Відкритий урок "Раціональні числа" 6 клас

Про матеріал
Закріпити знання та відпрацювати навички використання правил ділення раціональних чисел, обчислення значень виразів, що містять раціональні числа з використанням чотирьох арифметичних дій; розвивати позитивні риси особистості; виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з математики

на тему

«Раціональні числа»

 

(6 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель математики

Коропецької ЗОШ І-ІІІ ст.

Петришин Г.С.

 

 

 

 

 

Коропець – 2015

 

 

 

 

 

Тема. Ділення раціональних чисел

Мета. Закріпити знання та відпрацювати навички використання правил ділення раціональних чисел, обчислення значень виразів, що містять раціональні числа з використанням чотирьох арифметичних дій; розвивати позитивні риси особистості; виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу.

Обладнання: фізична карта Європи, макет козацької чайки, піратського корабля, сигнальні картки, картки-завдання; підручник для 6-го класу: Математика. Галина Янченко, Василь Кравчук.

Тип уроку: комбінований.

 

F:\вчитель року 2015\фото з уроків\SDC10619.JPG

 

Хід уроку

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

І. Організаційний момент

Повідомлення теми, очікуваних результатів.

Добрий день, сьогодні в нас незвичайний урок, тому закінчуючи вивчати тему «Ділення раціональних чисел», проведемо цей урок у формі подорожі. На нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.

Ми здійснимо гру-подорож на козацькій чайці за маршрутом: Дніпро, Чорне море, Босфорська протока, а далі перетнувши Середземне море, дійдемо до берегів Франції – Батьківщини відомого математика Рене Декарта. Здійснити цю далеку подорож допоможуть козаки.

Сьогодні в нас на уроці є історикознавці, які розкажуть нам про запорізьких козаків.

 

Історикознавець. Зародком нової української державності – козацької – стала  Запорізька Січ. Її демократичний характер пояснюється тим, що Запорізьку Січ створив сам народ для подолання загрози знищення; козакам були потрібні злагода й порозуміння.

 

 

F:\вчитель року 2015\фото з уроків\SDC10625.JPG

Образ запорізького козака став символом захисника Батьківщини. Козацтво захищало українські землі від руйнівних набігів турецько-татарських загарбників, повернуло до життя спустошені татарськими ордами південноукраїнські землі. Запорізькі козаки піднялися у військовій справі до рівня кращих європейських армій XVII-XVIII ст.

Досконало володіли мистецтвом морського бою. Їхній флот складався із чайок – легких маневрених човнів, які мали два керма (кормове і носове), рухалися як на веслах, так і з допомогою вітрила. Чайки вміщували 50-70 козаків, озброєних рушницями і шаблями та невеликими гарматами

Саме в козаках український народ бачив своїх найбільш надійних захисників. От що писав мандрівний поет XVII сторіччя Климентій Зинов’єв:

 

...Козаків, немов святих, треба шанувати.

Позаяк і кров свою в битвах проливають.

Тим з небес подай свою, Господи, корону,

Хто для нашої землі лагодить оборону.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

І етап «Старт»

Починаємо старт. На цьому етапі потрібно привести екіпіровку чайки в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі. Для цього потрібно дати відповіді на запитання.

  1. Як помножити два раціональних числа з різними знаками?
  2. Компоненти дії ділення.
  3. Як додати два числа з однаковими знаками?
  4. Як поділити два числа з однаковими знаками?
  5. Що таке модуль числа?
  6. Переставна властивість множення.
  7. Як відняти два раціональних числа?

 

 

 

ІІІ. Відпрацювання навичок

ІІ етап «Маршрут руху»

Ми успішно подолали першу частину шляху – Дніпро і вийшли у Чорне море. Ми правильно склали маршрут, рухались правильним курсом, але шторм збив нас з курсу. Щоб зорієнтуватися в просторі, нам треба розв’язати завдання, за правильними відповідями відшукати слово, яке вкаже на курс нашої подорожі.

 

     3)

4)   5)   6) .

 

Б

А

О

Р

Д

М

Ф

Е

С

У

К

2

9

– 2

– 9

– 3

3

– 6

6

12

 

F:\вчитель року 2015\фото з уроків\SDC10629.JPG

 

Ми правильно відгадали: наш курс – Босфор. А зараз знову послухаємо історико знавця.

Історикознавець. Босфор – протока між Європою та Малою Азією, з'єднуюча Чорне море з Мармуровим і разом з Дарданелами – з Середземним. За легендою свою назву протока отримала завдяки Іо. Щоб уникнути гніву своєї дружини Гери, Зевс перетворив свою прекрасну кохану на ім’я Іо у білу корову. Нещасна Іо обрала водний шлях порятунку, пірнувши у синій вир протоки, що з тих пір так і називається «коров'ячим бродом» або Босфором. З обох боків протоки розташоване історичне місто Константинополь, сьогоднішній Стамбул. Стамбул розташований одразу в двох частинах світу — Європі та Азії — і немов з’єднує їх у вічному поцілунку. Багаторазово змінював своє ім’я, кожне з яких знаменує яскраві періоди світової історії, – Візантія, Новий Рим, Константинополь, Стамбул, Царгород.

 

 

ІІІ етап «Поповнення запасів їжі і питної води»

Ми вже довго подорожуємо, в нас закінчилися запаси їжі та води, треба їх поповнити.

Робота з сигнальними картками:

 

 

 

 

                              

 

Тестові завдання (учні підіймають картку з правильною, на їх думку, відповіддю).

 

F:\вчитель року 2015\фото з уроків\SDC10630.jpg

 

 

Обчислити:

 

12 : ( – 3)

А: 4  Б: – 4  В: 9

 

– 24 : (– 6)

А: 4  Б: – 4  В: – 30

 

0 : (– 8,7)

А: 8,7  Б: – 8,7 В: 0

 

(–1)100

А: – 100 Б: – 1  В: 1

 

(–1)121

А: 1  Б: – 1  В: – 121

 

А: – 7700  Б: 1100 В: 7700

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV етап «Пірати»

  І знову ми в дорозі. Ми пливемо Середземним морем. Що ж це? На нас накинулися пірати. Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно розв’язати вправи №125(в).

в)

1) 0,85

               4

          3,40;

2) ;

3) 1,56 : (- 0,3) = - 5,2;

4) ;

5) 3 – ( - 5,2) = 3 + 5,2 = 8,2.

Четверо учнів виконують завдання на картках-корабликах.

 

V етап «Франція – Батьківщина Рене Декарта»

І ось, нарешті на горизонті з’явився маяк, вогник який ледь-ледь світить у далечині.

Історикознавець. У Європі від’ємні числа почали використовувати, починаючи з ХІІ ст.. Однак ставились до від’ємних чисел з недовірою, називаючи їх « фіктивними», «абсурдними», «хибними» тощо. «Справжніми» числами вважали лише додатні числа. Тільки у ХVІІ ст., коли видатний французький математик Рене Декарт (1596 – 1650) запропонував зображувати від’ємні та додатні числа точками координатної прямої, від’ємні числа були повністю визнані й стали повноправним атрибутом математики.

Щоб пришвартуватися до берегів Франції, треба пройти випробування.

Математичний диктант.

  1. Запишіть у вигляді виразу частку – 52 та 3. ( - 52 : 3 )
  2. Виконайте ділення 1,8 на – 2. ( - 0,9 )
  3. Чи можна обчислити частку 0 та – 5. ( Так, 0 )
  4. Чи можна обчислити значення виразу – 6 поділити на 0. ( Ні )
  5. Порівняйте частки – 36 : 12 та – 36 : ( - 12 ). ( - 3 < 3)
  6. Розв’яжіть рівняння – 8 = 72. ( - 9 )

Учні обмінюються зошитами і перевіряють правильність кожного завдання математичного диктанту ( кожне завдання по 2 бали).

ІV. Підсумки уроку та пояснення домашнього завдання.

Ось і закінчилася наша подорож. І закінчувати урок вже настала пора. Сьогодні ви не витрачали час, тому є кандидати для нагород у нас(Оцінювання учнів).

 

V. Домашнє завдання. Виконати: №1391, 1390 (додатково).

doc
Додано
7 березня 2021
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку