині кожній сім хлібин,

Гризуть той хліб сім мишенят,

І в кожного є двоє вух,

На кожнім вусі десять мух,

І кожна має два крила,

То скільки всіх іде з села?

 

  І, нарешті, останній пункт нашої подорожі –

Протока Індивідуальна

 

   Завдання на цьому етапі полягає в тому, що кожному будуть роздані картки з завданням, з якими вам потрібно справитись за 1 хвилину. За правильну відповідь члена екіпажу команда одержує фішку.

    І завдання:     Цікаві квадрати  (капітанам)

    ІІ завдання:     Встав пропущене число:  3*+15=*8,   *7+12=5*

    ІІІ завдання:    Порахуй геометричні фігури: (робот, хрюша)

    IV завдання:    З яких цифр намальований малюнок? (зайчик, метелик.)

    V завдання:    Домалюй пропущену фігуру.

 

 

 

     Припливши до країни Математики, ви потрапляєте в місто Книжкове, де на

 вас чекає задача №…

  ІІІ   Підведення підсумку уроку

      Ось і закінчилися наші змагання. Обидві команди дібралися до кінцевого пункту – Країни Математики. Але яка команда дібралася першою, ми дізнаємось, порахувавши фішки. Окремо хочеться виділити самих активних

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 березня 2018
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку