Архів складається з повного конспекту уроку+презентація до уроку+тест. Презентація містить теоретичний матеріал до уроку. У конспекті уроку указано, в якій частині уроку використовувати той чи інший слайд. На кінець уроку доцільно учнями пройти тест, для перевірки рівня засвоєння знань. Рекомендую залучити учнів-помічників для оцінення тесту, для цього роздрукувати відповіді на листочках.
Урок №19
Тема: Взаємне розміщення прямої і площини
Мета: сформувати в учнів правильне уявлення про випадки взаємного розміщення прямої i площини у просторі; усвiдомлене розумiння означення прямої, паралельної площині; працювати над засвоєнням учнями змiсту й доведення ознаки паралельності прямої площини; формувати вмiння: вiдтворювати змiст вивчених на уроці тверджень; використовувати твердження для визначення виду взаємного розміщення прямої та площини в конкретному випадку; використовувати означення та ознаку паралельностi прямої i площини для доведення їх паралельностi.
Тип уроку: засвоєння знань, формування первинних умiнь.
Наочнiсть та обладнання: презентація «Паралельність прямої і площини»
Хiд уроку
І. Органiзацiйний етап
Перевiрка готовностi учнiв до уроку, налаштування на роботу.
ІІ. Перевiрка домашнього завдання
№ 3.8, № 3.18. (Слайд 2-3)
ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку
Звернути увагу учнiв на логiку будови курсу стереометрiї: пiсля введення основних фiгур вивчаються їх властивостi, що описують вiдношення мiж ними, у нашому випадку — це вiдношення паралельностi. Отже, пiсля розгляду паралельностi прямих, цiлком логiчним є вивчення питання про взаємне розмiщення прямої i площини. Зрозумiло, що вивчення цього питання i є основною метою наступних уроках. Проте на цьому уроцi (знову ж за традицiйною логiкою вивчення геометричних фiгур та вiдношень мiж ними) мають бути розглянутi означення та ознаки випадкiв взаємного розмiщення прямої i площини.
ІV. Актуалiзацiя опорних знань i вмінь
Фронтальна бесiда
1. Якi випадки взаємного розмiщення прямої i площини вам вiдомi?
2.Що означає висловлення «пряма належить площинi»?
3. Чи iснує ознака, за якою можна стверджувати, що пряма належить площинi?
4. Як ви розумiєте висловлення «пряма перетинає площину»?
5. У якому випадку пряма не має спiльних точок із площиною?
V. Вивчення нової теми
1. Випадки взаємного розмiщення прямої i площини. Означення прямої, паралельної площинi. Позначення.(Слайд 4).
2. Властивість паралельних прямих у просторі(з доведенням).
(Слайд 5).
3. Розв'язування задач. № 3.33, № 3.34, № 3.35, № 3.37 (Слайди 6-9).
VІ. Виконання тесту
Варіант 1
1. Виберіть правильне твердження.
А) Через точку простору, що не лежить на прямій, можна провести безліч прямих, які паралельні даній;
Б) дві прямі, які паралельні третій, перетинаються в одній точці;
В) якщо дві точки прямої належать площині, то вона її перетинає;
Г) через пряму і точку поза нею можна провести дві різні площини;
Д) через точку простору, що не лежить на площині, можна провести безліч прямих, які перетинатимуть цю площину.
2. Точки А і С належать площині
Геометрія 10 клас
Тест (на 10 хвилин)
Тема: Взаємне розміщення прямої і площини
Варіант 1
1. Виберіть правильне твердження.
А) Через точку простору, що не лежить на прямій, можна провести безліч прямих, які паралельні даній;
Б) дві прямі, які паралельні третій, перетинаються в одній точці;
В) якщо дві точки прямої належать площині, то вона її перетинає;
Г) через пряму і точку поза нею можна провести дві різні площини;
Д) через точку простору, що не лежить на площині, можна провести безліч прямих, які перетинатимуть цю площину.
2. Точки А і С належать площині