Урок " Всеволод Нестайко, “Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя”

Про матеріал
Розробка уроку для 2 класу, що працює за проєктом «Інтелект України" Всеволод Нестайко, «Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя"
Перегляд файлу

2 клас, що працює за проєктом «Інтелект України»

Тема уроку. Всеволод Нестайко, “Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя”

Мета. Ознайомити учнів з цікавими епізодами життя Всеволода Нестайка, викликати в учнів інтерес до його творів; вдосконалювати навички  читання, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати  вміння давати оцінювальну характеристику вчинкам   героїв твору; формувати в учнів такі ключові компетентності як  спілкування державною мовою (уміння усно висловлювати думки, почуття, погляди через говоріння, читання, письмо), вміння самостійно приймати рішення, загальнокультурну грамотність (розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших), формування таких загальнолюдських цінностей як взаємодопомога, порядність,чесність, уміння дружити.

Обладнання: Портрет Всеволода Нестайка,  виставка творів  Всеволода Нестайка «Твори Всеволода Нестайка для дітей»,  портрет Всеволода Нестайка, робочі зошити,відео до уроку, запропоновані працівниками проєкту «Інтелект України», пазли  для роботи в групах «Найновіші пригоди у лісовій школі»,  таблиця «Словникова робота», епіграф до уроку «Святе це діло – дружба», гра «Будівельник»

                                                               Хід уроку

Організаційний момент.

Перевірка готовності учнів до уроку.  (Привітання, налаштування на роботу)

Створення відповідної емоційної атмосфери на уроці за допомогою складання пазлів «Найновіші пригоди в лісовій школі».

Оголошення теми і мети уроку.

  • Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?
  • Так,  сьогодні на уроці ми  дізнаємося про  відомого дитячого письменника Всеволода Нестайка і розпочнемо читати уривок твору «Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя».
  • Чи відоме вам це ім’я?

Робота з портретом письменника (на презентації та в зошиті на с. 11)

Припущення про письменника (Який він за характером? Яка в нього вдача? Про що свідчить усмішка та мімічні зморшки на обличчі? тощо)

  • Які його твори ви читали?
  • Ви, мабуть, помітили, що у класі розміщена виставка його   творів для дітей. Ці твори є в нашій шкільній бібліотеці і їх можна взяти та почитати. Поряд з персонажами цих творів постійно присутній ще хтось – це сам автор, його лагідна й весела душа.

Давайте  з вами переглянемо відео  про цього письменника (перегляд  відео про Всеволода Нестайка. Запропонований керівниками проекту «Інтелект України») .

 

Досліджую медіа

  • Позначте правильний варіант відповіді із запропонованих на с.11, завд.16.

( Б «Незвичайні пригоди в лісовій школі)

 

Читання тексту разом з диктором.

Ми вже з вами дещо дізналися про Всеволода Нестайка, а тепер давайте познайомимося з деякими спогадами самого письменника про своє дитинство. (с. 11. Завдання 17)

Відповіді на питання: Яка інформація вас зацікавила? Які факти переконують. Що письменник у дитинстві був звичайною дитиною?

Вправа «Фотоапарат»

- А що ж  зафіксував наш   «Фотоапарат» про письменника? Давайте дізнаємось. Налаштуйте свої «фотоапарати» для запам’ятовування інформації.

На екрані «Всеволод Нестайко – класик дитячої літератури»

(Діти читають, запам’ятовують та записують  речення  в  робочий зошит)

 

  • Ми  з вами потрудилися , тепер час хвилинку перепочити

 Рухова хвилинка

 Мовленнєва розминка

1 (Вправа 20 с.12) Робота з чистомовкою за методикою «Черепаха - сорока»  (читання від повільного до швидкого) на розвиток дихання.    

  • Перепочили, а тепер  перед читанням тексту казки  як зазвичай, попрацюємо з чистомовкою.

Узі-узі-узі –

Колько й Кося – щирі друзі.

Огу-огу-огу –

Прийдуть вмить на допомогу.

 

Пригадайте, будь ласка, про яких персонажів казки Всеволода Нестайка  йде мова у «Незвичайних пригодах в лісовій школі» та вкажіть варіант відповіді.

(В. Колько Колючка та Кося Вухань) Погляньте на малюнок, де вони зображені.

 Словникова робота.

Зараз на  давайте переглянемо буктрейлер.

Захопливо. А що ж означає слово бук трейлер? (діти висловлюють припущення.)

 

Буктрейлер (від англ. book — книга, англ. trailer — тягач, причіп) — короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Метою створення буктрейлера є спонукання до прочитання книги. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.

 

 Словникова робота

- Прочитайте слова, що записані на дошці. Чи знаєте ви, що вони означають?

- З’єднайте слово із його значенням.

(На дошці  розміщені картки, на яких записано слова та картки із їх значенням. 

 2 учні з’єднують слова з їх відповідним значенням. Перевірка виконаної роботи.) 

  Бойкот

 припинення стосунків з кимось як міра покарання

  Магістр

 учитель

  Магія

чаклунство

  Назирці

крадькома

- Зараз ми з вами перевіримо за  тлумачним словничком лексичне значення деяких слів, що зустрічатимуться в казці.

Тлумачний словничок (читання з презентації)

 

Підготовка до роботи з текстом.

Вправа «Кулька»

 

(Набираємо повні груди повітря і на видиху повільно читаємо запропоновані слова)

 

бойкот

на магістрів

магії

назирці

незвичне

чорної

заклинання

відьмознавства

 

       Ознайомлення зі змістом казки. 

Прочитайте самостійно  уривок казки, надрукований Незнайком та виправте помилки, які він допустив. Читайте спочатку повільно, як черепаха, а потім,  якомога швидше, як скрекоче сорока:

 Зіна Бебешко несподівано стала ябедою. Однокласники оголосили Зіні бойкот – ніхто з нею не розмовляв.

Якось Кося Вухань і Колько Колючка побачили, як за кущем гірко плаче Зіна Бебешко.

Самоперевірка. (на презентації правильно записаний текст)

Так яке ж правило забув Незнайка? (Прізвища та імена пишуться з великої літери)

Знайомство з текстом казки (разом з диктором).

  • Ось нарешті і прийшов час  знайомства з казкою  Всеволода Нестайка «Чарівна квітка Сон» (завд. 24 на с. 13).  Всі підготувалися до знайомства. Поставили пальчик на початок тексту і пошепки разом з диктором будемо читати казку. Будьте уважними, бо  в будь-який момент ви можете продовжити читання замість диктора. («Читання тексту з  диктором, читання тексту  ланцюжком»)

Вправа для покращення зору 

  • Зараз закрийте очі. Уявіть. Що  ви тримаєте чарівну квітку Сон, що росте в печері Казкових Сновидінь та вдихніть її аромат. Здається, що  ви аж посвіжішали , як уявили квітку.

Робота за змістом тексту

  • Укажіть жанр твору,  з уривком якого ми тільки що познайомилися  (В казка)
  • З’єднайте стрілочкою персонажа та інформацію про нього (1 учень – біля дошки, інші – в зошитах)
  • Тепер давайте перевіримо, чи правильно виконане завдання (колективно).

 

Зіна Бебешко

 

Сумував, що кинув друга

Лісовичок Боровичок

Несподівано стала ябедою

Баба Яга

Знавець лісових таємниць

Кося Вухань

Була відьма, багато відала

  1.  Робота в парах

а) робота  з кросвордом.

Знайдіть і  виділіть імена героїв казки.

    б) читання діалогів «Зустріч Зіни з Бабою Ягою», «Розмова біля будинку Баби Яги» «Зустріч Косі та Лісовичка-Боровичка».

  1. Гра «Будівельник» (1 учень працює біля дошки, інші – в зошиті)

Скласти і записати речення з поданих слів. Пригадайте, з якої літери починаємо писати речення. Що ставимо у кінці розповідного речення?

а, - багатство, це, знання, ж. (А знання – це ж багатство. )

  • Діти, поміркуйте,  чому уривок, з яким ми ознайомилися, має   назву «Чарівна квітка Сон». Як би ви його назвали? Запишіть свою назву до уривку («Порятунок друзів». «Зустріч з Бабою Ягою» тощо).

Підсумок уроку

  • Сьогодні ми опрацювали лише уривок із казки Всеволода Незнайка. На наступних уроках ми продовжимо  знайомитися з його творчістю, а на завершення давайте разом  заспіваємо пісню  про казку.
docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
2532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку