Шановні колеги! Пропоную Вашій увазі цикл уроків з всесвітньої історіїї у 8 класі.
Головними принципами, яківпроваджую в своїй роботі, є:
-науковість та проблемність викладу навчального матеріалу
-доказовість та логічність навчального матеріалу
-системність навчання, його послідовність та наступність
-свідомість навчання та активна участь учнів у навчальному процесі
-забезпечення реалізації освітніх, виховних та розвивальних цілей навчання
Всесвітня історія
Ранній новий час (кінець ХУ- перша половина ХУІІ ст.)
Урок 1. Вступ
Мета: - ознайомити учнів з основними завдання та змістом курсу
- покласти початок формуванню основних понять, що вивчатимуться в процесі курсу
Обладнання:
карта «Європа на початку нового часу»
Література:
Новая иллюстрированная энциклопедия. 1-10 книги. – М.: Большая Российская энциклопедия, ООО «ТД «Издательство Мир книги», 2007
Эланже Ф. Епоха дворов и королей. Этикет и нравы в 1558-1715 гг. - Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека)
100 великих заговоров и переворотов. – М.: Вече, 2002
Михневич Н.П. История военного искусства. - М.:Эксмо, 2008. – (Мировая история)
Торопцев А.П. Мировая история крепостей и замков. – М.:Эксмо, 2008. – ( Мировая история)
Ключевский В.О. Русская история. – М.:Эксмо, 2005
100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008
Коллекция «Великие художники». К.: ООО «Иглмосс Юкрейн»
Ильина Т.В. История искусств. Западноевропейское искусство. – М.: Высшая школа, 1983
Драчук В.С. Дорогами тисячоліть.- К.: Веселка, 1978
Кулагина Г. А. Сто игр по истории: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1983
Електронні ресурси:
Замок Времени срыт и укутан, укрыт
В нежный плед из зеленых побегов.
Но развяжет язык молчаливый гранит,
И холодное прошлое заговорит
О походах, боях и победах.
В.Высоцкий
Хід уроку
І. Організаційний момент (знайомство з класом, підписування зошитів, роздача підручників – 5 хв.)
ІІ. Мотивація: (2 хв.)
Цього року ми з вами продовжимо вивчення всесвітньої історії. Ви дізнаєтесь про важкий і цікавий шлях, який пройшло людство від традиційного до індустріального суспільства. Це був період заперечення старих істин, руйнування звичного укладу життя, поява нових людей, титанів по силі думки та діяльності. Саме в цей час було закладено основи багатьох держав та багатьох явищ сучасного життя. Отже, вирушаймо в путь!
ІІ. Вивчення нового матеріалу (30 хв.)
План подачі нового матеріалу:
Характеристика епохи:
Історія становлення сучасної цивілізації – це:
2)А. Самостійна робота учнів по знайомству з підручником (5 хв.)
Б. Бесіда з класом (4 хв.)
- на які основні розділи поділено учбовий курс?
- чи подобаються вам ілюстрації?
- чи є в підручнику письмові джерела?
- як рекомендовано з ними працювати?
- чи є в курсі теми вже з відомих вам країн?
- яким є науковий апарат підручника?
В. Виявлення початкових знань з курсу. Метод «Мікрофон» (5 хв.)- які художні фільми з даного періоду історії ви бачили?
- яку художні чи науково-популярні книжки читали?
- що вам сподобалося?
- що б ви порекомендували своїм однокласникам?
- в хронологічну таблицю - хронологічних рамок курсу (2 хв.)
- складання лінії часу, визначення місця курсу в рамках світової історії (5 хв.)
4) Розповідь вчителя про особливості Нового часу (3 хв.)
5) А. Робота з історичною картою (2 хв.)
- знайти на карті та в своїх атласах Англію, Францію, Іспанію, Росію, Річ Посполиту, Нідерланди
- життя середньовічної Європи багато в чому було пов’язане з морями. Життя західних європейців Нового часу було вже пов’язане перш за все з океаном. Знайдіть на карті країни, що омиваються Атлантичним океаном.
- у ХУІ-ХУІІ ст. складається єдина євро-американська спільність людей. За способом життя та мислення вони суттєво відрізнялися від інших європейців. Для цих людей були близькі і зрозумілі ідеї особистої свободи, незалежності суспільства від влади, верховенства закону, поділу влади в державі, суспільного договору.
Б. Розповідь вчителя (3хв.) про демографічну ситуацію в Європі та світі
В ХІУ ст. Європа зазнала жахливого спустошення внаслідок епідемії чорної смерті – чуми. Протягом короткого часу чисельність населення в більшості країн зменшилася майже вдвоє. Але починаючи з кінця ХУ ст. на народи материка чекав справжній демографічний вибух. Збільшення виробництва продукції, поліпшення умов життя, вдосконалення медичних знань, переселення значної частини населення в міста привели до збільшення не тільки народжуваності, а й подовження тривалості життя середньостатистичного європейця.
ІУ. Рефлексія (6 хв.)
- що вивчає історія Нового часу?
- чому Новий час ми вважаємо початком сучасної цивілізації?
- як змінилося життя людей протягом ХУІ-ХУІІ століть?
У. Домашнє завдання: (2 хв.)
підручник, позначити на контурній карті відомі вам країни, до наступного уроку індивідуальні завдання – розповіді про подорожі великих мореплавців