Контрольна робота Другорядні члени речення
?
1 Вибиватися в люди — справа зовсім не проста. 2 Я отримав завдання спостерігати за родиною їжаків. 3 Любити українську пісню мене навчила мати. |
А обставина Б означення В додаток Г підмет Д присудок |
4 Увечері прийшли діти щедрувати.
2..Визначте речення із неузгодженим означенням.
А Ніколи не минеться мода на хустки.
Б Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат
Г Дівчата шукали польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
3.Обставина способу дії є в реченні:
А Виблискує любисток зелен-листом біля криниці в маминім саду.
Б І все аж навшпиньки спинається.
В Випрошу у літа аж чотири дні, забреду у спокій, мов у хвилі жита.
Г Чи повністю своїми відчуттями дано людині охопити світ?
4.Виділене слово є обставиною місця в реченні
А Враз угорі над смутком обізвались бентежні звуки.
Б Сонно хлюпала річка.
В Наляканий кіт прожогом вискочив із темного під'їзду Г Поволі загусають сутінки над полями.
5. Оберіть правильну відповідність.
Яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами (цифра стоїть перед словом, яке вона позначає).
У кого (1)серце мудрістю (2)багате, (3)тому глибини (4)всякі перейти
А 1 - обставина, 2 - означення, 3 - додаток, 4 - підмет;
Б 1 - підмет, 2 - присудок, 3 - додаток, 4 - означення;
В 1 - додаток, 2 - обставина, 3 - додаток, 4 - означення; Г 1 - підмет, 2 - означення, 3 - додаток, 4 - означення.
.6. Оберіть правильно встановлену відповідність.
Яким членом речення є виділені слова.
1 . Глечики з глини прикрашали мисник.
2 Серед бур'яну чулося тихе шарудіння.
3 . Зернина - то життя у сповитку.
4. Привчайте себе працювати напружено.
5. Сашко раптом зупинився подумати.
варіанти відповідей:
А 1 - означення, 2 - додаток, 3 - підмет, 4 - обставина, 5 - присудок. Б 1 - додаток, 2 - підмет, 3 - підмет, 4 - означення, 5 - присудок.
В 1 - означення, 2 - підмет, 3 - присудок, 4 - додаток, 5 - обставина.
Г 1 - означення 2 - додаток, 3 - присудок, 4 - підмет, 5 - обставина.
6. Виділене слово є обставиною часу в реченні
А Лихий гість і господаря з хати вижене.
Б На Івана Богослова хто не посіяв жита, не варт і доброго слова.
В На зло моїй жінці — нехай мене б'ють.
Г В кожній неправді є половина правди.
7.Укажіть речення, в якому наявне неузгоджене означення:
А Розумний мовчить, коли дурень бурчить.
Б Сльози струмками побігли по щоках дівчини.
В Холодний вітер впивався в обличчя.
Г Гостре словечко коле сердечко.
8.Установіть відповідності між виділеним словом і членом речення, яким воно виступає:
1 підмет 2 присудок
3 означення 4 додаток
А. Од переляку на його лобі виступив холодний піт. 1
Б. Бажання виходити на дощ у мене не було.
В. Говорити - не горох молоти.
Г. Мої слова не зброя, а ридання.
Д. Він приніс мені яблуко.
9.Прямий додаток ужито в реченні:
А Вулицею парубки йшли.
Б Щодо одягу раджуся з друзями.
В Ніч ховала зорі у темряву.\
Г Блукає тьма лісами і полями.
10.Визначте речення із неузгодженим означенням.
А Ніколи не минеться мода на хустки.
Б Національний одяг є естетичною базою, на якій митці створили вишивки, мережива.
В Одягатись зі смаком було принадою українських дівчат
Г Дівчата шукали польові квіти й прикрашали обжинковий сніп.
11.Помилка при написанні прикладок допущена в рядку:
А село Наталине, Десна ріка
Б газета "Літературна Україна", твір-роздум
В шапка-кубанка, трава деревій
Г Лисичка-сестричка, жук-носоріг
12. Виконати синтаксичнй розбір речень.
1.І стиглі пресолодкі полуниці там на очах палали і росли.
2.Ненько Україно, борися стійко за волю нашу з ворогом нещадним!
1