Відкритий урок з математики у 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Розв’язування задач на дві дії.
Мета: закріплювати вивчений матеріал; вправляти у розв’язуванні прикладів письмово на додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка, уміння працювати у парі; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, математичні вміння, обчислювальні навички; вчити оцінювати свою діяльність, формувати прийоми розумових дій (аналізувати, узагальнювати, порівнювати), розвивати математичне мовлення, виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: відео, презентація, малюнки птахів і квітів, індивідуальні картки, квіти.
Хід уроку
І.Вступна частина
1.Нервово-психічна підготовка
Ось і все дзвенить дзвінок.
В гості йде до нас урок.
Любі діти. до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні: Ми вам раді люди добрі.
І вітали щиро вас.
Тож запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
2.Мотивація діяльності
- Сьогодні у нас особливий урок. Я бачу, що ви трохи схвильовані, але блиск ваших очей свідчить, що ви повні енергії й готові до співпраці. Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
-Я очікую, що ви будете активними, дружними, будете творчо мислити, вміло виконувати завдання.
- Ой, діти, що відбувається? Ви чуєте цю музику?(заходить весна і посипає зеленими листочками все довкола).
- До нас на урок завітала Весна.
Весна: -Доброго дня, любі діти, завітала я до вас за допомогою. Допоможіть мені все довкола по-весняному прогріти та позеленити. Ніяк не впораюсь. На допомогу вам взяла лагідне сонечко, мрійливі хмаринки і теплий вітерець. Погляньте, на кожній із хмаринок зображені завдання до уроку. Коли ви виконаєте завдання, подує теплий вітерець, все довкола прогріється і ви зможете побачити справжню весняну красу природи. Як все довкола оживає. Допоможете мені вступити в мої права та все довкола прогріти, оживити? Я з вашого дозволу залишусь з вами та трішки відпочину.
3.Нервово-дидактична підготовка
- Тож швидше до справ. Перша хмарка це:
ПЕРЕВІРКА Д/З
-В знак поваги до нашої гості, давайте, діти, покажемо і свої знання про природу.
-А ви знали, що весна настає 1 березня, а за старим календарем – 14 березня.
- А чи знаєте ви, хто є першими вісниками настання весни?(Птахи). Чому? Яких пташок називають перелітними? Чому вони полишають свій рідний край і відлітають на зиму?(Не вистачає їжі)
УСНИЙ РАХУНОК
Завдання для усного рахунку: треба вишикуватись в порядку зростання, назвати кількість десятків та одиниць у числав, прочитати закодовані слова. Що це за назви? Бе ре зень кві тень тра вень
24 36 41 55 73 85 98
Під час усного рахунок ми з’ясуємо дещо цікаве про пташок.
Оцініть свою роботу фішкою.
Каліграфічна хвилинка
Пальчикова гімнастика
Запишіть числа 12 і 31 (14і33, 16і35, 18і 37, 20і 39, 22 і 41)
Утворіть наступну пару чисел, збільшивши кожне число на 2.
Назвіть пари чисел, які в сумі утворюють круглі десятки. Поєднайте їх лінією. 11і19, 14і16,33і37,39і41,18і22
Оцініть свою роботу фішкою.
ІІ.Основна частина
1.Повідомлення теми і мети
-Діти, нагадайте мені, що ми робили на попередніх уроках? (Вчились письмово додавати та віднімати двоцифрові числа з переходом через десяток) Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати ваші вміння додавати і віднімати двоцифрові числа з переходом через десяток, розв’язувати задачі на дві дії.
2.Робота в групах
- Клас поділимо на дві групи, кожна група отримує завдання розв’язати приклади декількома способами. Не лише письмовим, а й декількома варіантами усного додавання та віднімання.
Усно розклавши на розрядні доданки: 36+17=(6+7)+(30+10)=13+40=53 36+17=36+10+7=53
55+18=55+20-2=73
43
+28
Додавання зручними доданками 44+18=44+10+8=62
або 44+18=(4+8)+(40+10)=62
45+17=45+20-3=62
Письмово у стовпчик 27
+19
Презентація робіт.
Оцініть себе. Покладіть собі картку з відповідним кольором, як ви заробили.
ФІЗХВИЛИНКА
- Ось іде до нас весна,
- Все навколо ожива:
- Підсніжники прокидаються,
- Проліски посміхаються,
- Діти вибігають,
- На луках стрибають,
- Птахи прилітають.
- А діти за парти тихо сідають.
3.Розв’язування прикладів у стовпчик
25 28 56 84 73
+37 -19 +16 -38 -55
4.Самостійна робота
В-1 93 61 45
-45 +39 -27
Приклади записані на екрані
В-2 34 54 48
+16 -29 +44
ІІ група
12-5= 22-3=
11+9= 19+3=
Додаткові завдання для тих, хто вже впорався з завданням (24+12)-8= 9+(33-10)=
56-15+4= 47+12-28=
Взаємоперевірка(перевіряємо олівцями)
Оцініть свою роботу виконану самостійно фішкою
5.Робота над задачею с.129 №3
З приходом весни не тільки пташки та рослини починають активно діяти, а й люди. А що саме роблять? (прибирають в садках. Обкопують дерева, обрізають їх, волочуть землю та готуються до висадки рослин). От і сьогодні ми спробуємо з вами розв’язати задачу на цю тему. С.77, задача №5
Зачитайте задачу.
Подивіться на дошку, який короткий запис підходить до задачі? Чому? Запишіть його в зошит.
Давайте знайдемо, що нам відомо.
Що сказано за батька? Скільки він дерев обкопав?
Скільки син обкопав?
Про що запитується в задачі? Чи відомо скільки всього обкопав батько ? як ми можемо дізнатися?
Скільки обкопав батько? Син? Якщо нам відомо скільки обкопав кожен, чи можемо дізнатися скільки вони обкопали разом? Якою дією?
Задача
Відповідь: 30 дерев обкопали батько і син разом.
Оцініть свою роботу в зошиті фішкою відповідного кольору.
«Як зберегти природу»
ІІІ.Заключна частина
1.Рефлексія. Підсумок уроку.
-Чи сподобався вам урок? Всі всі були молодці, гарно постарались і Весні допомогли.
2.Оцінювання
Прошу ваші оцінки винести до дошки. Щоб всі бачили. Які ви розумнички.
3.Зняття нервово-психічної напруги
Зустрічайте весну! (Виходить дівчинка вбрана у весну з кошиком квітів і розповідає вірш.)
Всі ви добре працювали
На уроці не дрімали,
Гарно руки піднімали
Й знань багато упіймали!
Тож прийміть оці весняні квіти,
Бо ви в класі - працьовиті діти!
(Учениця роздає всім квіти)