на прикладах вправ і задач працювати над повторенням, узагальненням і закріпленням таблиці множенням числа 8 ; розвивати логічнемислення, математичне мовлення учнів, уміння працювати самостійно та в групах ; формувати увагу, старанність; виховувати охайність під час письмових робіт в зошитах .
Підготувала і провела :вчитель початкових класів Тинненської ЗОШ І – ІІІ ступенів Сарненського району Рівненської області Коток Оксана Володимирівна
Математика завжди і всюди2 клас
Тема :Вправи і задачі на зведення до одиниці. Засвоєння таблиці множеннячисла 8. Рівносторонні і рівнобедрені трикутники.
Мета :на прикладах вправ і задач працювати над повторенням, узагальненням і закріпленням таблиці множенням числа 8 ; розвивати логічнемислення, математичне мовлення учнів, уміння працювати самостійно та в групах ; формувати увагу, старанність; виховувати охайність під час письмових робіт в зошитах .
Обладнання :перфокарти, казкові герої з казки « Колобок », індивідуальні карточки, геометричний матеріал,таблиця для усного рахунку, годинник .
Хід уроку:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання з гостями уроку.
IІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Вступне слово вчителя з елементами казки.До нас на урок разом з гостями завітав один з найулюбленіших ваших казкових персонажів. Який саме дізнаєтесь ,коли відгадайте загадку :
Не зміг сидіти на вікні, у лісі всім співав пісні, Але коли зустрів лисицю - та пісня мусила скінчиться (колобок)
На попередніх уроках ми вивчали табличку множення числа 8 ,а Колобок прийшов до нас допомогти повторити її і закріпити . Говорити він може лише в казках , тому написав нам листа, якого я вам зараз прочитаю.
Дорогі діти !Прошу вашої допомоги ! Ви так часто читаєте мою казку і щоразу я попадаю в лапки хитрої лисички.Виконайте завдання від зайчика, вовчика, ведмедика, а особливо лисички. Догодіть їй, щоб зжалілась вона наді мною і залишила живим хоча б один раз .А я допомагатиму вам подружитися з табличкою множення числа 8. Будьте обережні!Ваш Колобок. |
Допоможемо, дітки, Колобкові ? Тоді починаємо наш урок з самого початкуказки .
IІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
А) казкові задачі.
1. Жили - були дід і баба. Попросив дід бабу спекти йому Колобка Для тістабабуся взяла 5 яєць, молока, дріжджі, 2 лож. цукру, 1 лож. солі, а борошна -у 8 разів більше, ніж: цукру і солі разом. Скільки ложок борошна взялабабуся? (2 + 1) . 8 = 24 (л.)
2.3амісивши тісто, бабуся поставила його в піч о 10 год. 45 хв.,а вийняла о 11 год. 05 хв. Скільки часу випікався Колобок ? ( 20 хв.)
3.Щоб Колобок захолодав, поставили його на підвіконня на 10 хв менше, ніж він випікався в печі. Скільки хвилин холодає Колобок ? (10 хв .)
4.На підвіконні стояв глечик з квітами . В ньому було 24 ромашки , а волошок — наполовину менше, ніж ромашок . Скільки всіх волошок було в глечику ? ( 24 : 2 = 12 волошок ).
Б) Усний рахунок.
Втік Колобок від баби і діда .Котиться - котиться , а назустріч йому Зайчик .« 3 овочами у свій клунок я поклав усний рахунок ».
Приклади « ланцюжок » :
8.8
-34
+18
:6
.5
(40)
8 . 4 8 . 5
-28 - 20
+ 12 : 4
: 2 . 5
.5 - 11
(40) (14)
8 . 9
-52
+ 5
: 5
- 1
(4)
Індивідуальні карточки:
8 . 5 - 21 = (19) 3О + 6 . 7 = (72) 60-30: 5 = (54) 34 + 3 . 8 = (66)
3. Задача :
У 5 коробках було ЗО олівців .Скількипотрібно таких коробок, щоброзкласти 48 олівців ? 1 ) ЗО: 5 = 6(ол.) 2 ) 48:6 = 8(ол.)
Таблиця множення числа 8.Робота в групах.
64 48 3240 24 18
? ... ? ? … ? ? … ? ? … ? ? … ? ? … ?
IV. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Виконали завдання від Зайчика, аж тут Вовчик підходить : « Час прийшов для розв'язування прикладів і для рівняння »
1. Розв'язування прикладів (колові) № 885
7. З + 9 = 30 14 : 2. 7 = 4930-(19+7)=4 49-8.5 = 94.7-14 = 14 9:3+ 4 = 7
2. Знаходження значення буквеного виразу № 888
( а : 8 + 15, якщо а = 40, а = 64, а = 72 ).
Фізкультхвилинка
Я - кругленький Колобок по горбочках скок — скок- скок, В різні боки покрутився,у струмочку я умився.Зайчика я зустрічав ,І від вовка утікав,І ведмедику не дався ,Лиш лисичці я попався.
3. Розв 'язування задач
Від вовчика ми втікли, аж надходить Ведмедик :« В мене добра й щедра вдача, час розв 'язувать задачі ».
ЗАДАЧА № 884
|
Загальна маса |
Кількість ящиків |
Маса 1 ящика |
Сливи Яблука |
42 |
? |
? }у ? разів 12 кг |
- Чи можемо одразу відповісти на запитання? ( Ні)- Чому? ( Бо невідома маса одного ящика слив)- Яку дію треба виконати, щоб знайти масу одного ящика слив? ( Ділення: 42 : 7 =6 ( кг ))- Як знайти, у скільки разів менша маса слив у ящику, ніж яблук ? ( 12 : 6 = 2(р.))Диференціація. ЗАДАЧА № 887( самостійно)1 ( слабша група ) 1) 24 : 3 = 8 ( хл.) 2) 24 + 8 = 32 ( д.)
2( сильніша група ) 1) 24 : 2 = 12 ( хл.) 2) 24 + 12 = 46 ( д.) Не зміниться.
4.Робота з геометричним матеріалом.
А хто це до нас іде ? Це ж лисичка ! :« Підкажіть тепер лисиці міме фігурами різницю,Про трикутники згадайте, про периметр пригадайте.»
ЗАВДАННЯ № 886а) знаходження многокутників;б) назви фігур, що є многокутником :1 квадрат, 3 трикутник, 5 прямокутник, 7 п'ятикутник.в) розшифрування слова ( хліб )
1 - Х 2 - А 3 - Л 4 - В 5 - І 6 - Р 7 - Б 8 - СМи врятуємо нашого Колобка, якщо лисичку пригостимо запашним українським хлібом. Адже Колобок - це хлібопекарський різновид.( пригощають гостей і учнів )
V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Підсумок уроку.
Молодці ! Ми врятували Колобка , догодили Лисичці і повторили табличку множення числа 8. Ви врятували сьогодні всіх , а зараз врятуйте вашу вчительку від довгого усного опитування вас таблички множення . Ви згідні ?
1 перфокарти ( робота по парах) :
8 8 49 8 8 36 8 8 18 8 8 24 8 35 54
. . : . . : . . : . . : . : :
277 8445 32 6 9 3 10 5 6
= = = = = = = = = = = = = = =
( обмін перфокартами сусідами по партах, перевірка і оцінювання робіт ).
Домашнє завдання.Задача № 889(на дві дії)Приклади № 890.