Урок " Вуха – орган слуху".

Про матеріал
Розробка уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі до підручника Т. Гільберг.
Перегляд файлу

Розробка уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі

                                         Тема. Вуха – орган слуху

Мета: ознайомити дітей  зі значення слуху в житті людини;  розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння працювати в парах, порівнювати, аналізувати та узагальнювати інформацію; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, товариські відносини, естетичні почуття.

Обладнання: аудіозапис, таблиця «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися»

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

1. Вступна частина

1. Організаційний момент  (Діти стають в коло).

   Вчитель.

  • Що би день наш розпочати,

Треба настрій гарний мати.

Усміхайтесь всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям –

І тоді обов’язково

День для вас приємним буде!

-Посміхніться один одному!

2. «Емоційна хвилинка»

Візьміться за руки. Закрийте очі і послухайте музику. (Звучить приємна музика.)

Вчитель.

-Чим наповнився наш клас? (Музикою)

- Який настрій викликає ця музика?

- Який ваш орган допоміг вам почути цю музику? ( Вуха)

- Діти, затуліть вуха й повторіть те, що я скажу. Тільки не підслуховуйте!

- Що ви почули? Який висновок можете зробити?

Висновок. За допомогою вух людина чує звуки навколишнього світу.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

- Чи здогадалися ви, про що йтиметься на уроці? (Відповіді дітей).

- Так, ми сьогодні поговоримо про те, що вуха – це орган слуху; дізнаємось про значення органів слуху в житті людини.

ІІ. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

2.1. Робота з підручником (с.39)

  • Що ми чуємо? Як ми чуємо? Прислухайтеся до звуків навколо себе. Які звуки ви чуєте?
  • Розгляньте малюнки. Назвіть, які звуки ми чуємо.     
  • Продовжте перелік звуків, що ми чуємо.

Висновок. Ми чуємо за допомогою вух. Вуха – орган слуху. Це парний орган. За допомогою слуху ми сприймаємо інформацію.

2.2. Вправа на увагу.

- Розгляньте малюнки (с.39).

- Що можна сприймати за допомогою слуху? (Діти обирають з-поміж запропонованих варіантів: форма, колір, звук).

2.3. Заповнення таблиці «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»

  • Що ви знаєте про органи слуху людини?
  • А що б ви хотіли дізнатися?

Висловлювання, ідеї  учнів записуються в таблицю. (Графу «Про що дізналися?» заповнюють у кінці уроку).

2.4. Рольова гра «Вихідний день сім’ї».

Робота в групах.

Діти об’єднуються в групи, розподіляють ролі (малюнок у підручнику,с.40), моделюють ситуацію вихідного дня сім’ї.

Під час виходу дітей з ролей варто обговорити ситуації. Поставте кожному учасникові запитання:

  • Як ти почувався (лася) в цій ролі?
  • Що під час гри сподобалось, а що – ні?
  • Яким чином цей досвід може вплинути на твоє подальше життя?

Висновок.  Завдяки слуху ми можемо спілкуватися між собою.

2.5. Руханка «Австралійський дощ».

-Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ?

Давайте станемо в коло і разом створимо дощ. І послухаємо, який він. Зараз по колу один за одним ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Уважно стежте!

Раптом піднявся вітер. (Тертя долонь.)

Невдовзі починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Він посилюється. (Плескання в долоні.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось і град – справжня буря, гримить грім. (Тупотіння ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ поступово припиняється. (Плескання в долоні.)

Уже тільки рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Стихає навіть вітер. (Потирання долонів.)

А ось і сонце! (Руки вгору.)

2.6. Дослід.

     Закрийте вуха і пошепки розкажіть один одному, яких           українських співака чи співачку вам подобається слухати.

-Чи зручно було це робити? Відкрийте вушка, розкажіть про свої музичні уподобання.

ІІІ. Закріплення та узагальнення

3.1. Вправа «Розподіли за умовою» (підручник, с. 41)

   - Назвіть на малюнку спочатку об’єкти, які звучать тихо, а потім ті, які  - гучно. Слух допомагає нам розрізняти звуки.

- Доберіть власні приклади таких об’єктів.

   -Що ви зробите, почувши ці звуки? (Звук мотора та сигналу автомобіля.)

   -Як у цій ситуації нам допомагає слух?

    Висновок. Вуха людині потрібні, щоб: розрізняти звуки, спілкуватися, уникати небезпеки.

3.3. Робота в зошиті (с.26-27. Завд. 1-4 –колективно; завд.5 – робота в групах).

3.4. Хвилинка цікавого.

-А як чують тварини? Як ви гадаєте, що об’єднує велетня-слона та маленького тендітного метелика?

Їх поєднує надзвичайна гострота слуху. Коти чують краще , ніж люди. Неймовірно гострий слух у птахів. Мурашки також мають слух, але він відрізняється від людського. Тому наше звертання вони не почують.

4.  Підсумок уроку.

- Давайте повернемось до нашої таблиці, яку ми почали заповнювати на початку уроку. Що ми запишемо в останню порожню колонку? Про що ви дізналися на уроці?

- Уявіть, що у вас в руках опинилася чарівна палочка. Де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли почути?

- Дякую за урок!

 

 

docx
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку