Урок української мови в 3 класі
Тема: Вправляння у правильності написання слів з ненаголошеними Е, И шляхом словозміни та добору спільнокореневих
Мета: : Формувати в учнів ключові компетентності:
вміння вчитися: доводити роботу до кінця;
загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, пись мо);
інформаційно-комунікативну: володіти і оперувати інформацією;
соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
здоров’язбережувальну: удосконалвати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я;
Формування освітніх компетентностей:
Формувати в учнів уміння добирати перевірні слова до слів з ненаголоше ними голосними Е, И в коренях шляхом словозміни та добору спільнокорене вих слів; збагачувати словниковий запас.
Розвивати пам’ять, мовлення, увагу,уяву.
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: словники, друковані літери Е, И; казкові персонажі, карта – подорож «Подорож до ведмедика»
Тип уроку: творча співпраця.
Хід уроку
I Організаційний момент.
Час урок нам починати,
Знання й вміння здобувати.
( Очікування учнів)
Хвилинка каліграфії :
иеиеииеиеиеиеи
II Актуалізація опорних знань( учень біля дошки)
Словниковий диктант
Дитина, четвер, диван, гриби, метро олень, вулиця.
2 учень:
Підкреслити орфограми у кожному слові.
III Сьогодні на уроці ми (таблиця)
НАВЧИМОСЯ
ДОБИРАТИ ПЕРЕВІРНІ СЛОВ
З НЕНАГОЛОШЕНИМИ Е ТА И
В КОРЕНЯХ СЛІВ
Але не тільки ми будемо вчитися правильно писати слова з ненаголошени ми голосними в коренях слів, а й наша гостя Маша. Це завдання їй дала муд ра тітонька Сова. І якщо вона з ним успішно впорається, то змаже лісовою стежиною потрапити на гостину до свого друга ведмедя. Дізналися хто буде нашою гостею?
Отже у нашому класі стало на одну ученицю більше і звати її Марійка. Тож давайте відпочинемо і допоможемо Марійці зустрітися зі своїм товаришем.
Хвилинка релаксації
« Подорож осіннім лісом»
А) робота з підручником ст. 86 впр.201
- Прочитай текст самостійно.
- Як можна назвати розмову двох звірів?
-Якою була лисиця?
-А їжачок?
Виразне читання тексту по ролям.
Виписати слова з пропущеними буквами і дібрати перевірні (лисиці – лис…) За яким правилом дібрати перевірні слова?
Б) Диференційована самостійна робота за картками. Взаємоперевірка.
В) Робота з підручником ст. 86, впр. 202.
- Усно дібрати до виділених слів перевірні. Пояснити необхідність добору двох слів до слова зеленіють.
- Виписати з тексту виділене речення, підкреслити головні та другорядні члени речення. Усно встановити зв’язок слів у реченні за допомогою питань.
IV Закріплення вивченого матеріалу.
Гра – подорож (карта на дошці в малюнках)
« Подорож до ведмедика»
Мудра тітонька Сова передала мені карту, за допомогою якої Марійка потрапить на гостину. Але пройти цією дорогою вона зможе лише тоді, коли ми правильно вставимо ненаголошені Е та И в коренях слів.( Діти сигналізу ють картками).
« Від рідного с…ла Марійка пішла через поле, де колосилися ж…та, на з…елену ниву. Дійшла до оз…ра, перепливла на човнику через оз…ро і по ст…жині добралася до лісу. Набрала повну корзину гр…бів. Перепочила під старою в…рбою на п….ньку. Пішла далі і зустріла ол….ня, який і повіз її до в…дмедя. Він якраз готував собі барліг під старою сосною до з…мового сну.»
Все важливе в нашій мові.
Ось, приміром, річ така:
Е чи И писати в слові –
Часто сумнів виника…
Якщо ясно, та не дуже –
Щоб уникнуть зайвих мук,
Ти під наголос, мій друже,
Зразу став сумнівний звук…
Звук виразно зазвучить –
Як писать, тебе навчить.
V Підсумок уроку. Рефлексія.
Оцінювання.
Домашня робота 9 ст. 87, впр.204, * впр.203)