Тема уроку. Розв’язування задач з теми : « Взаємне розміщення прямих у
просторі , прямої і площини» . Мета уроку. - систематизувати і узагальнити знання з даної теми ;
- формувати вміння і навички застосування теорії на практиці ;
- розвивати логічне мислення , графічну культуру ;
- виховувати почуття відповідальності , старанність , самостійність , наполегливість, уміння колективної роботи в групі ;
- забезпечити кожному учневі ситуацію успіху .
Обладнання: мультимедійна дошка , комп’ютери , роз даткові картки .
Перебіг уроку
- привітання;
- перевірка готовності учнів до уроку ;
- поділ учнів на три групи відповідно до рівня навчальних досягнень.
2. Формування мети , завдання уроку та мотивація навчальної діяльності учнів .
Французький письменник Анатоль Франс ( 1844- 1924 ) одного разу вдало підмітив « Вчитись можна лише весело … Щоб перетравити знання , потрібно поглинати їх з апетитом» . Тож давайте сьогодні на уроці будемо наслідувати його пораді , будемо активними , уважними , будемо поглинати знання з великим бажанням , адже вони пригодяться вам у майбутньому.
Сьогодні незвичайний і дуже відповідальний урок на тему « Взаємне розміщення прямих у просторі , прямої і площини» . Незвичайний тому , що це підсумковий урок з використанням комп’ютерних та мультимедійних технологій , а відповідальний тому , що вам потрібно показати не тільки свої знання з даної теми , але знання і уміння , якими ви володієте на уроках інформатики.
Як ви думаєте , учні , які завдання стоять перед вами на сьогоднішньому уроці?
- повторити розміщення прямих ;
- повторити розміщення прямої і площини у просторі ;
- повторити ознаки паралельних , мимобіжних прямих;
- повторити ознаку паралельності прямої і площини ;
- закріпити застосування теоретичних знань на практиці .
Метою уроку є систематизація і узагальнення знань з теми « Взаємне розміщення прямих у просторі , прямої і площини» . Ви об’єднались у три групи . Кожна група має виконати : тестову роботу за комп’ютером , самостійну роботу з роздатковими картками і роботу з учителем . Отже , ви повинні бути уважними , активними і старанними .
3. Актуалізація опорних знань .
- Як можуть бути розміщені прямі у просторі?
- Назвіть які прямі зображені на малюнках ? (слайд 1 ).
- Які прямі називаються паралельними ?
- Які прямі називаються мимобіжними ?
- Коли можна стверджувати , що прямі перетинаються ?
- Як можуть бути розміщені прямі в просторі відносно площини? ( слайд 2 )
- Яка пряма називається паралельною площині ?
- Коли пряма перетинає площину ?
- Коли пряма належить площині .
- Яка ознака паралельності прямих ?
- Яка ознака паралельності прямої і площини ?
4. Узагальнення і систематизація знань .
1 етап
Група 1 . Виконують роботу на комп’ютері .
Група 2 . Працює з учителем .( слайд 3 ) .
Задача . Дано відрізок АВ і площину , яка його не перетинає .Точка О ділить відрізок АВ у відношенні АО : ОВ = 3 : 1 . Через точки А , В , О проведено паралельні прямі , які перетинають дану площину в точках А1 , О1 , В1 . Знайти довжину відрізка ВВ1 , якщо АА1 = 22см , ОО1 = 13см.
Група 3 . Виконує самостійну роботу .
2 етап
Група 1 . Виконує самостійну роботу .
Група 2 . Виконують роботу на комп’ютері .
Група 3. Працює з учителем.(слайд 6 ).
Задача . Дано відрізок АВ і площину , яка його не перетинає . Точка О ділить відрізок АВ у відношенні АО : ОВ = 2 : 1.Через точки А , О , В проведено паралельні прямі , які перетинають дану площину у точках А1 , О1 ,В1. Знайти довжину відрізка ВВ1 , якщо АА1 = 11см , ОО1 = 9см.
3 етап
Група 1 . Працює з учителем . ( слайд 7 ) .
Задача . Кінець А відрізка АВ лежить в площині а . Через кінець відрізка В і точку С , яка належить цьому відрізку проведено паралельні прямі, що перетинають площину а у точках В1 , С 1 . Знайти довжину АС , якщо ВС = 5 см , СС1 = 8 см , ВВ1 = 20 см.
Група 2 . Виконує самостійну роботу .
Група 3 . Виконують роботу на комп’ютері .
5 . Підсумок уроку .
Отже , наш урок підходить до завершення . І підсумок уроку ми підведемо за допомогою старовинної притчі . Послухайте !
Ішов мудрець , а назустріч йому три чоловіки , які возили під пекучим сонцем візки з камінням для будівництва . Мудрець зупинився і кожного запитав : « Що ти робив цілий день ?» Перший відповів що цілий день возив прокляте каміння . Другий відповів : « Я добросовісно виконував свою роботу» . А третій усміхнувся , обличчя його засяяло радістю і задоволенням : « А я приймав участь у будівництві храму» .
І зараз ви теж оцініть свою роботу на уроці .
- Хто працював , як перший чоловік ?
- Хто працював добросовісно ?
- Хто приймав участь у будівництві храму знань ?
Хочеться відмітити , що сьогодні на уроці ніхто з вас не працював байдуже , і якщо у когось виникали труднощі – не падайте духом : Шлях здолає той , хто йде» .
6 . Домашнє завдання ( записане на класній дошці ) .