20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок ": Вправляння у правильності написання слів з ненаголошеними Е, И шляхом словозміни та добору спільнокореневих

Про матеріал
Формувати в учнів уміння добирати перевірні слова до слів з ненаголоше ними голосними Е, И в коренях шляхом словозміни та добору спільнокорене вих слів; збагачувати словниковий запас. Розвивати пам’ять, мовлення, увагу,уяву. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок української мови  в 3 класі

Тема: Вправляння у правильності написання слів з ненаголошеними Е, И шляхом словозміни та добору спільнокореневих

 Мета: : Формувати в учнів ключові компетентності:

 вміння вчитися: доводити роботу до кінця;

загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити понят тя, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, пись мо);

 інформаційно-комунікативну: володіти і оперувати інформацією;

соціальну: підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

здоров’язбережувальну: удосконалвати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я;

 Формування освітніх компетентностей:

Формувати в учнів уміння добирати перевірні слова до слів з ненаголоше ними голосними Е, И в коренях шляхом словозміни та добору спільнокорене вих слів; збагачувати словниковий запас.

Розвивати пам’ять, мовлення, увагу,уяву.

 Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: словники, друковані літери Е, И; казкові персонажі, карта – подорож «Подорож до ведмедика»

Тип уроку: творча співпраця.

 

Хід уроку

I Організаційний момент.

Час урок нам починати,

Знання й вміння здобувати.

( Очікування учнів)

Хвилинка каліграфії :

иеиеииеиеиеиеи

II Актуалізація опорних знань( учень біля дошки)

Словниковий диктант

Дитина, четвер, диван, гриби, метро олень, вулиця.

  • Прочитати чітко кожне слово і поставити наголос.
  • Як називається склад на який падає наголос?
  • Як називається склад на який не падає наголос?
  • Як вимовляється голосний у наголошеному складі?

2 учень:

Підкреслити орфограми у кожному слові.

  • На які дві групи можна розділити ці слова за граматичними ознаками?
  • Яке слово зайве за граматичними ознаками? ( гриби)
  • Дібрати перевірне слово.
  • Яким правилом скористаєтесь для перевірки слова гриби?
  • Для перевірки змінили слово чи дібрали спільнокореневе? Назви ознаки спільнокореневих слів, добери спільнокореневе.

III Сьогодні на уроці ми (таблиця)

НАВЧИМОСЯ
ДОБИРАТИ ПЕРЕВІРНІ СЛОВ
З НЕНАГОЛОШЕНИМИ Е ТА И
В КОРЕНЯХ СЛІВ

Але не тільки ми будемо вчитися правильно писати слова з ненаголошени ми голосними в коренях слів, а й наша гостя Маша. Це завдання їй дала муд ра тітонька Сова. І якщо вона з ним успішно впорається, то змаже лісовою стежиною потрапити на гостину до свого друга ведмедя. Дізналися хто буде нашою гостею?

Отже у нашому класі стало на одну ученицю більше і звати її Марійка. Тож давайте відпочинемо і допоможемо Марійці зустрітися зі своїм товаришем.

Хвилинка релаксації

« Подорож осіннім лісом»

А) робота з підручником ст. 86 впр.201

- Прочитай текст самостійно.

- Як можна назвати розмову двох звірів?

-Якою була лисиця?

-А їжачок?

Виразне читання тексту по ролям.

Виписати слова з пропущеними буквами і дібрати перевірні (лисиці – лис…) За яким правилом дібрати перевірні слова?

Б) Диференційована самостійна робота за картками. Взаємоперевірка.

В) Робота з підручником ст. 86, впр. 202.

- Усно дібрати до виділених слів перевірні. Пояснити необхідність добору двох слів до слова зеленіють.

- Виписати з тексту виділене речення, підкреслити головні та другорядні члени речення. Усно встановити зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

IV Закріплення вивченого матеріалу.

Гра – подорож (карта на дошці в малюнках)

« Подорож до ведмедика»

 Мудра тітонька Сова передала мені карту, за допомогою якої Марійка потрапить на гостину. Але пройти цією дорогою вона зможе лише тоді, коли ми правильно вставимо ненаголошені Е та И в коренях слів.( Діти сигналізу ють картками).

« Від рідного с…ла Марійка пішла через поле, де колосилися ж…та, на з…елену ниву. Дійшла до оз…ра, перепливла на човнику через оз…ро і по ст…жині добралася до лісу. Набрала повну корзину гр…бів. Перепочила під старою в…рбою на п….ньку. Пішла далі і зустріла ол….ня, який і повіз її до в…дмедя. Він якраз готував собі барліг під старою сосною до з…мового сну.»

  • Що вам допомогло визначити, яку букву писати в слові? ( Наголос)

Все важливе в нашій мові.

Ось, приміром, річ така:

Е чи И писати в слові –

Часто сумнів виника…

Якщо ясно, та не дуже –

Щоб уникнуть зайвих мук,

Ти під наголос, мій друже,

Зразу став сумнівний звук…

Звук виразно зазвучить –

Як писать, тебе навчить.

V Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Як дізнатися, яку букву писати в ненаголошеному складі?

Оцінювання.

Домашня робота 9 ст. 87, впр.204, * впр.203)

docx
Додано
29 січня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку