Урок "Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух."

Про матеріал
Урок з математики "Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух." 4 клас
Перегляд файлу

Тема. Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.

Мета: закріпити вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; вправляти учнів у розв’язанні задач на зустрічний рух; удосконалювати навички обчислень; виховувати наполегливість.

 Обладнання: мультимедійна презентація Power Point, картки, демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал (геометричні фігури).

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Хід уроку

І. Орг. момент

 

 

 

 

Діти, оберіть і намалюйте на полях вашого зошита те обличчя , яке відповідає вашому настрою на початку уроку. (Слайд 2)

На уроці:  сидимо – правильно, пишемо – гарно, слухаємо – уважно, відповідаємо – точно.

Девіз уроку: В країні знань цікаво тим,

Хто вміє труднощі долати

Й багато сил до всього докладати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимось в математичну подорож. Вашими вірними друзями на уроці мають стати уважність, кмітливість, винахідливість. 

Тема сьогоднішнього нашого уроку «Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух». Ви сьогодні на уроці покажете, як вмієте рахувати усно, виконувати вправи на сумісні дії, розв’язувати задачі, обчислювати площу геометричних фігур.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

Перш ніж розпочати нашу подорож, налаштувати вас на роботу  проведемо «Мозковий штурм»

  • Як знайти площу?
  • Яка властивість прямокутника?
  • Як знайти швидкість?
  • Що таке периметр?
  • Як знайти час?
  • Як називаються числа при множенні?
  • Як знайти відстань?
  • Як називаються числа при діленні?

              Добре справилися з атакою. І так розпочинаємо нашу подорож.

1.Зупинка 1. «Математичний диктант»

Будьте уважні при записі багатоцифрових чисел .

 а) Із 2 500 000 видів рослин на Землі 1/10 знаходиться на межі зникнення . Скільки видів рослин знаходиться на межі зникнення ? (250 000)

 б) Найтурботливіші санітари лісу - мурашки. Одна мурашка за одну хвилину приносить до мурашника два десятки комах. Скільки комах зможе принести одна мурашка за одну годину? (1200)

 в)Порахуйте скільки всього в Україні створено заповідних об’єктів , якщо зараз нараховується 13 заповідників, 2 національних парки, 4 заповідно-мисливські господарства,1500 державних заказників, 4000 заповідних об’єктів ?(5519)

 г)Корінним мешканцям Північного полюсу є ведмідь. Освоюючи цей край , людина винищила половину цих полярних гігантів масою 1 т 1ц. Масу ведмедя запишіть в кілограмах? (1100 кг).

 д)На одному автомобільному шосе гине за рік 1318 оленів та 120000 зайців. Запишіть , скільки звірів гине за рік на автомобільному шосе .(121318)

 Перевірка математичного диктанту .

 - Молодці! Працювали гарно. А скажіть мені будь ласка, що ви важливого взяли для себе з математичного диктанту. (Відповіді дітей)

Бережіть природу ,діти,

 Не травмуйте , не губіть!

 Хай краса її повсюди

 Не згасає ні на мить .

Зупинка 2. «Влучи в ціль» , «Ланцюжок».

Повторюємо як пишеться цифра 4

  • Діти, а які асоціації викликає у вас цифра 4? А геометрична фігура ? Правильно, чотирикутник. І тому наступна наша зупинка…

Зупинка 3. «Геометрична»  (робота в парах)

У вас на партах лежать конверти з прямокутниками. Треба виміряти довжину і ширину прямокутника, накреслити його в зошит, обчислити  площу і периметр.

Зупинка 4. «Задачна»

С.115 №717 (усно)

Фізхвилинка

С.116 № 718 (фронтально)

Встанови відповідність

Зупинка 5. «Галявина виразів»

С.115 №716 ( 1і 5 вирази), біля дошки.

С.р.               

   24708 х 4 – 24708: 4 (хлопці)

   (24708 х 4 – 24708) :4 (дівчата)

ІV. Підсумок уроку

Молодці! Гарно працювали! Дякую вам за урок.

V. Домашнє завдання   С.116, №721,722.

 

 

 

 

 

Тема. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів шляхом використання займенників замість лексичних повторів.

Мета. Вчити учнів будувати словосполучення і речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв’язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Девіз уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.«Мозковий штурм

-Яку частину мови ми вчимо?

- Які частини мови вона може замінювати?

- Назвіть особові займенники?

- Які займенники ми відносимо до ІІ особи?

- Які займенники ми відносимо до ІІІ особи?

- Які займенники ми відносимо до І особи?

- Назвіть усі займенники, що вживаються у множині.

2. Каліграфічна хвилинка.

Ребус (вони). Прописати, скласти речення.   

3. Вправа «Я – вмію, я – зроблю».

- Розподіліть займенники на три групи за особами та запишіть їх: вони,

я, ти, він, ми, воно, ви, вона.

1-ша особа –

2-га особа –

3-тя особа –

4. Робота в групах( три групи – він, вона, воно)

Допоміг (кому?) … ,

усміхнувся (до кого?) … ,

прийшов ( з ким?) … ,

відвідаю (кого?) … ,

погостюю (у кого?) … ,

сподіваюся (на кого?) … ,

поїду (на чому?) … .

ІІІ. Повідомлення теми, мети, очікувані результати.(2хв)

Учитель. Сьогодні ми закріпимо знання про  займенники, навчимося удосконалювати тексти, шляхом використання займенників замість лексичних повторів  і навпаки.

  Учитель. Я  очікую, що ви будете активно працювати, удосконалите вміння висловлювати власні думки, поділитеся з іншими своїми знаннями з теми «Займенник».

ІV. Удосконалення знань, умінь і навичок учнів.

Самостійна робота

Змініть слово

Моя країна – мати Україна,

Про (вона) всюди слава лине,

Хоч вона немолода і сива.

Та доля (вона) судилася щаслива.

— Поставте питання до займенників. Визначте їх особу. (Усно)

— Визначте відмінок займенників. (Усно)

3. Фізкультхвилинка.

4. Творча вправа.  (робота в парах)

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

  Довідка: її, їй, неї.

Взаємоперевірка.

  4. Гра «Хто це?»»

— Прослухайте текст. Зверніть увагу на надмірне невмотивоване вживання особового займенника він. (Уставте замість нього іменники Шевченко,Тарас, хлопець.)

У ранньому дитинстві в нього виявився хист до малювання. Крейдою чи вуглинкою він розмальовував стіни, лави, стіл, навіть долівку. Мріючи стати художником, він навчався у трьох церковних малярів, але вони не виявили в нього здібностей. Вечорами, деколи й ночами, виконавши всю загадану роботу, він нишком брав книжки з панської бібліотеки і перечитував, поринаючи у невідомі світи і забуваючи про своє гірке життя. Незабаром він і сам почав складати вірші.

Нишком – тихо, причаївшись, мовчки.

 Крадькома – потай, щоб інші не бачили, не знали.

5. Робота з підручником.

С.132, вправа 260 (усно) ( хлопці , дівчата)

6. Гра «Редактори»

V. Підсумок уроку.

Рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

С.131, вправа 259.

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку