Урок. Взаємне розміщення прямих у просторі , прямої і площини .

Про матеріал
План- конспект уроку з геометрії в 10 класі , мета якого - систематизувати і узагальнити знання з даної теми ;формувати вміння і навички застосування теорії на практиці .
Перегляд файлу

Тема  уроку.     Розв’язування   задач  з  теми : « Взаємне   розміщення   прямих  у   

                         просторі  ,  прямої  і  площини» .                                                                                  Мета  уроку.                                                                                                                                                  -  систематизувати  і  узагальнити  знання  з даної  теми ;

- формувати  вміння  і  навички  застосування  теорії  на  практиці ;

-  розвивати  логічне  мислення ,  графічну  культуру ;

-  виховувати  почуття  відповідальності , старанність , самостійність , наполегливість,  уміння  колективної  роботи  в  групі ;

-  забезпечити  кожному  учневі  ситуацію  успіху .

Обладнання:  мультимедійна  дошка , комп’ютери , роз даткові  картки .

Перебіг уроку

  1. Організаційний  момент .

-         привітання;

-         перевірка готовності  учнів  до  уроку ;

           -     поділ  учнів  на  три  групи  відповідно  до  рівня  навчальних  досягнень. 

     2.   Формування  мети  ,  завдання  уроку  та  мотивація  навчальної  діяльності  учнів .

         Французький  письменник  Анатоль  Франс ( 1844- 1924 )  одного  разу  вдало  підмітив  « Вчитись  можна  лише  весело …  Щоб  перетравити  знання , потрібно  поглинати  їх  з  апетитом» . Тож  давайте  сьогодні  на  уроці  будемо  наслідувати  його  пораді , будемо  активними ,     уважними  , будемо  поглинати  знання  з  великим  бажанням , адже  вони  пригодяться  вам  у  майбутньому.

        Сьогодні  незвичайний  і  дуже  відповідальний  урок  на  тему  « Взаємне   розміщення  прямих  у  просторі , прямої  і  площини» . Незвичайний  тому , що  це  підсумковий  урок  з  використанням  комп’ютерних  та  мультимедійних  технологій , а  відповідальний  тому  , що   вам   потрібно  показати  не  тільки  свої  знання  з  даної   теми  ,  але  знання  і  уміння ,  якими  ви  володієте  на  уроках  інформатики.

    Як  ви  думаєте ,  учні , які  завдання  стоять  перед  вами  на  сьогоднішньому  уроці?

-         повторити розміщення  прямих ;

-         повторити  розміщення  прямої  і  площини  у  просторі ;

-         повторити  ознаки  паралельних , мимобіжних  прямих;

-         повторити    ознаку  паралельності  прямої  і  площини ;

-         закріпити  застосування  теоретичних  знань  на  практиці .

          Метою  уроку  є  систематизація  і  узагальнення  знань з теми « Взаємне  розміщення  прямих  у  просторі , прямої  і  площини» . Ви  об’єднались  у  три  групи .  Кожна  група  має  виконати : тестову  роботу  за  комп’ютером ,  самостійну  роботу  з  роздатковими  картками  і  роботу  з  учителем . Отже , ви  повинні  бути  уважними ,  активними  і  старанними .

3. Актуалізація  опорних  знань .

   -  Як  можуть  бути  розміщені  прямі  у  просторі?

   -  Назвіть  які  прямі  зображені  на  малюнках ? (слайд 1 ).

   -  Які  прямі  називаються  паралельними ?

   - Які  прямі  називаються  мимобіжними ?

   -  Коли  можна  стверджувати  ,  що  прямі  перетинаються ?

   -  Як  можуть  бути  розміщені  прямі  в  просторі  відносно  площини? ( слайд 2 )

   -  Яка  пряма  називається  паралельною  площині ?

   -   Коли  пряма  перетинає  площину ?

   - Коли  пряма  належить  площині .

   -   Яка  ознака  паралельності  прямих ?

   -  Яка  ознака  паралельності  прямої  і  площини ?

4. Узагальнення  і  систематизація  знань .

    1 етап

  Група 1 .  Виконують  роботу  на  комп’ютері .

  Група 2 . Працює  з  учителем .( слайд 3 ) .

                Задача . Дано  відрізок  АВ  і  площину , яка  його  не  перетинає .Точка  О  ділить  відрізок  АВ  у  відношенні  АО : ОВ = 3 : 1 . Через  точки   А , В , О проведено  паралельні  прямі , які  перетинають  дану  площину  в  точках  А1  , О1 , В1 . Знайти  довжину  відрізка  ВВ1 , якщо АА1 = 22см , ОО1 = 13см.

   Група 3 . Виконує  самостійну  роботу .

     2 етап

Група 1 . Виконує  самостійну  роботу .

Група 2 . Виконують  роботу  на  комп’ютері .

Група 3. Працює  з  учителем.(слайд 6 ).

               Задача . Дано  відрізок  АВ  і  площину ,  яка  його  не  перетинає . Точка О ділить    відрізок  АВ  у  відношенні  АО : ОВ = 2 : 1.Через  точки  А , О , В проведено  паралельні  прямі , які  перетинають  дану  площину  у  точках А1 , О11. Знайти  довжину  відрізка   ВВ1 , якщо  АА1   = 11см , ОО1 = 9см.

   3 етап

Група 1 . Працює  з  учителем . ( слайд  7 ) .

               Задача . Кінець  А  відрізка  АВ  лежить  в  площині  а . Через  кінець  відрізка  В  і  точку  С  , яка  належить  цьому  відрізку  проведено  паралельні  прямі, що перетинають  площину  а  у  точках В1 , С 1 . Знайти  довжину  АС ,  якщо  ВС = 5 см , СС1 = 8 см , ВВ1 = 20 см.

Група 2 . Виконує  самостійну роботу .

Група 3 . Виконують  роботу  на  комп’ютері .

5 . Підсумок  уроку .

  Отже , наш  урок  підходить  до  завершення . І  підсумок  уроку  ми  підведемо  за  допомогою старовинної  притчі . Послухайте !

  Ішов  мудрець , а назустріч  йому три  чоловіки , які  возили  під  пекучим  сонцем  візки  з  камінням  для  будівництва . Мудрець  зупинився  і  кожного  запитав : « Що  ти  робив  цілий  день ?» Перший  відповів  що  цілий  день  возив  прокляте  каміння . Другий  відповів : « Я добросовісно  виконував  свою  роботу» . А  третій усміхнувся , обличчя  його  засяяло  радістю  і  задоволенням : « А  я приймав  участь  у  будівництві  храму» .

І зараз  ви  теж  оцініть  свою  роботу  на  уроці .

-         Хто працював , як  перший  чоловік ?

-         Хто  працював добросовісно ?

-         Хто  приймав  участь  у будівництві  храму  знань ?

Хочеться  відмітити , що сьогодні  на  уроці  ніхто  з  вас  не  працював  байдуже , і якщо  у  когось  виникали  труднощі – не  падайте  духом : Шлях  здолає  той , хто  йде» .

6 . Домашнє завдання ( записане на класній дошці ) .

 

 

docx
До підручника
Геометрія (академічний рівень) 10 клас (Бурда М.І., Тарасенкова Н.А.)
Додано
14 березня
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку