Безпритульні тварини, хто вони – друзі чи вороги?
Завдання розвитку:
-
активізувати та закріпити знання дітей про безпритульних тварин;
-
познайомити дітей з поняттями «волонтер, притулок, безпритульний»;
-
формувати уявлення дітей про правила догляду за собаками та котами;
-
формувати знання та навички безпечного поводження при зустрічи з безпритульними тваринами;
-
формувати у дітей відповідальне та позитивне ставлення до тварин у природі;
-
розвивати уміння спостерігати за тваринами (звички, повадки);
-
виховувати чуйність, доброту, емоційно-позитивне ставлення до тварин, бажання турбуватися про них.
Хід уроку:
Організаційний момент:
-
Діти, у нас сьогодні буде цікаве заняття доброти!
-
Сьогодні, день, коли всі люди говорять про безпритульних тварин, про те, як треба і необхідно до них відноситися і допомагати.
Основна частина:
-
Діти, хто з вас чув або знає, хто такі безпритульні тварини? Чому їх так називають? (Безпритульні тварини – це тварини, які залишилися без домівки. Слайд№1)
-
Дійсно, на вулицях з’явилося багато безпритульних тварин. Ви напевно часто зустрічали самотніх котів і собак?
-
Як ви гадаєте, звідки вони зявляються? (відповіді дітей)
-
Хто в цьому винен? (люди)
-
Чому люди залишають своїх чотирилапих друзів?
-
Як можна назвати таких людей? (жорстокими, безвідповідальними).(Слайд№2)
-
Але раніше люди і тварини були дуже дружними, адже це люди приручили котів і собак. (Слайд№3).
-
Коти і собаки були і є гарними мисливцями. (Слайд№4)
-
Діти, коти і собаки дуже різні, мають певні риси характеру і повадки, але все одно вони намагаються бути разом.
Дидактична вправа « Вгадай про кого говорять»
-
Про кого можна сказати, гарний охоронець?
-
Про кого можна сказати, «майстер підкрадатися»?
-
Любить багато спати, вмиватися, мурчати, не любить купатися?
-
Приносить капці, лає, любить гуляти на вулиці?
-
Ось такі вони різні!
-
Діти, а ви мультфільми, казки любите?
-
Є дуже багато мультфільмів та казок про наших друзів.
«Мульт - вікторина»
-
Як називається команда рятівників, які завжди були готові прийти на допомогу? Зік Райдер та хлопчик. (Щінячий патруль. Слайд№5)
-
Герой цієї казки, завжди ходив у чоботях і допомогав своєму господарю стати богатієм (Кіт у чоботях. Слайд№6).
-
Герой цього мультфільму не любив сваритися з мишами. Хотів завжди з ними дружити. (Кіт Леопольд Слайд№7).
-
Герой цього мультфільму жив самостійно у селі з хлопчиком на їмя дядя Федір (Простоквашино. Слайд№8).
-
Всі ці тварини дуже віддані по відношенню до людини. Але за певних обставин люди їх зраджують, виганяють, ображають.
-
Як ви гадаєте, чи є у тварин свої мрії?
Фізкультхвилинка
-
Але нажаль на вулицях все більше і більше зустрічається безпритульних тварин.
-
Як ви гадаєте, що треба і неможна робити, якщо вам зустрілася така тваринка.
Дидактична гра «Памятай правило»
Заборонено:
▪ махати на собаку палицею, рукою;
▪ кричати;
▪ намагатися відібрати у неї те, що вона їсть;
▪ підходити і гладити.
Памятай:
▪ при зустрічи з собакою намагайся повернути в іншу сторону;
▪ не кричи;
▪ звернись за допомогою до дорослих;
▪ не дражни собак.
-
Як ви гадаєте, чи всі тварини, які не мають домівки живуть на вулиці?
-
Є люди, які допомагають таким тваринам. Вони називаються Волонтери (Слайд№ 10).
-
Волонтери створюють приюти для безпритульних собак, котів, годують їх, лікують, піклуються, шукають для цих тварин нових господарів. Організовують акції «Я – твій друг» в багатолюдних місцях міста, де пропонують людям взяти додому котика чи собачку.(Слайд №11)
-
Діти, давайте поміркуємо, як ми можемо допомогти безпритульним тваринкам? (Відповіді дітей)
Підсумок:
-
Що ми сьогодні робили?
-
Що найбільше вам сподобалося на нашому занятті?
-
Кому ви розповісте про це?
Висновок: Пам’ятайте! Домашні тварини – це не жива іграшка, а член вашої родини, така ж жива істота як ми: з своїми потребами, особливостями, характером. Найкращі, а іноді навіть єдині друзі, які ніколи не зрадять вас. Бережіть та піклуйтеся про них!