Розробка уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі
Тема. Вуха – орган слуху
Мета: ознайомити дітей зі значення слуху в житті людини; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, уміння працювати в парах, порівнювати, аналізувати та узагальнювати інформацію; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, товариські відносини, естетичні почуття.
Обладнання: аудіозапис, таблиця «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися»
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1. Вступна частина
1. Організаційний момент (Діти стають в коло).
Вчитель.
Треба настрій гарний мати.
Усміхайтесь всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для вас приємним буде!
-Посміхніться один одному!
2. «Емоційна хвилинка»
Візьміться за руки. Закрийте очі і послухайте музику. (Звучить приємна музика.)
Вчитель.
-Чим наповнився наш клас? (Музикою)
- Який настрій викликає ця музика?
- Який ваш орган допоміг вам почути цю музику? ( Вуха)
- Діти, затуліть вуха й повторіть те, що я скажу. Тільки не підслуховуйте!
- Що ви почули? Який висновок можете зробити?
Висновок. За допомогою вух людина чує звуки навколишнього світу.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
- Чи здогадалися ви, про що йтиметься на уроці? (Відповіді дітей).
- Так, ми сьогодні поговоримо про те, що вуха – це орган слуху; дізнаємось про значення органів слуху в житті людини.
ІІ. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.
2.1. Робота з підручником (с.39)
Висновок. Ми чуємо за допомогою вух. Вуха – орган слуху. Це парний орган. За допомогою слуху ми сприймаємо інформацію.
2.2. Вправа на увагу.
- Розгляньте малюнки (с.39).
- Що можна сприймати за допомогою слуху? (Діти обирають з-поміж запропонованих варіантів: форма, колір, звук).
2.3. Заповнення таблиці «Знаємо. Хочемо дізнатися. Дізналися.»
Висловлювання, ідеї учнів записуються в таблицю. (Графу «Про що дізналися?» заповнюють у кінці уроку).
2.4. Рольова гра «Вихідний день сім’ї».
Робота в групах.
Діти об’єднуються в групи, розподіляють ролі (малюнок у підручнику,с.40), моделюють ситуацію вихідного дня сім’ї.
Під час виходу дітей з ролей варто обговорити ситуації. Поставте кожному учасникові запитання:
Висновок. Завдяки слуху ми можемо спілкуватися між собою.
2.5. Руханка «Австралійський дощ».
-Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ?
Давайте станемо в коло і разом створимо дощ. І послухаємо, який він. Зараз по колу один за одним ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Уважно стежте!
Раптом піднявся вітер. (Тертя долонь.)
Невдовзі починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)
Він посилюється. (Плескання в долоні.)
Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
А ось і град – справжня буря, гримить грім. (Тупотіння ногами.)
Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
Дощ поступово припиняється. (Плескання в долоні.)
Уже тільки рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
Стихає навіть вітер. (Потирання долонів.)
А ось і сонце! (Руки вгору.)
2.6. Дослід.
Закрийте вуха і пошепки розкажіть один одному, яких українських співака чи співачку вам подобається слухати.
-Чи зручно було це робити? Відкрийте вушка, розкажіть про свої музичні уподобання.
ІІІ. Закріплення та узагальнення
3.1. Вправа «Розподіли за умовою» (підручник, с. 41)
- Назвіть на малюнку спочатку об’єкти, які звучать тихо, а потім ті, які - гучно. Слух допомагає нам розрізняти звуки.
- Доберіть власні приклади таких об’єктів.
-Що ви зробите, почувши ці звуки? (Звук мотора та сигналу автомобіля.)
-Як у цій ситуації нам допомагає слух?
Висновок. Вуха людині потрібні, щоб: розрізняти звуки, спілкуватися, уникати небезпеки.
3.3. Робота в зошиті (с.26-27. Завд. 1-4 –колективно; завд.5 – робота в групах).
3.4. Хвилинка цікавого.
-А як чують тварини? Як ви гадаєте, що об’єднує велетня-слона та маленького тендітного метелика?
Їх поєднує надзвичайна гострота слуху. Коти чують краще , ніж люди. Неймовірно гострий слух у птахів. Мурашки також мають слух, але він відрізняється від людського. Тому наше звертання вони не почують.
4. Підсумок уроку.
- Давайте повернемось до нашої таблиці, яку ми почали заповнювати на початку уроку. Що ми запишемо в останню порожню колонку? Про що ви дізналися на уроці?
- Уявіть, що у вас в руках опинилася чарівна палочка. Де б ви хотіли опинитися і що б ви хотіли почути?
- Дякую за урок!