МЕТА УРОКУ:1. поглибити і систематизувати знання восьмикласників про речення із звертаннями, вставними словами, словосполученнями, реченнями;2. удосконалювати вміння і навички правильно вживати у мовленні звертання, вставні конструкції; 3. правильно виділяти їх на письмі розділовими знаками; розвивати вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; 4.за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість;5.виховувати інтерес і любов до творчості Великого Кобзаря.
1. Рости, рости, моя пташко,Мій маковий цвіте,Розвивайся, поки твоєСерце не розбите… («Маленькій Мар’яні»)2. Зоре моя вечірняя,Зійди над горою,Поговорим тихесенько. В неволі з тобою. («Княжна»)3. Вітре буйний! Вітре буйний! Ти з морем говориш… («Думка» «Вітре буйний! Вітре буйний…») Гра «Веселка»
4. Доню моя, доню моя,Цвіте мій рожевий!Як ягодку, як пташечку,Кохала, ростила. На лишенько…(«Катерина»)5. І вам слава, сині гори,Кригою окуті.І вам, лицарі великі,Богом не забуті. («Кавказ»)6. Бо недовго, чорнобриві,Карі оченята,Біле личко червонієНе довго, дівчата! («Тополя»)7. Твою долю, моя доню,Позаторік знала,Позаторік і зіллячка. Для того придбала. («Тополя»)
Гра «Детективне агентство»Може ще й не весна, а тільки відлига?Лелека може помститися людям за зруйноване гніздо. Твоїх листів нема та видно не було й любові. Було видно на вулиці як вдень. Чужа душа то кажуть темний ліс. Ці люди завжди кажуть правду. Гарячому мисливцю і пень лисом здається. Не вистою здається не вистою.
Розділові знаки при вставних словах та вставлених конструкціях.1. Чоловіка, певне, не посадять Лічить зорі. («Великий льох») 2. Минають дні, минає літо,А Україна, знай, горить.. («Гайдамаки. Гонта в Умані»)3. Може, ще раз зустрінемось,Поки шкандибаю. За Яремою по світу. А може … й не знаю. («Гайдамаки»)З обох боків комами