Урок з математики .Тема. Письмове ділення трицифрових чисел на круглі числа. Здачі на знаходження пропорційне ділення

Про матеріал
Данний урок математики допоможе вчителеві ознайомити учнів з алгоритмом письмового ділення трицифрових чисел на круглі числа. На уроці використано методику "Кубування", ігри "Математична бочечка","Знайди помилку".
Перегляд файлу

Начало формыТема. Письмове ділення трицифрових чисел на круглі числа. Здачі на знаходження  пропорційне ділення.

Мета : ознайомити з письмовим діленням трицифрових чисел на круглі десятки з остачею; закріпити вміння розв’язувати задачі на пропорційний поділ.  Розвивати інтерес до  вивчення математики.

Тип уроку: комбінований.

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент.

Гра « Математична бочечка».

У бочечці приклади на ділення . Учні витягують приклади  й  розв’язують їх.

ІI. Перевірка домашнього завдання.

Задача 874. Пояснити обчислення виразів (2) і останнього стовпчиків вправи 875.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів.

  1. Гра «Знайди помилку».

Щоб знайти  відстань, потрібно швидкість поділити на час.

Щоб знайти час, потрібно відстань помножити на швидкість.

Щоб знайти швидкість, потрібно час поділити на відстань.

Щоб знайти невідоме ділене, потрібно частку поділити на дільник.

Щоб знайти невідомий множник , потрібно добуток помножити на відомий множник.

1т=100кг           

1 ц = 1000кг

Учні виправляють помилки і називають правильну відповідь.

2. Усні обчислення.

Естафета . Клас ділиться на 3 команди ( по рядам ). Учні по черзі виходять до дошки й виконують обчислення . Перемагає  той ряд,  який швидше виконає свої приклади.

4200 : 20 + 240;                  350 – 320 : 4;                         4800 : 6 – 350;

36 000 : 900 + 250;              16 000 : 40 – 180;                 2500 : 10 – 3000 : 30.

 

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель повідомляє, що на уроці учні ділитимуть письмово трицифрові числа на розрядні, розв’язуватимуть  задачі та рівняння.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.  Учень з високим рівнем навчальних досягнень  пояснює новий матеріал на виразі 895 : 90.

2. Вправу 877 (коментовано).

523:60=8(ост.43)    356:60=5(ост.56)   710:80=8 (ост.70)     433:50=8(ост.33)

3. Рівняння  879 . Виконують учні біля дошки.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задача 880.  Прочитайте задачу. А тепер уявіть її. Що ми уявляємо?

- Учні пояснюють , що вони уявляють, як мотоцикліст їхав два тижні. За перший тиждень він проїхав 960 км, а другого 14440 км. 

- Поясніть, що означає кожне число ?

- Чи можемо ми дати відповідь на питання задачі ?

- Що  спочатку нам потрібно знайти ?

- Як знайти швидкість ?

Розв’язання

1)960+1440=  2400(км ) – був у дорозі мотоцикліст.

2) 2400:60=40(км/год)- швидкість мотоцикліста.

3) 960:40=24 ( год )- був у дорозі мотоцикліст першого тижня.

4 )1440:40=36(год )- був у дорозі мотоцикліст другого тижня.

Відповідь : 24 год, 36 год.

  1. Задачу 881 розв’язати самостійно.
  1. 22500:2500=9  (р.)- має зробити автомобіль.

Відповідь : 9 рейсів.

VI. Підсумок уроку

Повторимо , що ми робили на уроці за допомогою куба.

 Методика «Кубування».

На  гранях  куба записані завдання.

1. Опиши що робили на уроці ..

2. Порівняй  з попереднім матеріалом...

3. Добери асоціації…

4. Проаналізуй це …

5. Як його використати …

6. Що запам’яталося …

VIІ. Домашнє завдання . С. 141, № 883,884.

 

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
2150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку