6 клас
Тема: Вправи та задачі на множення та ділення раціональних чисел.
Мета: Предметна компетентність: формувати, закріпити та знання та навички про правила множення та ділення раціональних чисел, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
Ключова компетентність:
- спілкуватись державною мовою, грамотно висловлювати думки та робити висновки ;
Інформаційно – цифрова – діяти за алгоритмом, та складати алгоритми;
Інноваційність: розвивати інтерес до цікавої інформації, відкритість до інновацій;
Інформаційно – комунікаційна компетентність: сприяти умінню відшукувати цікаву інформацію, діяти за алгоритмом, оцінювати достовірність інформацій;
Соціальна та громадянська – висловлювати свою думку, слухати і чути інших.
Обладнання: ІКТ, зошит, ручка, картки, усні завдання, роздатковий матеріал, презентація, картки – помічники для учнів з ООП; кружечки 3-4 кольорів (10 шт) для гімнастики очей, картки із зав данями до уроку та тестами для перевірки знань.
Тип уроку: формування умінь, навичок, закріплення знань.
Форми роботи: робота в парах, групова.
Хід уроку
Весь клас |
Діти з ООП |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
І.Організаційний етап Вітання. Очікування : учні на заготовлених жовтих кружечках пишуть свої очікування від уроку та кладуть на край парти. За бажанням висловлюють свою думку. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Актуалізація знань. Питання до класу: Відповіді на питання, які забули шукайте на дошці, де розміщені відповіді Слайд 5
5. Які доданки називаються подібними? 6. Як звести подібні доданки? 7. Як називаються числа при дії ділення? 8. Чому дорівнює частка від ділення двох від’ємних чисел? 9. Чому дорівнює частка від ділення двох чисел з різним знаками?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Перевірка домашнього завдання 2-3 учні отримують картки з завданнями; Інші учні виконують тести. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 6. 2) інші виконують завдання у вигляді тестів(або диктанту). 5-6 хв П еревірка на слайді Тест: 1). -9·(-3)=... а) 3; б) -3; в) -27; г) 27. 2). 4·(-8)= А) 2; б) 32; в) 2; г) -32. 3). -5·6=... а) -30; б) 30; в); г).; 4. - а) 1; б) -1; в)-; г)-. 5. -27:3=... а) 9; б); в) -9; г)-; 6. 140:(-7)=... а) 2; б) 20; в) -2; г) -20. 7. -0,12:(-3)=... а) 0,4; б) -0,4; в) -0,04; г) 0,04. 8. -41:(-41)=... а) -41; б) 1; в) 41; г) -1. 9. а) 2; б)- ; в) -2; г). 10. 4·(-5-х)=... а) -20-4х; б) -20-х; в) 20-4х; г) 20+4х. Слайд 7. Відповідь: 1) г; 2) г; 3) а; 4) б; 5) в; 6) г; 7) г; 8) б; 9) в; 10) а Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність виконання |
Виконують з усім класом за потреби З асистентом завдання 1 - 6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Набуття умінь та навичок Повідомлення теми і мети уроку Слайд1 Тема уроку: Розв’язування вправ та задач на множення та ділення раціональних чисел. Слайд 2 Мета уроку: формувати , закріпити та доповнити уміння та навички виконання множення і ділення раціональних чисел. Задача. Бланк «Бюджет родини»
Який дохід має сім’я за місяць?
1.Учитель.- Як поділити вираз , що складається з декількох доданків на число? Слайд 8 на ділення : роби за шаблоном. (- 15х – 9у + 27) : 3 = - 15х :3 – 9у :3 + 27 : 3 = - 5х – 3у + 9 До дошки виходить учень, завдання на картці (49с + 56в – 2,8) : 7
Слайд 9 - Згадаємо правило ділення звичайних дробів. Що означає один дріб поділити на другий? ( ділене помножити на число, протилежне дільнику). 1 : 2 = - = - = - ; Виконаємо вправу № 1298 (3) до дошки (Шикула Вадим)) - 7 : (- 9 №1311 (1) –Глущик С 3 : 5) =∙ ∙ = - = - 1. 2. Робота в парах з картками Картка 1 1). а) - : (- : ( - ); 2). (6х – 2) : 2; Картка 2 1)а). – : ( - ); б) - 1 : 5 . 2). (15х – 18у + 12) : 3. Картка 3. 1). – 4 ·4 : (- 1 ); 2). Відкрити дужки, звести подібні доданки у виразі 3(2х – 3у) -2(5х – 2у). Слайд 10.Перевірка Картка 1: а)5; б) - .2) (6х-2) : 2=3х – 1. Картка 2: 1.а); б) - . 2).(15х-18у+12):3= 5х-6у+4 Картка 3: 1. – 4 ·4 : (- 1 )= = 16; 2). 6х-9у-10х+2у=-4х -5у.
|
Списують з дошки тему, асистент допомагає записати каліграфічно
Виконують з усім класом за потреби з асистентом
Вправа за карткою – помічником за потреби з асистентом |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізкультхвилинка.Перший ряд має жовтий колір, другий – червоний, третій – синій. Не піднімаючись з місця, повертаючи голову зліва направо, порахуйте кружечки свого кольору, які розміщені на стінах класу (кружечки у діаметрі приблизно 5 см прикріплено на стінах класу, кількість кружечків різна) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Засвоєння знань і умінь 2).Розглянемо розв’язання рівнянь, які містять у лівій частині суму подібних доданків Слайд 11. Рівняння 1) ( - 3 – 9 + 5) = 2,1 -7y = 2,1 У= -0,3 № 1307 - 1 учень біля дошки Бровко Настя 3) 1,7 х – 0,2 х- 1,8 х = - 4,5; - 0,3 х = 4,5; Х = 4,5 : (- 0,3); Х = - 15. № 1319 (2) Клепко Софія 2) -4(2х – 5) + 3(5х – 7) = - 15 -8х + 20 + 15х - 21 = -15 7х - 1= - 15 7 Х = -15 + 1 7х= -14 Х= -2. Розглянемо розв’язання рівнянь з модулем Слайд 12. Рівняння з модулем 2)
№1319(4) Глущик Влад
І4 х І +7 = 9 І4хІ = 9 - 7 І4хІ = 2 4х = -2 або 4х = 2 Х = - х = .
|
Асистент пояснює правило знаходження множника №1292
Виконують завдання І групи №1300 за потреби з асистентом. Асистент допомагає групі 1
Якщо засвоєно завдання на достатньому рівні, то за бажанням можуть спробувати завдання ІІ групи |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Підсумок уроку Слайд 13 Виконаємо завдання на відповідність. 1). – 48:8 +80 А) -74 2).- 120:( - 60) - 72 Б) 42 3). 68:(-34) – 72 В) -70 4). 36:6 – 12(- 3) Г) 74 Д) 72 Слайд14. Відповідь: 1) Г, 2) В, 3) А, 4) Б.
|
Учні виконують свої завдання 1) -12:(-6); А) 0 2) -22 :2; Б) 4; 3) -7∙0∙(-9); В) 2; 4) -1∙16:(-4) Г)-11; Д)-32. Відповідь: 1-В,2-Г,3-А, 4-Б. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінювання учнів :картки самоконтролю, оцінки не наголошувати. |
Працюють разом з класом |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рефлексія
Відтворіть свій настрій на на кінець уроку у вигляді смайлика на другій стороні кружечка, де писали свої очікування від уроку |
Працюють разом з класом |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||